شناسهٔ خبر: 3981593 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خبرهای هفته منابع طبیعی از شهرهای غرب کرمانشاه

قصرشیرین- ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی قصرشیرین از توزیع و غرس 21 هزار اصله نهال غیرمثمر در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا مراد محمدی مقدم روز شنبه در مراسم کاشت نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی افزود: این نهال ها از نواع گونه های گرمسیری از قبیل آکاسیا، کنار و اوکالیپتوس می باشد که در شهرک های صنعتی مرزی و بخش مرزی سومار و نفت شهر و همچنین روستاهای بخش مرکزی کشت می شود.

وی از دیگر برنامه های هفته منابع طبیعی (15 تا 22 اسفند ماه) در قصرشیرین را صعود به ارتفاعات شهدای قصرشیرین و کاشت 50 گونه نهال غیرمثمر در ارتفاعات عنوان کرد.

رییس اداره منابع طبیعی قصرشیرین اظهار کرد: همچنین امسال در قصرشیرین 500 هکتار جنگل کاری در منطقه گندمبان این شهرستان انجام شده است.

وی هدف از این اقدام را جلوگیری از فرسایش خاک و مقابله با ریزگردها با مشارکت دامداران منطقه بیان کرد.

شهرستان قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با 27 هزار نفر جمعیت دارای 161 هزار و300 هکتار اراضی منابع ملی و طبیعی شامل 154 هزار و800 هکتار مرتع و شش هزار و500 هکتار جنگل کاری است.



***



* قصرشیرین - همایش بزرگ کوهپیمایی و صعود به ارتفاعات شهدای قصرشیرین با هدف گرامیداشت هفته منابع طبیعی و توسعه ورزش همگانی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس در این شهرستان با حضور علاقه مندان به طبیعت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این همایش که صدها نفر از ورزش دوستان حضور داشتند 50 اصله نهال در ارتفاعات شهدا از سوی شرکت کنندگان غرس شد.



***



* گیلانغرب - مراسم کاشت نهال در دو طرف جاده سلامت بطول سه کیلومتر و مزار شهدا در ضلع جنوبی شهر گیلانغرب و همچنین ورودی جاده کرمانشاه غرس روز شنبه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار گیلانغرب در آیین نمادین کاشت نهال گفت: توزیع و غرس نهال در محل دستگاه های اجرایی، مراکز آموزشی و دهستان ها نیز از جمله اقدامات طی هفته درختکاری است.

فرامرز اکبری انواع نهال های توزیع شده را از گونه های اوکالیپتوس، نخل زینتی، شیشه شور، انار، توت و زیتون تلخ، کاج، سرو، افرا و زبان گنجشک بیان کرد.

شهرستان گیلانغرب 175هزار و 369هکتار منابع طبیعی دارد که 74 هزار و 922 هکتار آن جنگل و مابقی مرتع و نیزار است.

***

* سرپل ذهاب - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرپل ذهاب از توزیع پنج هزار و 800 اصله نهال رایگان در هفته منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد.

سلمان دارابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نهال های توزیع شده جزء گونه های گرمسیری هستند و این نهال ها شامل اکالیپتوس، انار و کنار می باشند.

وی بر نهادینه شدن فرهنگ یادگیری و یاد دادن استفاده صحیح از منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: هفته منابع طبیعی فرصتی برای ترویج این آموزه هاست لذا با توجه به صنعتی شدن جوامع امروزی، نشر فرهنگ درختکاری و پرداختن به این مهم از ضروریات هر جامعه ای به شمار می رود.

شهرستان سرپل ذهاب دارای 60 هزار هکتار مرتع می باشد.

3012/8066/7399/7398

نظر شما