شناسهٔ خبر: 3941396 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیر روابط عمومی حرم حضرت معصومه (س):

۳ میلیون سند خطی در کتابخانه حرم حضرت معصومه (س) نگه‌داری می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه ۳ میلیون سند با قدمت بیش از ۲۰۰ سال در این کتابخانه وجود دارد، گفت: در سال‌های اخیر چاپ و نشر کتاب در حرم مطهر حضرت معصومه (س) رشد چشمگیری داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام محمد صادقی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه در امور مربوط به بانوان خدمات زیادی در حرم حضرت معصومه (س) انجام داده‌ایم اظهار داشت: همه مراسمی که در قسمت آقایان اجرا می‌شد به‌صورت اختصاصی در قسمت اختصاصی بانوان نیز در حال اجرا است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به برنامه‌هایی که در حرم مطهر برای بانوان انجام می‌شود افزود: نمایشگاه‌هایی مانند عفاف و حجاب، دشمن‌شناسی و سبک زندگی برای بانوان در حال اجراست.

وی بابیان اینکه در بخش فرهنگی معارف‌ اهل‌بیت (ع) را در قالب‌های به‌روز و جذاب برای مخاطبان و زائران برگزار می‌کنیم افزود: کتابخانه حرم مطهر که تجهیزات آن در حال تکمیل است به‌زودی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

صادقی با اشاره به اینکه در حرم حضرت معصومه (س) شورای کتاب راه‌اندازی شده است خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مرکز اسناد آستان از سال 91 آغازشده است و نسخ خطی زیادی که فقط در این مجموعه وجود دارد در حال بازتولید و در دسترس قرار گرفتن عموم است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه 3 میلیون سند با قدمت بیش از 200 سال در این کتابخانه وجود دارد افزود: در سال‌های اخیر چاپ و نشر کتاب در حرم مطهر حضرت معصومه (س) رشد چشمگیری داشته است.

وی افزود: موزه حرم حضرت معصومه (س) فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهد و نمایشگاه ویژه‌ای را داشته‌ایم و به‌طور مثال موزه پیامبر اعظم (ص) را با توجه به حوادث روز دنیا به‌تازگی برگزار کرده‌ایم.

صادقی بابیان اینکه اعتقادداریم حریم حرم و فعالیت‌های آن باید به سایر بلاد نشر پیدا کند تصریح کرد: انتشارات آستانه مقدس حضرت معصومه جز محدود ناشران دیجیتال کشور است و تاکنون حداقل 100 نرم‌افزار تولیدشده است که از برنامه‌های مختلف حرم آرشیوی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه فیلم‌های کوتاهی در رابطه با حضرت معصومه (س) ساخته‌شده است گفت: تدوین کتاب فیلم‌نامه زندگی حضرت معصومه (س) نیز برای اولین بار انجام‌شده است و در حال تلاش برای ساخت سریال زندگی حضرت معصومه (س) هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما