شناسهٔ خبر: 39505150 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در برنامه زنده تلویزیونی "شب شرقی":

نظارت دقیق خانواده ها بر فرآیندها و فعالیت های آموزشی دانش آموزان یکی از بارزترین ویژگی های شبکه شاد است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در برنامه زنده تلویزیونی "شب شرقی" که یک شنبه شب از سیمای خراسان رضوی پخش شد گفت: نظارت دقیق خانواده ها بر فرآیندها و فعالیت های آموزشی دانش آموزان یکی از بارزترین ویژگی های شبکه شاد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این برنامه زنده تلویزیونی گفت: با توجه به شیوع کرونا و براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، مدارس و مراکز آموزشی از اوایل اسفندماه تا الان قریب به دو ماه است که تعطیل است و برای جبران بخشی از عقب ماندگی دانش آموزان در بحث آموزش، آموزش و پرورش برنامه های مختلفی را برای دانش آموزان در نظر گرفت که به صورت های متمرکز، نیمه متمرکز و غیر متمرکز اجرا شد و اتفافات بسیار خوبی هم رقم خورد، صداوسیما و رسانه ملی بسیار خوب عمل کرد و محتواهای آموزشی را پخش کرد اما ذکر این نکته مهم است که بسیاری از معلمان و دبیران به صورت خودجوش بسیار زودتر از برنامه های ذکر شده آموزش مجازی را آغاز کردند که این مهم جای تقدیر دارد، البته اثرات تربیتی کلاس های حضوری با حضور معلم با هیچ کلاس آموزش مجازی جبران نخواهد شد.

وی افزود: دانش آموزان بسیاری در کلاس های آموزش مجازی شرکت کردند و نظرسنجی ها نشان داد استقبال خوبی از این کلاس ها صورت گرفته است.

خدابنده تصریح کرد: با توجه به تعدد و تکثر آموزش ها، وزارت آموزش و پرورش برای جلوگیری از پراکندگی شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) را راه اندازی نمود. همچنین برای رفع نگرانی فرهنگیان پیام رسان داخلی شاد نیز راه اندازی شد تا کار اتصال و ارتباط دانش آموزان و معلمان را با شبکه شاد برقرار سازد و این شبکه به سامانه های سناد، بکفا و همتا متصل است و امنیت بسیار بالایی دارد و اطلاعات فرهنگیان و دانش آموزان در آن محفوظ است و امکان ارتباط دو سویه معلم و دانش آموزان فراهم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: همچنین در شبکه اجتماعی شاد قرار است کانال هایی را برای معاونین پرورشی و مشاورین فراهم کنیم تا در بستر سامانه شاد خدمات مشاوره ای نیز ارائه شود، یکی از نکات بارز این نوع آموزش نظارت خانواده هاست و خانواده ها نظارت دقیقی بر فعالیت ها و روند آموزشی دانش آموزان خود دارند که بسیار مهم است.

وی عنوان کرد: از میان ده هزار مدرسه در خراسان رضوی قریب به دو هزار مدرسه استان امکان دسترسی به اینترنت را نداشتند و با توجه به نیاز آموزش مجازی تهدید کرونا تبدیل به فرصت شد و طبق توافقاتی که صورت گرفت قرار شد این مدارس که اکثرا در مناطق عشایری و روستایی هستند به اینترنت متصل شوند و در حال حاضر از این دو هزار مدرسه حدود ۳۰ درصد یعنی ۷۶۰ مدرسه به اینترنت متصل شده است و مابقی مدارس نیز تا پایان اردیبهشت ماه به اینترنت متصل خواهند شد.

خدابنده افزود: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا امکان بازگشایی مدارس وجود ندارد و با توجه به این شرایط آموزش های مجازی تا پایان اردیبهشت ماه باید ادامه یابد و آموزش مجازی کماکان به قوت خود باقی است‌.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: ارزشیابی پایه های ابتدایی ارزشیابی توصیفی است و معلمان از ابتدای خردادماه نمرات را ثبت خواهند کرد و سال تحصیلی پایان می یابد همچنین در پایه ششم نیز امتحان هماهنگ نخواهیم داشت و ارزشیابی توصیفی است.

وی ادامه داد: در مقطع متوسطه اول و دوم اگر امکان بازگشایی مدارس فراهم شد با رعایت فاصله اجتماعی این آمادگی را داریم که امتحانات را برگزار نماییم البته این موضوع منوط به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

خدابنده در پایان گفت: امتحانات پایه دوازدهم سراسری و کشوری است و این امتحانات قطعا برگزار خواهد شد و این امتحانات را به صورت حضوری با رعایت فاصله اجتماعی در سالن های ورزشی برگزار خواهیم کرد.

نظر شما