شناسهٔ خبر: 3970528 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار گلستان:

درختکاری در شمال استان گلستان توسعه می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: استاندار گلستان گفت: با توجه به نیاز مناطق شمالی استان گلستان، درختکاری در این مناطق در اولویت دولت قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آق‌قلا، حسن صادقلو ظهر امروز در مراسم روز درختکاری در میدان سوارکاری شهر آق‌قلا اظهار داشت: با هدف توسعه باغبانی و درختکاری در استان گلستان کارگروهی در استان گلستان تشکیل شده و توسعه درختکاری در مناطق شمالی از برنامه‌های این کارگروه است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم بارندگی در شمال استان گلستان افزایش یابد راهی جز سرسبز کردن زمین‌های این ناحیه از استان را نداریم.

استاندار گلستان تصریح کرد: فرهنگ درختکاری همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری است و همه و به خصوص علما باید در رشد و گسترش فرهنگ درختکاری و نگهداری از درختان در جامعه تلاش داشته باشیم.

صادقلو افزود: قرار است با همکاری انجام شده با دهیاری ها 200 هزار اصله نهال در روستاهای استان گلستان کاشته شود و پس از کاشت مدیریت نگهداری آن به بخش خصوصی و مردم واگذار شود.

وی خواستار توجه جدی به زراعت چوب شد و اظهار کرد: هنوز زراعت چوب در استان گلستان به شکل یک فرهنگ درنیامده اما زراعت چوب دارای زمینه‌های اقتصادی است و علاوه بر سرسبزی تاثیرات اقتصادی و محیط زیستی هم دارد.

استاندار گلستان گفت: باید با همکاری همه دستگاه‌ها در فضاهایی مانند میدان اسب‌سواری، سایت پرورش میگو و جاده‌های بین شهرها به کاشت و نگهداری درختان توجه شود.

در پایان این مراسم چند اصله درخت در میدان سوارکاری شهرستان آق قلا کاشته شد.

انتهای پیام/ ی

نظر شما