شناسهٔ خبر: 39644715 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خواستار شد

رعایت نکات بهداشتی همچنان ادامه یابد/ کرونا هنوز تمام نشده است

حسین میرزا اسدی

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: نمی دانیم انسان‌ ها دوباره به این ویروس مبتلا می شوند یا خیر؟ آیا عارضه ای بر جای خواهد گذاشت یا خیر؟ هنوز فرصت‌ بررسی عوارض این بیماری به دست نیامده و به هیچ وجه این بیماری هنوز تمام‌ نشده و مردم از شستن‌ دست ها، صورت و رعایت نکات بهداشتی غفلت نکنند و باید به این ویروس عادت کرد تا در آینده رفتار این ویروس مشخص شود.

صاحب‌خبر -

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا در شهرستانهای رفسنجان و انار، گفت: ۹۹ هزار خانوار در شهرستان‌ های رفسنجان و انار از نظر کرونا غربالگری و بیماریابی شدند.

دکتر "علی اسماعیلی ندیمی" ظهر امروز 7 اردیبهشت ماه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت، اظهار کرد: در رفسنجان و انار بهترین‌ وضعیت در تأمین وسایل حفاظتی داشتیم‌ و بعد از هفته دوم‌ دسترسی مردم‌ به مواد شوینده، ضدعفونی کننده دست و ماسک تسهیل شد.

وی افزود: وضعیت بحران کرونا در اسفندماه بسیار سخت و طاقت ‌فرسا بود و در فروردین مردم برای رعایت نکات بهداشتی بهتر ترغیب می شدند. ضمن اینکه اسفند ماه بازار شایعات کرونا زیاد بود و مردم سردرگم‌ بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ادامه داد: شبکه بهداشت انار در کنترل بیماری کرونا در شمال استان پست قرنطینه ای در شهرستان انار راه اندازی کرد که در آنجا ورود و خروج خودروها کنترل و سرنشینان تب سنجی می شدند به طوری که در اوایل فروردین روزانه از ورود ۵۰۰ خودرو ممانعت و برگردانده می شد.

اسماعیلی ندیمی با بیان اینکه ۳۵۰ هزار نفر در قالب ۱۰۲ هزار خانوار در رفسنجان و انار تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هستند، تصریح کرد: پرسنل حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه، با بیش از ۳۳۰ هزار نفر در قالب ۹۹ هزار خانوار از ۳۵۰ هزار نفر تحت پوشش، تماس گرفتند و ضمن بیماریابی خانه به خانه از آنان خواستند که جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا مقررات بهداشتی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: از زمانی‌ که جنگ پایان یافت شاید کشور با چنین بحرانی مواجه نشده بود لذا همه پتانسیل ها اعم‌ از بسیج، اصناف، سپاه و .... تحت توصیه های وزارت بهداشت یکپارچه به جنگ با این بحران شتافتند تا سلامت جامعه حفظ شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد: در مدت زمان کوتاهی پتانسیل های نهفته بکارگیری شد و تولید ماسک، مواد و ژل ضدعفونی کننده، الکل، گان و وسایل حفاظتی توسط شرکت های دانش بنیان، بسیج جامعه پزشکی، خیّرین، موکب ها و ... آغاز شد.

اسماعیلی ندیمی افزود: نمی دانیم انسان‌ ها دوباره به این ویروس مبتلا می شوند یا خیر؟ آیا عارضه ای بر جای خواهد گذاشت یا خیر؟ هنوز فرصت‌ بررسی عوارض این بیماری به دست نیامده و به هیچ وجه این بیماری هنوز تمام‌ نشده و مردم از شستن‌ دست ها، صورت و رعایت نکات بهداشتی غفلت نکنند و باید به این ویروس عادت کرد تا در آینده رفتار این ویروس مشخص شود.

انتهای پیام

نظر شما