شناسهٔ خبر: 39590500 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چگونه زباله‌های عفونی بیماران کرونایی را دفع کنیم؟

مدیر بهداشت و محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: برای دفع زباله‌های عفونی بیمارانی که به کرونا مبتلا شده اند نیاز است به نکاتی توجه شود.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا گلزاری مدیر بهداشت و محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت: با توجه به بخشنامه اخیر وزارت بیماران کرونایی بایستی در نقاهتگاه تا بهبودی کامل اقامت داشته باشند که پسماند نقاهتگاه به طور منظم به عنوان پسماند عفونی با خودرو مخصوص به بیمارستان افضلی پور جهت امحاء منتقل می‌شود.

او افزود: در موارد خیلی نادر که بیمار در منزل با شرایط لازم ادامه دوران نقاهت را می‌گذراند باید زباله‌های عفونی همچون ماسک و دستمال کاغذی به صورت جداگانه به همت افراد خانواده جمع آوری شده وبا بستن و گره زدن آن داخل کیسه زباله خانواده گذاشته شده و به شهرداری تحویل داده شود.

گلزاری تصریح کرد: اگر خانواده‌ها زباله‌هایی که احتمال بیشتری به عفونی بودن آن دارند مانند دستمال کاغذی و.. جداگانه در یک کیسه نایلون نسبتا ضخیم جمع آوری کنند و بعد داخل کیسه زباله سایر پسماند‌های منزل بگذارند انتقال عفونت و ویروس‌هایی از قبیل کرونا بسیار کاهش میابد.

او گفت: ما با شهرداری جلسات متعدد در طول یک ماه گذشته داشتیم و الان اجرائیات شهرداری و پلیس ساختمان با زباله گرد‌ها بر خورد کرده و محل‌های خریداری این مواد بازیافتی در شهر کرمان تعطیل شده است؛ بنابراین بازیافت غیر مجاز به حداقل رسیده واین روش جمع آوری پسماند‌های بیماران کرونایی را اپیدمیولوژیست‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز تایید کرده اند.

گلزاری افزود: بنابراین جای نگرانی نیست و همانطور که قبلا ذکر شد این بیماران بیش از نود درصد آن‌ها به نقاهتگاه می‌روند مگر اینکه شرایط خاص نگهداری داشته باشند و احتیاج به حضور خانواده باشد که برای آن‌ها نظارت خاص به همت مرکز بهداشت شهرستان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ی

نظر شما