شناسهٔ خبر: 39582951 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

«کولینا» قطعا در شهرآورد حاضر میشود - مردم سالاری آنلاين

رئیس دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال ایران در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر حاضر نشدن «پیرلویجی کولینا» (رئیس کمیته داوران فیفا) در تهران، گفت: حضور وی در کشورمان برای تماشای شهرآورد پایتخت قطعی است.

صاحب‌خبر - رئیس دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال ایران در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر حاضر نشدن «پیرلویجی کولینا» (رئیس کمیته داوران فیفا) در تهران، گفت: حضور وی در کشورمان برای تماشای شهرآورد پایتخت قطعی است.
«داود رفعتی» روز سه شنبه در حاشیه دوره توجیهی و دانش‌افزایی داوران و کمک داوران بین المللی فوتبال در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: فیفا اجازه استفاده از VAR (کمک داور ویدوئی) را طی پنج مرحله به ما داده است. مرحله نخست ثبت نام و مرحله دوم آموزش است که ماه آینده در قطر این آموزش انجام می شود و مرحله سوم تست آفلاین است که این تست ها انجام شد و فیفا برای همکاری شرکت های داخلی در این باره موافقت کرد.
وی گفت: مرحله چهارم تخصیص بودجه از فیفا به فدراسیون فوتبال خواهد بود و در نهایت مسئولان فیفا باید چگونگی استفاده از VAR را ببینند.
رئیس دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال ادامه داد: قرار است در شهرآورد 89 پایتخت سیستم آفلاین VAR را به کولینا نشان دهیم و اگر نظر او مثبت بود که دیگر احتیاجی به آمدن مسئولان دیگر از فیفا نیست، در غیر این صورت گروه دیگری از فیفا برای بازدید به ایران می آیند تا مجوز لازم را صادر کنند.
رفعتی تاکید کرد که VAR آنلاین قطعا برای شهرآورد دهم فروردین 98 آماده نمی شود اما امیداوریم تا پیش از پایان رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور مجوز آن را دریافت و راه اندازی کنیم.
وی در خصوص کلاس توجیهی برگزار شده گفت: این دوره بر اساس توصیه های AFC (کنفدراسیون فوتبال آسیا) و FIFA (فدراسیون جهانی فوتبال) انجام می شود و در این دوره به داوران گوشزد شد که استفاده از تلگرام برای داوران خلاف قانون و مقررات است و مطابق با آیین نامه فیفا هر گونه گروه، سازمان و کانال موازی با کمیته داوران اجازه فعالیت ندارد. آموزش فقط باید از طریق کمیته داوران انجام شود تا اشتباهی در این باره صورت نگیرد.
رئیس دپارتمان داوران درباره داور شهرآورد گفت: همه داوران برای قضاوت در شهرآورد پایتخت شانس دارند، اما تلاش می کنیم تا پایان هفته داور شهرآورد را انتخاب و معرفی کنیم.
این در حالی است که شنیده می‌شود «اشکان خورشیدی» اصلی‌ترین گزینه قضاوت دیدار استقلال و پرسپولیس است.
این دیدار، روز 10 فروردین ماه از ساعت 16 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود.

برچسب‌ها:

نظر شما