شناسهٔ خبر: 39227028 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کرونا در اروپا؛ شمار قربانیان از 50 هزار نفر گذشت/ افزایش تصاعدی فوتی ها در فرانسه/ بی توجهی اروپایی‌ها به توصیه‌های بهداشتی

صاحب‌خبر -
کرونا در اروپا؛ شمار قربانیان از 50 هزار نفر گذشت/ افزایش تصاعدی فوتی ها در فرانسه/ بی توجهی اروپایی‌ها به توصیه‌های بهداشتی

خبرگزاری آریا- کووید-19 تاکنون بیش از 50 هزار قربانی در اروپا گرفته است
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه، طبق آمار و ارقامی که خبرگزاری فرانسه از تلفات شیوع کووید-19 در کشور‌های اروپایی جمع کرده است، این بیماری تا کنون بیش از 50 هزار قربانی در اروپا گرفته است.
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و 274 هزار و 924 تن رسید. تعداد جان باختگان مبتلایان به کرونا در جهان نیز به 69 هزار و 479 تن رسیده است. تاکنون 260 هزار و 484 تن از مبتلایان به کرونا در جهان بهبود یافته اند.
آمریکا با 337 هزار و 620 مورد مبتلا (9643 مورد تلفات) بیشترین تعداد مبتلا به کرونا را در جهان دارد. اسپانیا و ایتالیا بعد از آمریکا بیشترین مبتلا به کرونا را در جهان دارند. اسپانیا با 131 هزار و 646 مبتلا (12 هزار و 641 مورد تلفات) و ایتالیا با 128 هزار و 948 مبتلا (15 هزار و 887 مورد تلفات) در مکان سوم و چهارم در این رده بندی قرار دارند. تعداد مبتلایان به کرونا در آلمان از مرز 100 هزار نفر عبور کرد و به 100 هزار و 123 نفر (1548 مورد تلفات) رسید.
فرانسه 93 هزار و 780 مورد مبتلا و 8093 مورد تلفات، چین 82 هزار و 626 مورد مبتلا و 3333 مورد تلفات و انگلیس 48 هزار و 440 مورد مبتلا و 4943 مورد تلفات در رده‌های بعدی هستند.
از منظر شمار جان باختگان ویروس کرونا در جهان، ایتالیا بدترین وضع را دارد و تاکنون 15887 نفر جان باخته‌اند. اسپانیا با 126641 فوتی و آمریکا با 9618 جان باخته، در رده‌های بعدی بیشترین قربانیان کونا در جهان قرار گرفته‌اند.

شمار جان‌باختگان در اسپانیا از 13 هزار نفر گذشت
وزارت بهداشت اسپانیا با ارائه آمار جدیدی از ویروس کرونا در این کشور، اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته حدود چهار هزار نفر به این ویروس مبتلا شدند.
علی‌رغم کاهش نسبی تعداد جان‌باختگان روزانه در کنار تدابیر جدی پیشگیرانه درمانی در اسپانیا، آمار ابتلا به ویروس «کووید19» در این کشور همچنان رو به افزایش است.
وزارت بهداشت اسپانیا امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته 4273 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.
این پایین‌ترین تعداد مبتلاهای روزانه در اسپانیا از تاریخ بیست‌ودوم مارس است.
به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه، همچنین از روز گذشته تا کنون 637 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به دیروز شاهد کاهش جزئی است.
بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به 135032 نفر و تعداد قربانیان آن نیز به 13055 تن افزایش یافت.
وخامت اوضاع در اسپانیا به حدی است که رئیس ستاد کل ارتش این کشور از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درخواست کرده که هرچه سریعتر دستگاه‌های تنفس مصنوعی، لباس‌های محافظ و کیت‌های تشخیص ابتلا به کرونا برای این کشور ارسال کند.
منابع درمانی همچنین از ابتلای «فرناندو سیمون» رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت اسپانیا به ویروس کرونا خبر دادند.

دیدار مادر اسپانیایی با نوزادش پس از 10 روز
شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش داد، مادر اسپانیایی مبتلا به ویروس کرونا که نوزادش 10 روز پیش متولد شده بود، پس از بهبودی توانست نوزادش را ببیند.
مادر اسپانیایی که به علت ابتلا به ویروس کرونا، در 10 روز گذشته نتوانسته بود از زمان تولد، نوزادش را در آغوش بگیرد، پس از بهبود از این بیماری، توانست نوزادش را در آغوش بگیرد. این مادر اسپانیایی در این مدت، فقط عکس‌هایی از نوزادش را دیده بود.
با اینکه این مادر مبتلا به کرونا بود، اما فرزندش سالم به دنیا آمده بود. پدر این نوزاد اسپانیایی هم به کرونا مبتلا شده بود که هم اکنون بهبود پیدا کرده است.

افزایش تقاضا برای خرید تابوت در اسپانیا
شبکه تلویزیونی رویترز گزارش داد در پی شیوع ویروس کرونا در اسپانیا، تقاضا برای خرید تابوت در این کشور افزایش یافت.
بر اساس این گزارش، مدیر یک شرکت امور متوفیان در والدمورو در اسپانیا جمعه گذشته (سوم آوریل) اعلام کرد تقاضا برای تابوت در این کشور در پی شیوع ویروس کرونا به صورت قابل توجهی افزایش یافته است.
ماریا چائو گفت: با شرایط کنونی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است، حجم سفارش برای تابوت به شدت افزایش یافته و هشت تا ده برابر شده است.
اسپانیا همانند ایتالیا -که بیش از هر کشوری تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته است - طی روز‌های اخیر شاهد کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر جدید ناشی از شیوع این ویروس بوده است و این موضوع به نوبه خود سبب ایجاد امید‌هایی در ارتباط با سپری شدن دوره اوج این بیماری شده است.
روز یکشنبه 674 مورد مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت در اسپانیا ثبت شد که در مجموع از افزایش شش درصدی حکایت دارد، اما سرعت آن در مقایسه با هفته گذشته کمتر بوده است.

در لومباردی ایتالیا استفاده از ماسک اجباری شد
شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: دولت ایتالیا علی رغم کاهش تلفات در آخرین آمارها، به ادامه قرنطینه تصمیم گرفته و در لومباردی کانون اپیدمی استفاده از ماسک را الزامی کرده است.
در این گزارش آمده است که از این پس در لمباردی استفاده از ماسک خارج از خانه اجباری است و قرنطینه سراسری و تمام عیار نیز ادامه دارد. دولت از مردم خواسته است به این روش ادامه دهند و به مقررات قرنطینه احترام بگذارند.

افزایش مبتلایان به کرونا در سوئیس
در سوئیس تعداد تلفات به 584 تن و شمار مبتلایان به 21 هزارو 652 نفر رسید.
به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت سوئیس اعلام کرد شمار تلفات ناشی از ویروس کرونا در این کشور به 584 تن و شمار مبتلایان به 21 هزارو 652 نفر رسید.
 
شمار مبتلایان در آلمان به بیش از 100 هزار نفر رسید
آخرین خبرها از آلمان نشان می‌دهد با ابتلای 4024 نفر به ویروس کرونا و فوت 138 تن دیگر در این کشور، شمار کل مبتلایان 100132 و تعداد جان باختگان 1584 نفر شده است.
به موازات ادامه مقابله جهانی کشورهای مختلف با شیوع ویروس کرونا، مقام‌های آلمان آمار تازه‌ای از افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های این ویروس ارائه دادند.
داده‌های شرکت «ریسک لِیِر» و «بنیاد فناوری کارلروهه» که برگرفته از اطلاعات حدود 400 نهاد درمانی در سراسر آلمان است، نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور از 100 هزار نفر فراتر رفته است.
به نوشته خبرگزاری آناتولی، این اطلاعات حاکی از آن است که طی روز یکشنبه (دیروز) 4024 نفر به کرونا مبتلا شدند و در مجموع شمار مبتلایان در آلمان به عدد 100132 رسیده است.
مقام‌های آلمانی همچنین از فوت 138 نفر طی 24 ساعت گذشته خبر دادند و با احتساب این موارد فوتی، تاکنون ویروس کرونا سبب جان باختن 1584 نفر در این کشور شده است.
با توجه به آخرین خبرها، آلمان از منظر شمار مبتلایان در جهان در رتبه چهارم قرار دارد. آمریکا، اسپانیا و ایتالیا در رتبه‌های اول تا سوم جهان قرار دارند.

تاکید دو وزیر آلمانی بر حفظ همبستگی در اتحادیه اروپا
وزرای امور خارجه و دارایی آلمان در پیامی خسارت ناشی از کرونا به اقتصاد اتحادیه را بزرگترین ضربه بعد از شکل گیری این اتحادیه خواندند و خواستار همبستگی اعضای اتحادیه شدند.
 هایکو ماس و اولاف شولتز در پیامی اعلام کردند: اتحادیه اروپا مقابل چالش بزرگ اقتصادی از زمان تاسیس قرار گرفته است و این یکی از حقایق شیوع جهانی کروناست.
در یادداشت این دو وزیر کابینه مرکل که به زبان‌های مختلف ترجمه شده آمده است: اروپا آمادگی کافی را برای حل این بحران نداشت و از ابتدا نتوانست واکنش درخوری مقابل آن داشته باشد و اکنون حفظ روح همبستگی میان اعضای اتحادیه الزامیست. آلمان ظرفیت خود را برای پذیرش بیماران از ایتالیا و اسپانیا، اعزام خدمه درمانی به این کشور‌ها و ارسال تجهیزات پزشکی به آن‌ها به کار می‌گیرد.
آن‌ها خواستار تشکیل صندوق حمایت اقتصادی به صورت اورژانسی برای کمک به خسارت‌های ناشی از کرونا شده و گفته اند باید کمک‌های مالی بدون تشریفات اداری و ساز و کا‌های پیچیده بوروکراتیک در اختیار کشور‌های ضربه دیده قرار گیرد.
 
اعمال فشار اروپایی بر آلمان درباره تشکیل یک صندوق
دو کمیسر اروپایی از جمله تی یری برتون فرانسوی روز دوشنبه تشکیلی صندوق اروپایی را برای مقابله با بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا خواستار شدند و از دولت آلمان به علت مخالفت با تشکیل صندوقی در این زمینه انتقاد کردند.
تی یری برتون، کمیسر بازار اروپا و پائولو جنتیلونی، کمیسر اقتصادی اروپا در یادداشتی که در روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگمانیه سایتونگ و روزنامه فرانسوی لوموند منتشر شد، بدون اسم بردن از آلمان از 27 کشضور عضو اتحادیه اروپا خواستند با تشکیل یک صندوق اروپایی که از راه مالیات تامین مالی شود و قادر باشد وام‌های بلند مدت پرداخت کند، همبستگی خود را ثابت کنند. این دو کمیسر اروپایی درهمین حال اعلام کردند این صندوق فقط باید در زمینه توسعه اقتصادی بعد از بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا به کار گرفته شود.
برخی کشور‌های اروپایی ازجمله فرانسه و ایتالیا به تازگی از آلمان و برخی کشور‌های شمال اروپا ادغام برخی بد‌های ها را در برابر پیامد‌های اقتصادی همه گیری خواستار شدند.
اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز روز جمعه "طرح مارشال اروپایی" را از راه بودجه اتحادیه اروپا برای دوره 2021 تا 2027 به منظور رونق اقتصادی بعد از بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا وعده داد.
 
