شناسهٔ خبر: 31688781 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رفعتي: سيستم ويديو چک به صورت آفلاين در دربي اجرا مي شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- رئيس دپارتمان داوران مي گويد فدراسيون جهاني فوتبال با راه اندازي سيستم ويدئو چک در مسابقات ليگ ايران موافقت کرده است.
به گزارش آريا به نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال، داود رفعتي دراين باره گفت: با توجه به اين که سيستم VAR نياز به تاييد فيفا و بورد جهاني بين المللي دارد، طي جلسات متعددي که با فدراسيون جهاني فوتبال داشتيم.  امروز صبح ايميلي از سوي فيفا به فدراسيون فوتبال ارسال شد که براي راه اندازي سيستم ويدئو چک در مسابقات ليگ در چند مرحله براي ما اعلام کردند.
وي در ادامه بيان کرد: در مرحله اول ما بايد اسامي نفرات تيم VAR که شامل مسئول فني، ارتباطات، مالي، حقوقي و کنترل کننده را به فيفا معرفي کنيم. در مرحله بعدي فيفا دوره آموزشي را ماه آينده براي تيم VAR در دوحه برگزار خواهد کرد.
رفعتي افزود: مرحله سوم آزمايش اين سامانه به صورت آف لاين در بازيهاي ليگ انجام شود که خوشبختانه در چندين مسابقه ليگ برتر VAR را به صورت آفلاين مورد ارزيابي قرار داديم تا مشکلات و نواقصي که در اين سيستم وجود دارد را شاهد باشيم. بعد از بازرسين فيفا به ايران خواهند آمد تا اين سامانه در مسابقات ليگ به صورت آف لاين مشاهده کنند.
رئيس دپارتمان داوران اظهار داشت: قصد داشتيم در بازي پرسپوليس و استقلال از هفته 23 ليگ برتر، سيستم VAR را به صورت آنلاين اجرا کنيم که متاسفانه فيفا با کمک داور ويدئويي در اين ديدار مخالفت کرد. ضمن اينکه پير لويجي کولينا، رئيس کميته داوران فيفا با دعوت رئيس فدراسيون فوتبال قرار شد براي تماشاي اين بازي به تهران بيايد و سيستم ويدئو چک را به صورت آفلاين با حضور کولينا در اين ديدار اجرا خواهيم کرد.
وي در پايان افزود: پس از تاييد فيفا با کمک داور ويدئويي در مسابقات ليگ، بنظرم بين 3 تا 9 ماه طول اين پروسه طول زمان مي برد.  بدون ترديد فدراسيون فوتبال و کميته داوران تمام تلاش خود را در اين زمينه انجام مي دهد که از اول فصل ليگ نوزدهم اين سامانه راه اندازي کنيد. با چند شرکت به توافقات نهايي رسيديم. شرايط اين شرکت  ها با توجه به امکانات و قدرت اجرايي که دارند، از نظر ما قابل قبول بود و فکر مي‌کنيم سيستم آنها نزديک به استانداردهاي بين‌المللي و قابل استفاده در تمام ورزشگاه‌‌هاي فوتبال ايران است. البته اين تاييديه فني سيستم است و درصورت توافق نهايي کيفيت کار بهتر هم خواهد شد.

نظر شما