شناسهٔ خبر: 39589242 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پرداخت تسهیلات به باشگاه‌های ورزشی گیلان

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان گیلان به باشگاه‌های ورزشی به تعداد کارکنانشان تا سقف ١٦ میلیون تومان برای ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت‌ وام ١٢ درصدی تعلق می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

مریم بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به کسب چهار سهمیه المپیک توسط سه ورزشکار گیلانی اظهار کرد: در سال ۹۷ با تشکیل ستاد المپیک توکیو پیش‌بینی‌های لازم برای کسب سهمیه المپیک را انجام داده و هدفمان طلسم شکنی شش دهه‌ای گیلان در ناکامی کسب مدال المپیک است.

وی با تأکید بر اینکه المپین‌های گیلانی در سال ۹۸ پرفروغ ظاهر شدند، تصریح کرد: محمد رهبری به همراه تیم ملی سایر موفق به کسب دو سهمیه انفرادی و تیمی شده و یکی از ورزشکاران گیلان در المپیک توکیو خواهد بود؛ آرمین هادی پور در رشته تکواندو و سارا بهمنیار در رشته کاراته دو المپین دیگر گیلانی هستند.

بهمنیار نخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش گیلان

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه بهمنیار نخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش گیلان است، افزود: سه المپین گیلانی با تلاش و ممارست شبانه‌روزی موفق به کسب سهمیه المپیک شده و به‌پاس این زحمات، طبق وعده و برنامه‌ریزی انجام‌گرفته یک دستگاه آپارتمان به هر یک از این سه المپین اهدا می‌شود.

بخشی با تأکید بر اینکه ورزش گیلان به افزایش سهمیه المپیک امیدوار است، افزود: دست‌کم شش ورزشکار دیگر می‌توانند بر سهمیه‌های المپیک گیلانی افزوده و به هر یک از این ورزشکاران در صورت کسب سهمیه المپیک، یک دستگاه آپارتمان اهدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در قایقرانی شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک دارا هستیم، بیان کرد: نازنین ملائی در ماده تک‌نفره سنگین‌وزن در رشته روئینگ، علی آقامیرزایی و پیمان قویدل در ماده‌های دویست متر و هزار متر تک‌نفره و هزار متر دونفره در رشته کایاک، پریسا محمدزاده و زیبا سماک در دو ماده تک‌نفره ۲۰۰ متر و دونفره ۵۰۰ متر در رشته کانوکانادایی و طیبه پارسا در رشته تکواندو از جمله شانس‌های گیلان برای کسب سهمیه المپیک توکیو هستند.

پرداخت حقوق به المپیکی‌ها پس از قطعی شدن کسب سهمیه

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به ورزش گیلان روزهای پرفروغی را پشت سر می‌گذارد و المپین‌های گیلانی خط مقدم این پیشرفت هستند، گفت: پرداخت حقوق به المپیکی‌ها پس از قطعی شدن کسب سهمیه، تحقق قانون استخدام قهرمانان و جذب و به‌کارگیری ورزشکاران مشمول در اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان بخشی از شاخص‌های حمایتی‌مان از المپین‌های گیلانی است.

بخشی پایان ناکامی گیلانیان در عدم کسب مدال المپیک پس از شش دهه را مطالبه بزرگ جامعه ورزش استان دانست و افزود: مرحوم محمود نامجوی تنها مدال‌آور گیلانی در المپیک توکیو بوده و در المپیک‌های هلسینکی ۱۹۵۲ و ملبورن ۱۹۵۶ موفق به کسب یک نشان نقره و یک نشان برنز شده است.

وی با تأکید بر تعطیلی مسابقات ورزشی تا پایان اردیبهشت‌ماه خاطرنشان کرد: فعالیت کلیه باشگاه‌های خصوصی تا پانزدهم اردیبهشت‌ماه تعطیل بوده و منتظر اعلام تصمیمات جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به مشکلات اقتصادی باشگاه‌های ورزشی در پی شیوع ویروس کرونا بیان کرد: دو ماه از اجاره مکان‌های استیجاری اداره کل ورزش و جوانان گیلان به بخش خصوصی بخشیده شده و این بخشودگی در صورت استمرار وضعیت فعلی ادامه پیدا می‌کند.

پرداخت تسهیلات به باشگاه‌های ورزشی گیلان

بخشی با اشاره به فعالیت ۱۳۰۰ باشگاه خصوصی در سطح گیلان افزود: طبق مصوبات دولت به میزان هر پرسنلی که باشگاه‌ها دارند و حق بیمه پرداخت می‌کنند تا سقف ١٦ میلیون تومان برای سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت وام ١٢ درصد تعلق می‌گیرد.

 وی با بیان اینکه میزان تنفس تسهیلات پرداختی توسط دولت به باشگاه‌های خصوصی چهار ماه است، گفت: این تسهیلات طی هفته آتی ارائه‌شده و مدت پرداخت این تسهیلات ۲۴ ماهه بوده و هشت میلیون تومان برای حقوق و هشت میلیون تومان نیز برای هزینه باشگاه‌ها است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با تأکید بر لزوم ثبت‌نام مؤسسین و مدیران محترم باشگاه‌های ورزشی در سامانه اصناف و صنایع وزارت بهداشت تصریح کرد: در جهت گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی و مقابله با ویروس کرونا و نظر به تعطیلی باشگاه‌های ورزشی تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۹۹ مقتضی است مؤسسین و مدیران محترم باشگاه‌های ورزشی حداکثر تا ساعت ۲۴ روز جمعه مورخ ۹۹/۲/۵ ضمن ثبت‌نام در سامانه اصناف و صنایع وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir اقدامات لازم را انجام دهند.

برگزاری رزمایش «همت جوانانه، کمک مؤمنانه» توسط اداره کل ورزش و جوانان

بخشی با بیان اینکه رزمایش همت جوانانه، کمک مؤمنانه با حضور فعالانه سمن‌های جوانان، هیئت‌های ورزشی و بسیج ورزشکاران توسط اداره کل ورزش و جوانان گیلان برگزار می‌شود، گفت: این رزمایش در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر فعالیت گسترده اداره کل ورزش و جوانان گیلان در راستای تهیه و توزیع سبد کالا و ملزومات بهداشتی و توزیع آن در بین نیازمندان تصریح کرد: که با مشارکت وسیع مردمی و بهره‌مندی از قابلیت بالای سازمان‌های مردم‌نهاد گامی بلند در برطرف سازی نیاز برخی از قشرهای کم‌درآمد برداشته و به استقبال ماه رمضان می‌رویم.

انتهای پیام/3389/خ

نظر شما