شناسهٔ خبر: 39327883 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

توقف تردد شبانه در آزادراه تهران - شمال
 

به دلیل اجرای تکمیل عملیات سامانه‌های هوشمند، از روز٢٠ فروردین تا ١٥ خرداد تردد از قطعه یک آزادراه تهران- شمال از ساعت ١٩ تا هفت صبح روز بعد مسدود شد. براساس اعلام مرکز مدیریت راه‌ها از آخرین وضعیت ترافیکی، هم اکنون ترافیک سنگینی در آزادراه قزوین-کرج -تهران حدفاصل محمدشهر تا پل کلاک و ترافیک نیمه سنگینی در محدوده گرمدره وجود دارد. آخرین وضعیت جوی نیز از بارش باران در برخی از جاده‌های استان‌های آذربایجان غربی، البرز، تهران، مازندران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، لرستان، فارس، قم، قزوین، سمنان، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد و مرکزی خبر می‌دهد. مهم‌ترین عملیات کارگاه جاده‌ای نیز مربوط به  آزادراه تهران–شمال و بالعکس (قطعه یک)، واقع دراستان تهران است که از  تاریخ ۲۰ فروردین تا ۱۵ خرداد از ساعت ۱۹  تا ۷ صبح روز بعد، به‌ دلیل اجرای تکمیل عملیات سامانه‌های هوشمند، مسدود است و  تردد از جاده‌های جایگزین کرج – چالوس، فیروزکوه و هراز انجام می‌شود. براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار وگشتهای شعب راهداری سراسر کشور، اکنون به‌استثنای محورهای مسدود و ممنوع،‌ مابقی جادههای مواصلاتی کشور باز و تردد در آنها به روال عادی در جریان است. 

رشد ۱۸۸ درصدی ارزش معاملات بورس کالا
در هفته منتهی به ۲۲ فروردین ماه، ارزش معاملات بورس کالا با رشد ۱۸۸ درصدی همراه شد. به گزارش پایگاه خبری بورس کالا، در هفته منتهی به ۲۲ فروردین ماه، ۵۲۸ هزار و ۵۹۵ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که به ترتیب رشد ۸۸ و ۱۸۱ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد. طی هفته اخیر و در تالار محصولات صنعتی و معدنی ۱۲۴ هزار و ۸۷۸ تن انواع کالا به ارزش ۱۱ هزار و ۸۳ میلیارد ریال معامله شد.در این تالار ۱۲۱ هزار و ۳۴۷ تن فولاد، ۳ هزار و ۱۴۰  تن مس، ۲۰۰ تن روی و ۱۰۰ تن شمش سرب از سوی مشتریان خریداری شد. همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، ۳۹۳ هزار و ۸۰۸ تن انواع کالا به ارزش ۱۲ هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال به فروش رسید.در این تالار ۱۱۹ هزار و ۹۵۰ تن وکیوم باتوم، ۱۲۶ هزار و ۳۴۱ تن قیر، ۴۵ هزار و ۵۵۰ تن مواد پلیمری، ۳۶ هزار و ۳۳۹ تن مواد شیمیایی، ۴۶ هزار تن لوب کات، یک هزار و ۱۲۷ تن روغن پایه، ۲ هزار و ۳۰۰ تن سلاپس واکس و ۱۶ هزار و ۲۰۰ تن گوگرد معامله شد.

رشد ۶ درصدی وصول چک‌های رمزدار در کشور
بانک مرکزی اعلام کرد: ۸۹۳ هزار فقره چک رمزدار در بهمن‌ماه ۹۸ در کشور وصول شد که از نظر تعداد نسبت به دی‌ماه ۶ درصد رشد داشته است.براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی، این چک‌ها به ارزشی بیش از ١٦٠٠ هزار میلیارد ریال در بهمن ماه ۹۸ در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر ارزش ۱۳.۲ درصد افزایش داشته است.در ماه مورد بررسی در استان تهران بالغ بر ٢٦٥ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی بـیش از ٩١٠ هزار میلیارد ریال وصول شد. در بهمن ماه ٩٨ در کل کشور بالغ بر هشت میلیون و ۷۰۰ فقره چک وصول شد که از این تعداد بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ فقره عادی و حدود ٩۰۰ هزار فقره رمزدار بوده اسـت.در کل کشور ۸۹.۸ درصد از کل تعداد چک‌های وصولی، عادی و ۱۰.۲ درصد رمزدار بوده است.همچنین در ماه مورد بررسی در کل کشور بالغ بر ٢٧٠٢ هزار میلیارد ریال چک وصول شد که بیش از ١١٠٢ هزار میلیارد ریال چک عادی و بالغ بر ١٦٠٠ هزار میلیارد ریال چک رمزدار است.در دوره مورد بررسی ٤٧ درصد از تعداد چک‌های رمزدار وصولی در سه استان تهران، خراسان رضوی و اصفهان وصول شد که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.

نظر شما