شناسهٔ خبر: 39651752 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

پیام تسلیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به مناسبت درگذشت استاد پیشکسوت فرش دستباف

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان اصفهان، سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با انتشار پیامی درگذشت استاد فیض الله صفدرزاده حقیقی هنرمند پیشکسوت هنر قالی بافی استان و کشور را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تاثر و تالم خبر پرواز روح مرحوم استاد فیض الله صفدرزاده حقیقی ، استاد برجسته فرش دستباف اصفهان، به سرای باقی و کوتاهی دست دنیایی ما از این شخصیت هنری ارزشمند، موجب اندوه فراوان گردید.
بی تردید خدمات ارزنده آن مرحوم، که از هنرجویان و فارغ التحصیلان هنرستان هنرهای زیبای اصفهان بود، در عرصه هنراصیل فرش  ایرانی ماندگار و آثار به جا مانده از این استاد پیشکسوت قالی بافی برای همیشه در نزد هنردوستان و هنرجویان و جامعه هنری کشور وبه ویژه استان زرخیز اصفهان، جاودانه خواهد ماند.
ضمن عرض تسلیت به جامعه هنری کشور و استان و خانواده مرحوم و با آرزوی غفران الهی برای آن عزیز سفرکرده درماه مبارک رمضان، صبر جمیل و اجر جزیل خاندان صفدرزاده را از محضر خداوند غفور و درپناه عنایات ائمه معصومین(علیهم السلام) خواهانم.

سید سعید سرابی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان

خاطرنشان می شود، زنده‌یاد فیض‌الله صفدرزاده حقیقی متولد ۱۳۲۱ فارغ‌التحصیل از هنرستان هنرهای زیبای اصفهان در سال ۱۳۴۳ در یک خانواده آشنا با حرفه و هنر فرش‌بافی به دنیا آمد. او به خاطر علاقه به نقاشی و حرفه پدر، تحصیلات خود را در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان زیر نظر رستم شیرازی در رشته مینیاتور به پایان رساند.
در سال ۱۳۸۶، هیأت داوران جشنواره قالی‌های نفیس و فرش و دستبافت‌های عشایری، فرش طاق فیض اصفهان که با طراحی این هنرمند تولید شده بود را به عنوان نفیس‌ترین فرش دستباف سال کشور انتخاب کرد و سال ۱۳۹۸ نیز بزرگترین تابلو فرش تصویری جهان با عنوان «جاده ابریشم» در کارگاه خانوادۀ بزرگ صفدرزاده حقیقی بافته شد.
همچنین برخی از آثار این هنرمند فقید شامل چهار تخته فرش دست باف نفیس  به نام‌های بارگاه ملکوتی حضرت رضا (علیه السلام)، تصویری از شبستان مسجد وکیل شیراز ، نمای کاخ چهلستون و گلدسته الله اکبر، در گنجینه فرش آستان قدس رضوی نگه‌داری می‌شود.

نظر شما