شناسهٔ خبر: 39968086 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس حیات وحش محیط زیست استان قزوین:

تالاب الله‌آباد زیستگاه موقت ۳۰ گونه پرنده مهاجر است

رئیس نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: در حال حاضر ۳۰ گونه پرنده که از سیبری تا آفریقا تردد دارند به طور موقت در تالاب الله‌آباد آبیک زیست می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سیاوش رضازاده اظهار کرد: تالاب الله آباد به عنوان یک تالاب فصلی در استان قزوین با افزایش بارندگی ها احیا شده و هر ساله میزبان پرندگان مهاجر از داخل و خارج کشور است.

رئیس حیات وحش محیط زیست استان قزوین افزود: برخی از این پرندگان در مسیر شمال دریای خزر تا سیبری واقع در کشور روسیه و برخی دیگر نیز در مسیر غرب آسیب واقع در شمال آفریقا تردد دارند.

رضازاده اضافه کرد: فلامینگوها، درنا، اردک سرسبز، هوبره، تیهو، حواصیل و حتی برخی پرندگان داخلی از کشور خودمان مانند عقاب،شاهین و بوتیمار در این تالاب به مدت موقت به شکل آبزی و کنار آبزی زیست می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: احیای دائمی تالاب الله آباد که اکنون در دستور کار قرار دارد، به زادآوری بیشتر پرندگان منجر شده و ممکن است در آینده شرایطی را فراهم کند تا حیواناتی مانند آهو نیز در این مناطق رهاسازی شوند.

این مسئول یادآور شد: وجود پرندگان مهاجر در این تالاب می‌تواند باعث تبدیل این جاذبه طبیعی به سایت پرنده نگری شود و میزان گردشگران استان قزوین را افزایش دهد.

دشت الله آباد در آبیک به وسعت ۶۰ هزار هکتار جز مناطق تیراندازی و شکار ممنوع استان قزوین محسوب می‌شود.

نظر شما