شناسهٔ خبر: 39590506 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

احتمال بارش باران و برف در برخی نقاط استان اردبیل/ بهره‌برداران حوزه کشاورزی از سرمازدگی محصولات جلوگیری کنند

فعالیت سامانه بارشی در سطح استان تا روز دوشنبه هفته آینده تداوم داشته و اوج بارش از عصر پنج شنبه تا اواخر وقت جمعه پیش‌بینی می‌شود به‌طوری که در مناطق مرکزی و نوار شرقی استان میزان بارش قابل توجه انتظار می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بر اساس نقشه‌های هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی در سطح استان تا روز دوشنبه هفته آینده تداوم داشته و اوج بارش از عصر پنج شنبه تا اواخر وقت جمعه پیش‌بینی می‌شود به‌طوری که در مناطق مرکزی و نوار شرقی استان میزان بارش قابل توجه انتظار می‌رود.

 با شمالی شدن جریانات جوی و نفوذ هوای سرد به منطقه، دمای هوا به‌طور محسوس کاهش یافته بنابراین امشب و در طول روز جمعه در بخش‌هایی از مناطق مرکزی و جنوبی استان به‌ویژه مناطق کوهستانی نوار شرقی استان، کوه‌های باغرو، گردنه حیران، ارتفاعات شهرستان گرمی و دامنه‌های کوه سبلان بارش برف نیز پیش‌بینی می‌شود.

گفتنی است؛ از روز شنبه ضمن افزایش تدریجی دمای هوا از شدت ناپایداری‌های جوی کاسته شده و تنها در مناطقی از استان بارش باران گاهی به‌صورت رگبار و رعدوبرق را شاهد خواهیم بود.

توشیه می‌شود کشاورزان از وسایلی نظیر بخاری باغی، کاه و کلش و لاستیک فرسوده به منظور سوزاندن در محدوده باغ جهت جابجایی هوای سرد استفاده نموده و با توجه به پایین بودن دمای سطح زمین در باغات و مزارع و مناطق کوهپایه‌ای از تاسیسات و سیستم‌های آبیاری تحت فشار محافظت نمایند.

همچنین جهت جلوگیری از سرمازدگی، تامین سوخت و کنترل دما و رطوبت و بستن دریچه‌ها در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری ها و ایجاد پوشش پلاستیکی بر روی نهال‌های جوان و درختان آسیب‌پذیر و محافظت از کندوهای زنبور عسل در مقابل کاهش دما توصیه می‌شود.

انتهای پیام/3463/666
 

نظر شما