شناسهٔ خبر: 39541068 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ایرانسل آمادۀ جذب سرمایۀ ایرانیان از هر جای جهان است

مدیرعامل ایرانسل، در گفت‌وگو با ایرانیان خارج از کشور طی یک برنامۀ زندۀ تلویزیونی، فرصت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری و رویکردهای جدید اپراتور دیجیتال ایران را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، بیژن عباسی آرند، در یک برنامه تلویزیونی ضمن اعلام آمادگی ایرانسل برای ارتباط با ایرانیان خارج از کشور و دریافت تجارب آنان، به پرسش‌های مجری برنامه و مخاطبان ایرانی آن در جهان نیز پاسخ داد.

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای ایرانیان خارج از کشور

مدیرعامل ایرانسل در پاسخ به پرسشی در زمینۀ فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، با ذکر مثالی از سرمایه‌گذاری ایرانسل در خدمات تاکسی آنلاین «اسنپ»، آن را یک نمونۀ موفق سرمایه‌گذاری در ایران با حضور سرمایه‌گذار خارجی عنوان کرد و با معرفی یک شرکت سرمایه‌گذاری زیرمجموعۀ ایرانسل برای مدیریت جذب سرمایه  و حمایت از کسب‌وکارهای نوپا، بازار ایران را دارای یک پتانسیل قوی برای جذب سرمایه دانست.

وی حوزه‌های بهداشت، سلامت و آموزش را از حوزه‌های مورد توجه ایرانسل دانست و گفت: «رویکرد جدید ایرانسل، به سمت «اپراتور دیجیتال» و توسعۀ خدمات دیجیتالی است که باعث ارتقای کیفیت زندگی مردم شود.»

ایرانسل پرچمدار توسعۀ ارتباطات موبایل در ایران است

عباسی آرند همچنین در این برنامه با اشاره به فرایند شکل‌گیری و تاریخچۀ تأسیس و رشد شرکت ایرانسل و سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده در این پروژه، با بیان اینکه «ایرانسل هم اکنون نزدیک به 50 میلیون مشترک فعال دارد.» گفت: «فناوری تلفن همراه ارائه شده در ایران، از لحاظ تکنولوژی همان چیزی است که در کشورهای پیشرفته ارائه می‌شود و صنعت مخابرات و ارتباطات موبایل که ایرانسل از پرچمداران توسعۀ آن در ایران است، از بخش‌هایی است که فاصلۀ ایران و جهان در این زمینه ناچیز است.»

وی افزود: «تجربۀ خوب این سرمایه‌گذاری نشان داد که می‌توان آن را تکرار کرد و این فرصت اکنون در حوزه‌های جدید و راه‌حل‌های دیجیتال (Digital Solutions) نیز فراهم است.»

بومی‌سازی تولید گوشی تلفن همراه

مدیرعامل ایرانسل همچنین در پاسخ به پرسشی دربارۀ امکان ورود سرمایه‌گذار خارجی در حوزۀ تولید تلفن همراه گفت: در این زمینه خوشبختانه در سال‌های اخیر کارهای خوبی در کشور شده و در حوزۀ تجهیزات شبکۀ موبایل که معمولاً چند شرکت معروف، تأمین‌کنندۀ نیاز اپراتورها در دنیا هستند، در بخش تجهیزات Passive اقدامات خوبی شده و نزدیک به 90 درصد بومی‌سازی انجام شده است و در مورد تجهیزات Active نیز شرکت‌های داخلی با کمک اپراتورها در حال سرمایه‌گذاری هستند.

وی افزود: در مورد تولید گوشی تلفن همراه در داخل، در گذشته به دلیل عدم رشد تکنولوژی و عدم دسترسی به بازار جهانی، برای تولید چنین محصولی جذابیت کمی در کشور وجود داشت؛ ولی در سال‌های اخیر به دلیل رشد ارزش دلار و افزایش قیمت تمام شده این محصول، زمینۀ خوبی برای بومی‌سازی حداقل بخشی از آن به وجود آمده است.

وی ادامه داد: تولید گوشی تلفن همراه ایرانی یکی از پروژه هایی است که وزارت ارتباطات در حال پیگیری آن است و ایرانسل به عنوان یکی از محورهای اصلی این پروژه، کار خود را در راستای بومی‌سازی آن با همکاری شرکت‌های داخلی شروع کرده و فکر می‌کنم یکی از حوزه‌هایی است که اگر ایرانیان خارج از کشور بتوانند مشارکت کنند، زمینۀ خوبی برای بازگشت سرمایه و کسب سود در آن وجود دارد.

عباسی آرند همچنین «قیمت» و «کیفیت» را دو عامل بسیار مهم در تولید گوشی تلفن همراه دانست که لازم است در این زمینه مدنظر قرار گیرد و با توجه به دسترسی ایرانیان خارج از کشور به بخشی از تکنولوژی روز دنیا، کمک هموطنان مقیم خارج را در این زمینه مهم و مؤثر عنوان کرد.

نظر شما