شناسهٔ خبر: 39588642 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ثبت ۱۱ هزار و ۳۲۹ تماس مشاوره کرونا با فوریت‌های پزشکی ایلام

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ایلام گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان تا پایان فروردین ماه 99، بیش از 11 هزار تماس با فوریت‌های پزشکی ایلام جهت مشاوره کرونا صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

دکتر صید نور علیمرادی رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ایلام شامگاه امروز در گفتگو با خبرگزاری فارس در ایلام گفت: از ابتدای شیوع کرونا ویروس  از ابتدای اسفند تا پایان فروردین سال جاری ۱۱ هزار و ۳۲۹ تماس جهت مشاوره کرونا با فوریت‌های پزشکی ایلام صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین ۴۲۶ تماس منجر به اعزام آمبولانس جهت موارد مشکوک به کرونا انجام شده و در این راستا ۴۲۶ بیمار توسط اورژانس ۱۱۵ امدادرسانی شده است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی ایلام ادامه داد: تعداد ۱۲۴۵ اطلاعات بیماران مشکوک و مبتلا مراکز درمانی سراسر استان توسط مرکز پایش مراقبت های درمانی (MCMC) ثبت و ۲۲۶ پذیرش نیز اخذ شده و انتقال تعداد ۲۲۶ مورد بیماران مشکوک به کرونا توسط اورژانس ۱۱۵ در بین مراکز درمانی سراسر استان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تمامی مراکز درمانی و بهداشتی استان در آماده باش کامل بوده و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان نیز به این مراکز ابلاغ شده است.

وی بیان داشت: تمامی پرسنل فوریت‌های پزشکی نیز در آماده باش کامل می باشند و آموزش‌های لازم جهت برخورد و ارائه خدمات به بیماران احتمالی کرونا ویروس نیز به کارکنان داده شده است.

وی اظهار کرد: بهترین راهکار برای پیشگیری از کرونا، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است و  شستن دست‌ها  احتمال ابتلا به این  ویروس را به شدت کاهش خواهد داد. 

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ایلام تصریح کرد: اولویت فاصله گذاری اجتماعی در خانه ماندن است و خانه به عنوان امن ترین محل جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و بیماری کوئید ۱۹ است.

 

انتهای پیام /970821

نظر شما