شناسهٔ خبر: 39822943 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حضور دوباره «بولسونارو» در جمع هوادارانش بدون پوشش محافظتی

رئیس جمهور برزیل در واکنش به این امر که کشورش در حال تبدیل شدن به کانونی جدید برای شیوع کرونا است جمله‌ای عجیب را به زبان آورد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از فرانس ۲۴، «ژایر بولسوناور» رئیس جمهور برزی، در واکنش به موضوع تبدیل شدن کشورش به کانون شیوع ویروس کرونا در جنوب قاره آمریکا و افزایش شمار جان‌باختگان گفت: «خوب که چی؟»

در حالی‌که نگرانی‌ها از تبدیل‌شدن برزیل به کانون تازه شیوع ویروس کرونا و انتقاد‌ها از ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهوری، رو به فزونی‌ست، بولسونارو در تظاهراتی علیه بخشی از کنگره و سیستم قضائی کشورش، گفت: مردم و ارتش طرف ما هستند.

وی مجدداً بدون ماسک و پوشش محافظتی در جمع هواداران خود حاضر شده است.

این در حالی است که دیروز یک‌شنبه ده‌ها تن از چهره‌های شاخص برزیلی و بین‌المللی در نامه‌ای سرگشاده از دولت خواستند برای محافظت و مراقبت از بومیانی که به خدمات درمانی دسترسی ندارند، فوراً دست به کار شود و جلوی «نسل‌کشی آن‌ها را بگیرد».

به گزارش مهر، وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد که با شناسایی ۴۵۸۸ مورد جدید ابتلاء به کرونا، شمار کل کرونایی‌ها در برزیل فراتر از ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافت.

تاکنون ۱۰۱ هزار و ۱۴۷ نفر در سراسر برزیل به کرونا مبتلا شده‌اند که ۷۰۵۱ نفر فوتی داشته است.

این وضعیت در حالی است که انتقاد‌های زیادی متوجه «ژایر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل، به دلیل سهل انگاری در خصوص شیوع کرونا است. وی در اواخر فروردین ماه وزیر بهداشت این کشور را به دلیل اصرار بر قرنطینه برای مبارزه با کرونا برکنار و بلافاصله جانشین وی را تعیین کرد.

رئیس جمهور برزیل که فاصله‌گذاری اجتماعی را برای اقتصاد مضر می‌داند، در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که وزیر بهداشت برکنار شده در مورد نحوه مقابله با کرونا به مساله بیکاری توجه نداشت.

نظر شما