شناسهٔ خبر: 39384127 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرعامل هلدینگ گردشگری تاپ تورز در گفت‌و‌گو با ایلنا:

لزوم همکاری بخش خصوصی با سازمان منطقه آزاد برای بهبود دوران پساکرونا

عضو هیئت مدیره جامعه هتلداران کیش ازاقدام بخش خصوصی برای تهیه اقلام دارویی و پزشکی مورد نیاز کیشوندان از کشورهای امارات و آلمان را و تحویل آن به مراکز بهداشت و درمان خبر داد.

صاحب‌خبر -

رضا همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: از روزهای ابتدایی، عوامل سازمان منطقه آزاد کیش، سلامت و درمان با تصمیم‌های کلیدی و سیاست‌گذاری‌های صحیح و به‌ موقع، توانستند برای جزیره کیش لقب پیشگام در قرنطینه‌سازی و مبارزه با ویروس کووید 19 در کشور را رقم بزنند.

وی ادامه داد: از جمله این سیاست‌گذاری‌ها، می‌توان به مواردی چون اقدام به تعطیلی مراکز آموزشی و ورزشگاه‌ها، آموزش‌های پیشگیرانه در مورد ویروس کرونا، کنسلی به موقع پروازها به مقصد کیش، ضدعفونی کردن کلیه خطوط هوایی کیش‌ایر، هشدار قضایی به افراد سودجو، محتکر و برخورد قانونی با متخلفان مصوبات شورای اسلامی، ممنوعیت ورود و خروج خودروها، ممنوعیت اجاره منازل مسکونی و ایمن‌سازی و ضدعفونی کردن کلیه اماکن و وسایل نقلیه در جزیره کیش اشاره کرد.

مدیرعامل هلدینگ گردشگری تاپ تورز با بیان اینکه بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران دلسوز این جزیره مثل همیشه همراه با سازمان منطقه آزاد کیش و در کنار کیشوندان قرار گرفتند، افزود: بخش خصوصی اقلام دارویی و پزشکی مورد نیاز کیشوندان از کشورهای امارات و آلمان را تهیه و به مراکز سلامت و بهداشت کیش تحویل دادند.

وی ادامه داد: تهیه و ارسال این اقلام درمانی با توجه به تحریم‌ها و کمبود دارو در کشور با موانع انتقال پول و مشکلات ارسال آن مواجه بود، اما با همه این مسائل، خرید یکی از به‌روزترین دستگاه‌ها و کیت‌های تشخیص ویروس کرونا با مشارکت بخش خصوصی انجام گرفت.

همدانی با بیان اینکه بسیاری از مالکین غرفه‌ها در راستای حمایت از کسب و کار در جزیره کیش با حذف اجاره‌بها در شرایط بحرانی ویروس کرونا موافقت کردند، افزود: این حرکت بزرگ توانست برای اولین بار از سوی جزیره کیش سر لوحه دیگر شهرهای ایران قرار بگیرد.

 وی با بیان اینکه در شرایط کنونی و بعد از کرونا مهمترین و مؤثرترین راهکار، همدلی و همراهی مسئولین، بخش خصوصی و کیشوندان است، بیان کرد: با همدلی خواهیم توانست از این بحران به سلامت عبور کرده و شرایط بهتری در اقتصاد جزیره در دوران پسا کرونا رقم بزنیم.

عضوهیئت‌مدیره جامعه هتلداران کیش در پایان ضمن تشکر از جهادگران عرصه سلامت و جامعه پزشکی کشور گفت: تلاشگران عرصه سلامت روزهای سخت و پرمخاطره‌ای را تجربه کرده و تلاش‌های ارزشمندی جهت پیشگیری و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا داشتند.

همدانی تاکید کرد: باید از تمام کسانی که در حوزه‌های مختلف ارائه خدمات درمانی و بهداشتی و نظارت بر روند پیشگیری با سیاست‌گذاری صحیح به منظور مهار موفق این ویروس در جزیره کیش فعالیت کردند، تقدیر و تشکر کرد.

 

نظر شما