شناسهٔ خبر: 39605441 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

َآشتی بین دانشگاه و تولیدکنندگان رمز رسیدن به جهش تولید

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دنیا، دنیای علم است و باید از دستاوردهای دانشمندان و علوم مختلف بهره‌مند شویم و این امر جز آشتی بین دانشگاه‌ها و تولید‌کنندگان محقق نمی شود.

صاحب‌خبر -

سید محمدباقر عبادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره چگونگی نقش نقش علمی در جهش تولید گفت: برای جهش تولید باید تولید به صورت دانش‌بنیان باشد و با یک بازاریابی علمی به یک محصول باکیفیت دست پیدا کنیم. 

وی افزود: با توجه به اینکه برخی از تولیدات در کشور برمبنای علم و دانش شکل نگرفته با بعضی از دستاوردهای روز دنیا و بازاریا‌بی‌ها همچنان فاصله داریم؛ البته این را هم باید گفت که در بخش‌های بسیاری موفق هستیم و توانایی رقابت در عرصه‌ بین‌المللی را داریم.

دنیا، دنیای علم است

این نماینده مجلس تاکید کرد: دنیا، دنیای علم است و باید از دستاوردها و دانش، دانشمندان و علوم مختلف بهره‌مند شویم و اگر تولید برمبنای علم صورت نگیرد قطع به یقین نمی‌توانیم افزایش و جهش تولید در کشور داشته باشیم.

عبادی یادآور شد: زمانی که کشوری از سرمایه‌ای همچون نفت بهره‌مند است تولیدکننده شروع به تولید می‌کند و به صورت مستقیم و غیرمستقیم به درآمدهای نفتی متکی می‌شود ولی ز مانی که درآمدهای نفتی به خاطر تحریم و کاهش قیمت نفت بوجود می‌آید طبیعتاً تولیدی می‌تواند ماندگارتر شود که درست اداره شود و علمی تولید کند.

بین تولیدکنندگان و دانشگاه باید آشتی برقرار شود

وی افزود: باید بین تولیدکنندگان و دانشگاه آشتی برقرار شود تا شاهد رشد و جهش تولیدات روزافزون در کشور باشیم. این آشتی به این دلیل درست نبوده که  تولید کنندگان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از درآمد های نفتی برخوردار بودند و وقتی تولید علمی و دانش‌بنیان باشد نه تنها نیاز به کمک ندارد بلکه بیشترین کمک را به دولت، کشور و مردم از طریق درآمد خوب و پرداخت مالیات می‌کند به طوری که هم تولید کننده سود می‌برد و درآمدهای کشور بیشتر می‌شود و هم اتکا به نفت کاهش پیدا می‌کند. 

انتهای پیام/

نظر شما