شناسهٔ خبر: 39915712 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تلاش اپوزیسیون ونزوئلا برای سرنگونی مادورو با کمک یک کمپانی آمریکایی

اعضای اپوزیسیون ونزوئلا در اکتبر ۲۰۱۹ بر روی توافق ۲۱۳ میلیون دلاری با یک کمپانی امنیتی در فلوریدا به منظور حمله به ونزوئلا و سرنگونی دولت این کشور مذاکره داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اعضای اپوزیسیون ونزوئلا در اکتبر ۲۰۱۹ بر روی توافق ۲۱۳ میلیون دلاری با یک کمپانی امنیتی در فلوریدا به منظور حمله به ونزوئلا و سرنگونی دولت این کشور مذاکره داشتند. این خبر را روزنامه واشنگتن پست براساس اسنادی که به دست آورده گزارش کرد. 

واشنگتن پست اعلام کرد که یکی از مخالفان دولت این سند را در اختیار آنان قرار داده است. بنا به این سند مخالفان برای سرنگونی دولت «نیکولاس مادورو»، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، قراردادی به مبلغ ۲۱۳ میلیون دلار با یک شرکت نظامی خصوصی در آمریکا به نام «سیلورکورپ یو‌اس‌ای» امضا کرده‌اند. 

در این سند ۴۲ صفحه‌ای آمده است: «بنا به این قرارداد این شرکت بناست عملیاتی را برای بازداشت، دستگیری یا کنار زدن نیکولاس مادورو و سرنگونی دولت فعلی انجام داده تا دولتی به ریاست‌جمهوری خوان گوایدو بر کشور مستقر شود.»

در این سند همچنین آمده است:‌ «مبلغ مورد توافق شامل هزینه‌های ارتباطی، خرید تجهیزات و سفر می‌شود. مبلغ این پروژه بالغ بر ۲۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار به مدت ۴۹۵ روز می‌شود.»

این سند به امضای «سرجیو ورگارا»، از اعضای پارلمان و رئیس شرکت سیلورکورپ رسیده است. 

 

 

نظر شما