شناسهٔ خبر: 39334138 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هدف از طرح زوج و فرد، قطع زنجیره کروناست/ ناوگان اتوبوسرانی زنجان تعطیل است

سرپرست شهرداری زنجان با اشاره به اینکه هدف از طرح زوج و فرد، قطع زنجیره کروناست، گفت: ناوگان اتوبوسرانی همچنان تعطیل است و اگر هم راه‌اندازی شود با تدابیر ویژه خواهد بود.

صاحب‌خبر -

حبیب ملایی یگانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اجرای طرح «زوج و فرد» در شهر زنجان اظهار کرد: در زنجان موضوع اجرای محدودیت ترافیکی ( زوج و فرد)  به دلیل ترافیک نیست، بلکه در راستای کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و خلوت کردن هسته مرکزی شهر در ساعات اوج شلوغی بافت مرکزی شهر انجام می‌شود.

سرپرست شهرداری زنجان اضافه کرد: طبق همین طرح محدودیت ترافیکی فعلا در هسته مرکزی شهر و صرفا در ساعات شلوغ یعنی از ساعت ۹ تا 13 و در ادامه از ساعت 16 تا ساعت 21 اعمال خواهد شد که هدف آنهم فقط کمک به کاهش ترددهای اضافی و کنترل خودرو و جمعیت ورودی به هسته مرکزی شهر در ساعات اوج رفت و آمد است.

وی با اشاره به اینکه تلاش مسؤولان استان تامین سلامتی مردم و قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس است، اضافه کرد: قطعا اجرای این طرح به خلوت کردن خیابان‌های مرکزی شهر در اوج ساعات پیک تردد به موضوع قطع زنجیره انتقال کمک خواهد کرد هر چند که بعضا مشکلاتی را هم ممکن است برای برخی ایجاد کند.

یگانه با درخواست از مردم برای مدیریت سفرهای درون شهری خود به هسته مرکزی شهر و اجتناب از تردد در نقاط پرتردد شهری بیان کرد: ناوگان اتوبوسرانی نیز همچنان تعطیل است و اگر هم راه‌اندازی شود با اتخاذ تدابیر ویژه خواهد بود.

سرپرست شهرداری زنجان در ادامه به رعایت اصول بهداشتی در مراسمات تدفین اموات نیز تأکید کرد و گفت: موکدا از شهروندان فهیم زنجانی تقاضا می‌کنم از حضور در مراسمات خاکسپاری بستگان و آشنایان نه چندان نزدیک به دلیل حفظ سلامتی خود و اطرافیان و دیگران جدا اجتناب کرده و مراتب تسلیت و همدردی خود را صرفا از طریق تماس تلفنی و یا پیامک تسلیت و ...  را به صورت غیر حضوری ابراز کنند.

وی گفت: قطعا اتخاذ این تدابیر پاسخ تشکر آمیز به کادر پزشکی و درمانی و عزیزانی خواهد بود که امروز به عنوان مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس قرار  دارند و زحمات شبانه‌روزی تحمل  می‌کنند.

انتهای پیام/73005/ق

نظر شما