شناسهٔ خبر: 39570074 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تیپ ۸۳ قرارگاه مقابله با بحران کرونا تشکیل داد

قم - ایرنا - طی حکمی از سوی حجت الاسلام منتظرزاده فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفر صادق (ع) قم قرارگاه مقابله با بحران و حوادث غیر مترقبه تیپ ۸۳ که توسط طلاب و روحانیان بسیجی گردان‌های این تیپ انجام وظیفه می نماید، افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی تیپ ۸۳ امام جعفر صادق فرمانده این قرارگاه، هدف از راه انداری آن را انسجام در خدمات رسانی روحانیان رزمی تبلیغی در امر خدمات رسانی به مردم در بحران ها و حوادث غیر مترقبه عنوان کرد، و بیان داشت: بعد از شیوع ویروس کرونا، گردان های تیپ ۸۳ از همان روز اول در امر ضد عفونی کردن معابر و نقاط مختلف استان قم اقدام کردند.

حجت الاسلام لقمان پور افزود: بعد از سخنرانی رهبر انقلاب در سالروز میلاد امام عصر (عج) و توصیه ایشان مبنی بر کمک رسانی به اقشار ضعیف جامعه، تصمیم فرماندهی تیپ مذکور بر این شد که قرارگاهی متشکل از گردان های تیپ ۸۳ جهت مقابله با بحران و حوادث غیر مترقبه شکل گیرد.

لقمان پور همچنین قرارگاه فوق را متشکل از هشت کمیته ذکر کرد، و گفت: از مهمترین این کمیته ها می توان به کمیته معیشت و ارزاق اشاره کرد که وظیفه آن توزیع ارزاق جمع آوری شده در بین نیازمندان است.

وی در پایان یادآور شد: گستره خدمات رسانی در مقابله با بحران و حوادث غیر مترقبه در سطح کشور است.

اجرای برنامه های معرفتی و قرآنی در ۳۰ نقطه شهر قم

دبیر قرارگاه امام صادق قم با اعلام این خبر، اظهار داشت: با توجه به بلای ویروس منحوس و تعطیلی مساجد و اماکن مذهبی و از طرفی ایام مبارک ماه رمضان در راستای منویات رهبر انقلاب مبنی بر رزمایش گسترده برای مواسات همدلی و کمک مومنانه در سه محور معنویت بهداشت و معیشت، طرحی را به نام صهبای نور در ماه مبارک رمضان راه‌اندازی و برگزار می نماید.

حجت الاسلام امینی گفت: در این طرح در ۳۰ نقطه شهر قم در سی روز ماه مبارک رمضان برنامه های معرفتی و قرآنی اجرا خواهد شد.

امینی در ادامه بیان داشت: در این برنامه که در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار می شود، برنامه های جذاب و مختلفی از جمله قرائت قرآن توسط قاریان برتر استانی و کشوری، اجرای تواشیح، سخنرانی کوتاه بصیرتی، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز اجرا خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد این طرح با حمایت قرارگاه امام صادق علیه السلام و مشارکت گروه جهادی جهادگران ولایت که متشکل از گروه جهادی «موکب آل طاها» «گروه جهادی شهدای روشنگر» و گروه جهادی نور کریمه گردان ۱۰۲ تیپ امام صادق (ع) می باشد برگزار می شود.

نظر شما