شناسهٔ خبر: 67994650 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

معاون استاندار کردستان:

راهبرد ما تکریم زائران و سفری با حداکثر امنیت و آرامش است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با تاکید بر اینکه راهبرد ما تکریم زائران و سفری با حداکثر امنیت و آرامش است، گفت: حدود ۴ درصد کل آمار ثبت‌نامی‌ها به کردستان اختصاص دارد که به‌شدت پایین است و این یعنی دستگاه‌های استان نتوانستند به‌خوبی در معرفی این مرز عمل کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، مهدی رمضانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در جلسه ستاد اربعین استانی که با حضور مقامات استانی و شهرستانی به‌منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی ارائه خدمات ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف به زائرین در سال جاری در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان مریوان برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار ارائه‌ شده ۷۰۰ هزار نفر زائر اربعین ثبت نام کرده‌اند که از این میزان ۳ هزار نفر مرز باشماق را به عنوان مسیر سفر انتخاب کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه حدود ۴ درصد کل آمار ثبت‌نامی‌ها به کردستان اختصاص دارد که به‌شدت پایین است، گفت: مرز باشماق مریوان با وجود آب‌وهوای مناسب، به‌ صورت مطلوب به زائران معرفی نشده است و ضروری است دستگاه‌های استان در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با تاکید بر اینکه راهبرد ما تکریم زائران و سفری با حداکثر امنیت و آرامش است، تصریح کرد: طی ۲ سال گذشته بالغ بر ۶۰۶ میلیارد تومان اعتبار اربعین فقط از طریق وزارت کشور در اختیار دستگاه‌های استان قرار گرفته است لذا ضروریست که مشکلات در مرز باشماق احصا و رفع شود.
 
وی خاطر نشان کرد: تردد زائران در شهرستان مریوان باید چهره‌ای فرهنگی از این شهر را نشان دهد، بنابراین باید همه برای انجام هر چه‌بهتر امور کمک و پشتیبانی کنیم؛ اما اصل کار را باید مردم انجام دهند.

معاون استاندار برکات معنوی این ایام را با برکات مادی غیرقابل قیاس خواند و گفت: سال گذشته مجموع آمار گردشگری در محدوده شهرستان مریوان ۱۵۰ هزار نفر بود که بعد از اربعین به بیش از یک میلیون رسید و این جز با تردد زائران میسر نمی‌شد.
 
رمضانی با بیان اینکه خدمت به زائران را از مصادیق تقوا و عبادت است، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۳۳ میلیون زائر به کربلا عازم شدند و این امر فرصتی مغتنم است که باید در امر معنوی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما