شناسهٔ خبر: 68406346 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دادستان کرمان خبر داد

صدور کیفرخواست شهردار و دو تن از کارکنان شهرداری در استان کرمان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از صدور کیفرخواست شهردار و چند تن از کارکنان شهرداری یکی از شهرهای تابعه استان به‌دلیل مسائل مالی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از دادگستری کرمان، مهدی بخشی اظهار کرد: در جریان گزارشات متعدد مبنی بر وقوع جرایمی از جمله سو جریان مالی و اداری توسط شهردار و چند تن از کارکنان یکی از شهرداری‌های تابعه استان کرمان به دستگاه قضائی، پرونده‌ای در این رابطه در شعبه هفت بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان مفتوح و روی میز مقام قضائی قرار گرفت.

وی افزود: حساسیت موضوع سبب شد تا بازپرس پرونده طی اعزام هیأت بازرسی و کارشناسی به شهرداری فوق‌الذکر، اسناد و مدارک، تراکنش‌های مالی و انطباق میدانی در واقعیت را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد.

دادستان کرمان تصریح کرد: از مجموع بررسی‌های به عمل آمده، شهردار و تعدادی از کارکنان این شهرداری به دادسرای کرمان احضار و پس از چندین جلسه رسیدگی، اتهاماتی نظیر اختلاس، تصدیق خلاف واقع و تضییع وجوه و اموال دولتی به آنان تفهیم و پس از صدور قرار نهایی، قرار جلب به دادرسی (کیفرخواست) متهمین صادر شد.

بخشی با تأکید بر اینکه نظارت بر عملکرد مسئولان و شفاف‌سازی در امور مالی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، بیان کرد: هدر رفت بخش زیادی از اعتبارات در پنج قرارداد منعقد شده با شرکت‌های متعدد تحت عناوینی چون خرید و نصب وسایل بازی و تأمین روشنایی، جدول‌گذاری، حمل و نقل و جابه‌جایی سنگ، خرد کردن سنگ مالون با چکش هیدرولیکی نمودی دیگری از این تخلفات است که در قراردادهای مذکور نیز مسیرهای قانونی طی نشده و تغییر ردیف بودجه‌های متعددی را در این شهرداری فراهم و موجب تدلیس و تحمیل خسارات زیادی به بیت‌المال شده است.

نظر شما