شناسهٔ خبر: 39950735 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اهدای پلاسمای بیمار بهبودیافته از کرونا در همدان

همدان- ایرنا- به شکرانه فائق آمدن به ویروس کرونا جوان همدانی بهبود یافته از این بیماری با حضور در مرکز انتقال خون اقدام به اهدای پلاسما کرد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل انتقال خون همدان روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۲۰ روز گذشته نسبت به خرید تجهیزات مورد نیاز، آموزش و اقدام های لازم برای دریافت پلاسمای بهبود یافتگان کرونا اقداماتی صورت گرفت.

دکتر افشین محمدی افزود: امروز نخستین اهدای پلاسمای بیماران بهبودیافته کرونا صورت گرفت و برای نوبت بعد از افطار نیز یک بهبود یافته از ویروس کرونا برای حضور در مرکز انتقال خون و اهدای پلاسما اعلام آمادگی کرده است.

وی اضافه کرد: بانک اطلاعاتی بهبود یافتگان از کرونا توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی به صورت محرمانه در اختیار مرکز انتقال خون قرار گرفته و این مرکز تمامی بیماران بهبود یافته از کرونا را فراخوان و با آنها مذاکره می‌کند.

مدیرکل انتقال خون استان همدان ادامه داد: در صورت دریافت پلاسما به میزان کافی و صدور مجوز مصرف، آنها در اختیار بیماران نیازمند به درمان با استفاده پلاسمای بهبود یافتگان قرار می گیرد تا بتوان گامی در راستای سلامت جامعه برداشت.

محمدی بیان کرد: در حال حاضر یک دستگاه برای دریافت و ذخیره پلاسما وجود دارد و مدت زمان این فرایند حدود ۲ ساعت است بنابراین صبر و بردارای و همراهی اهدا کنندگان را می‌طلبد.

وی افزود: هدف انتقال خون پذیرش سه اهدا کننده بهبود یافته از کرونا در طول هفته است اما با این وجود امید می‌رود این آمار را با گذشت زمان روز به روز افزایش داد.

اهدا کننده پلاسما نیز به ایرنا گفت: اسفند ماه سال گذشته پس از بروز حالت تهوع و تنگی نفس به بیمارستان مراجعه کرده و به دنبال انجام آزمایش های لازم و سی.تی اسکن، پزشکان علت بیماری را ابتلا به کرونا تشخیص دادند.

این جوان ۳۲ ساله که از کارکنان یکی از بیمارستان های شهر همدان است، افزود: پس از چند روز بستری در بیمارستان سینا بهبود یافته سپس به نقاهتگاه منتقل شدم و پس از اتمام دوران قرنطینه با بهبودی کامل بر سر کار حضور می یابم.

بگفته کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا روز ۲۰ اردیبهشت ۱۰۶ هزار و ۲۲۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و  ۶ هزار و ۵۸۹ نفر جان باختند.

نظر شما