شناسهٔ خبر: 31697241 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -


  دربی ۸۹ ویدئو چک ندارد
رئیس‌دپارتمان داوران می‌گوید که فدراسیون جهانی فوتبال با راه‌اندازی سیستم ویدئو چک در مسابقات لیگ ایران موافقت کرده است.داود رفعتی گفت: با توجه به اینکه سیستم VAR نیاز به تأیید فیفا و بورد بین‌المللی دارد، طی جلسات متعددی که با فدراسیون جهانی فوتبال داشتیم، امروز(دیروز) صبح ایمیلی از سوی فیفا به فدراسیون فوتبال ارسال شد که برای راه‌اندازی سیستم ویدئو چک در مسابقات لیگ، چند مرحله به ما اعلام کردند.وی در ادامه بیان کرد: در مرحله اول ما باید اسامی نفرات تیم VAR که شامل مسئول فنی، ارتباطات، مالی، حقوقی و کنترل‌کننده است را به فیفا معرفی کنیم. در مرحله بعدی فیفا دوره آموزشی را ماه آینده برای تیم VAR در دوحه برگزار خواهد کرد.رفعتی افزود: مرحله سوم آزمایش این سامانه به صورت آفلاین در بازی‌های لیگ انجام شود که خوشبختانه در چندین مسابقه لیگ برتر VAR را به صورت آفلاین مورد ارزیابی قرار دادیم تا مشکلات و نواقصی که در این سیستم وجود دارد را شاهد باشیم. بعد از آن بازرسان فیفا به ایران خواهند آمد تا این سامانه را در مسابقات لیگ به صورت آفلاین مشاهده کنند.رئیس‌دپارتمان داوران اظهار داشت: قصد داشتیم در بازی پرسپولیس و استقلال از هفته ۲۳ لیگ برتر، سیستم VAR را به صورت آنلاین اجرا کنیم که متأسفانه فیفا با کمک داور ویدئویی در این دیدار مخالفت کرد. ضمن اینکه پیر لویجی کولینا، رئیس‌کمیته داوران فیفا با دعوت رئیس‌فدراسیون فوتبال قرار شد برای تماشای این بازی به تهران بیاید و سیستم ویدئو چک را به صورت آفلاین با حضور کولینا در این دیدار اجرا خواهیم کرد.وی در پایان افزود: پس از تأیید فیفا با کمک داور ویدئویی در مسابقات لیگ، به نظرم بین ۳ تا ۹ ماه طول این پروسه طول زمان می‌برد. بدون تردید فدراسیون فوتبال و کمیته داوران تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهد که از اول فصل لیگ نوزدهم این سامانه راه‌اندازی کنید.
اعلام تاریخ قطعی برگزاری دربی اصفهان
زمان قطعی دیدار دوتیم سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان از سوی سازمان لیگ اعلام شد. پس از چندین هفته وقفه، تاریخ دیدار معوقه دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن اعلام شد؛ دربی اصفهان به دلیل حضور ذوب‌آهن در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا با تعویق مواجه شد که پس از اعلام سازمان لیگ این دیدار روز سه شنبه 6 فروردین 98 از ساعت 17 در ورزشگاه نقش جهان برگزار خواهد شد. طبق اعلام قبلی مسؤولان سپاهان، قرار بوده است که طبقه دوم و چادر‌های سقف ورزشگاه نقش‌جهان تا دربی اصفهان تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد. سپاهان پیش از میزبانی از تیم ذوب‌آهن جمعه 24 اسفند 97 به مصاف فولاد خوزستان خواهد رفت، ذوب‌آهن نیز پیش از دیدار با سپاهان یکشنبه 26 اسفند میزبان استقلال خوزستان خواهد بود. با برگزاری دربی اصفهان، تعداد بازی‌های عقب افتاده ذوب‌آهن به یک می‌رسد،و ذوب‌آهن نیز باید با سایپا مقابله کند.
طلب ۸۱۰ میلیون تومانی قلعه‌نویی از استقلال
با احتساب به رقم رسیدگی به دادرسی شکایت امیر قلعه‌نویی از باشگاه استقلال، می‌توان به رقم طلبی که این مربی از تیم سابق خود دارد، رسید.
با اعلام آرای جدید کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال مشخص شد که باشگاه استقلال در شکایت امیر قلعه‌نویی از این باشگاه محکوم شده است.با این حال در سایت رسمی فدراسیون فوتبال خبر به شکلی ناقص منتشر شده و رقم طلب قلعه‌نویی از باشگاه استقلال مشخص نیست. در رأی صادر شده فقط آمده است که؛ «باشگاه استقلال تهران محکوم به پرداخت مبلغ 162 میلیون ریال بابت هزینه دادرسی در حق اردشیر (امیر) قلعه‌نویی شد که در مهلت 30 روز از تاریخ ابلاغ این حکم در صورت عدم پرداخت در مهلت مقرر، مجازات یا مجازات‌های مقرر در ماده 89 مقررات انضباطی نسبت به محکوم‌علیه (باشگاه استقلال) اعمال خواهد شد».
در حالی که مشخص نیست چرا کمیته تعیین وضعیت یا سایت رسمی فدراسیون فوتبال برای اعلام رقم طلب قلعه‌نویی از باشگاه استقلال علاقه‌ای ندارند، اما به دست آوردن این رقم چندان کار سختی نیست. در پرونده‌های بدوی هزینه رسیدگی به شکایت 2 درصد مبلغ کل پرونده است که با این احتساب، باشگاه استقلال مبلغ 8 میلیارد و 100 میلیون ریال یا 810 میلیون تومان باید به قلعه‌نویی پرداخت کند.

نظر شما