شناسهٔ خبر: 39460581 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون جهاد کشاورزی قزوین خبر داد ؛

آغاز خریداری مرغ‌های تولید شده مازاد در استان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: مازاد تولید مرغ مرغداری‌های استان به طور روزانه از سوی شرکت پشتیبانی امور دام در حال خریداری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی شاپورزاده امروز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش مصرف مرغ، شاهد مازاد تولید در مرغداری ها هستیم که برای جلوگیری از ضرر و زیان به این واحدها، کار خرید از آنها به طور روزانه از سوی شرکت پشتیبانی امور دام انجام می شود.

این مسئول گفت: روزانه بین ۳ تا ۸ تن گوشت مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام از مرغداران قزوینی خریداری می شود تا ضمن تنظیم و تعادل سازی بازار، از بروز خسارت به تولیدکنندگان این محصول جلوگیری شده و به تولید این مواد غذایی پرمصرف آسیبی وارد نشود.

وی افزود: آمار جوجه ریزی در واحدهای مرغداری های گوشتی استان قزوین در فروردین ماه ۲ میلیون قطعه بوده است.

این مسئول با اشاره به توزیع منظم نهاده و خوراک بین مرغداری های قزوین،اظهار داشت: در مدت یاد شده ۱۲ هزار تن ذرت و ۶ هزار تن سویا بین این واحدها توزیع شده و مشکلی به لحاظ تامین نهاده وجود ندارد.

شاپورزاده در خصوص فیلم هایی که با عنوان کشتار جوجه های یکروزه در فضای مجازی منتشر شده نیز گفت: این فیلم ها متعلق به قزوین نیست و چنین مساله ای در هیچ یک از مرغداری های استان اتفاق نیافتاده است.

در بهمن ماه سال گذشته ظرفیت جوجه ریزی مرغداری های استان قزوین به سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه در ماه افزایش یافته بود که البته این رقم نسبت به تقاضای مصرف در ماه متغیر است.

 

نظر شما