شناسهٔ خبر: 39488569 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آموزشگاه های آزاد هنری فعالیت خود را آغاز می کنند

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از آغاز به کار آموزشگاه های آزاد هنری در چارچوب و شرایطی ویژه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، «علی محرمی» گفت: براساس اعلام دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری، در راستای برنامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و بهبود نسبی شرایط عمومی برای شروع مجدد فعالیت صنوف و مراکز با ریسک کمتر و با رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، آموزشگاه های آزاد هنری می‌توانند فعالیت خود را تحت شرایطی در چارچوب‌های ویژه‌ای آغاز کنند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: برای شروع مجدد فعالیت، اطلاعات هر واحد آموزشگاهی می بایست در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی(salamat.gov.ir )   ثبت و کد رهگیری دریافت شود .

محرمی گفت: پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در موضوع بهداشت محیط و ضدعفونی مداوم تجهیزات و مکان مورد استفاده توسط آموزشگاه‌های آزاد هنری می‌بایست به دقت رعایت شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل برگزاری کلاس‌های تک نفره (استاد – شاگرد) را منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و گفت: برگزاری کلاس های جمعی تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی تصریح کرد: به منظور رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، آموزشگاه‌ها مکلفند از تجمع و حضور همراهان هنرجو در داخل آموزشگاه جلوگیری کنند.

محرمی تاکید کرد:  به منظورتداوم فعالیت‌های آموزشی، استفاده از امکانات فضای مجازی در صورتی مجاز است که با نظارت و برنامه‌ریزی آموزشگاه‌های آزاد هنری انجام شود و ثانیاً ارائه آموزش با استفاده از نرم‌افزارهای داخلی (همانند نرم‌افزارهای مورد استفاده توسط دانشگاه‌ها و آموزش وپرورش برای ارائه آموزش مجازی) انجام گیرد، به طوری که نظارت وپاسخگویی آموزشگاه‌های آزاد هنری امکان‌پذیر باشد. 

وی با بیان اینکه آموزش هنری به‌ صورت حضوری و نیز در بستر مجازی صرفا با رضایت هنرجو و خانواده امکان‌پذیر است و اجباری نخواهد بود، گفت: همچنین هزینه استفاده از کلاس‌های آموزش هنری مجازی 20 درصد کمتر از کلاس‌های حضوری خواهد بود.

پایان پیام/ 699

نظر شما