اتریش احتمالا قوانین قرنطینه را کاهش می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فرانسه، صدراعظم اتریش از احتمال کاهش قوانین قرنطینه در این کشور از تاریخ 14 آوریل (20 فروردین) خبر داد.
 به گزارش خبرگزاری فرانسه، اتریش قصد دارد از چهاردهم آوریل به طور تدریجی تدابیر محدودکننده‌ای را که برای مقابله با کووید-19 به اجرا گذاشته است، بردارد.
 
نخست وزیر لهستان: در آغاز راه مقابله با کرونا هستیم
به گزارش خبرگزاری رویترز، نخست وزیر لهستان روز دوشنبه اعلام کرد: ما هنوز در آغاز راه مقابله با ویروس کرونا هستیم و انتظار می‌رود اوج شیوع ویروس کرونا در ماه‌های مه و ژوئن باشد.
 
تلفات کرونا در فرانسه از 8 هزار نفر گذشت
آخرین آمار قربانیان ویروس کرونا در فرانسه به 8 هزار و 78 نفر رسیده که از این تعداد 2 هزار و 189 نفر در خانه‌های سالمندان این کشور جان خود را از دست داده‌اند.
مقامات فرانسه روز یکشنبه اعلام کردند که 357 نفر دیگر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانیان کرونا در این کشور به 8 هزار و 78 نفر برسد.
بر اساس اعلام مقامات فرانسه، از این تعداد 5 هزار و 889 نفر در بیمارستان‌ها جان خود را از دست داده و 2 هزار و 189 نفر دیگر نیز در خانه‌های سالمندان جان دادند.
مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه به بیش از 90 هزار نفر رسیده‌اند و روند شیوع این ویروس در این کشور همچنان تصاعدی است.
آمار فوتی‌ها در فرانسه بدان دلیل شاهد افزایش تصاعدی بوده که دولت فرانسه به تازگی علاوه بر بیمارانی که در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند، شمار قربانیان کرونا را که در دیگر مکان‌ها از جمله منازل شخصی و خانه‌های سالمندان فوت کرده‌اند، جمع‌آوری و اعلام کرده است.
رئیس فدراسیون بیمارستان‌های فرانسه نیز چندی پیش اعلام کرده بود در آینده نزدیک بیمارستان‌های این کشور دیگر قادر به پذیرش بیماران جدید نخواهند بود.

نگرانی فرانسوی‌ها از اینکه پس از کرونا نیز زیر نظر باشند
شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: یک چهارم فرانسوی‌ها با اشاره به پیشنهاد دولت برای رهگیری بیماران کرونایی از طریق نصب یک نرم افزار‌ها بر روی گوشی ها، بر این باورند که روند زیر نظر گرفتن زندگی شخصی شان پس از کرونا نیز ادامه خواهد داشت.
 دولت فرانسه برای مبارزه با همه گیری ویروس کرونا به نرم افزاری برای نصب روی گوشی‌های همراه متوسل شده است.
این شبکه گفت: شناسایی موقعیت جغرافیایی افراد مبتلا به کووید-19 یکی از طرح‌های دولت برای پایان دادن به قرنطینه است. این رهگیری با هدف جلوگیری از گسترش ویروس از طریق تلفن همراه انجام می‌گیرد. بیمار، داوطلبانه از طریق این نرم افزار بیماری خود را اعلام می‌کند. از طریق این برنامه اجرایی با ارسال یک پیام به همه کسانی که با وی موجه می‌شوند، هشدار داده می‌شود. بساری از شرکت‌ها از جمله «اورانژ» برای توسعه این نرم افزار اعلام آمادگی کرده اند.

نخست وزیر انگلیس در بیمارستان بستری شد
دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که به دلیل تداوم علائم بیماری بوریس جانسون، وی در بیمارستان پذیرش شده است.
دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که بعد از گذشت ده روز از ابتلای بوریس جانسون به ویروس کرونا و به دلیل ادامه دار بودن علائم بیماری وی، او یک شنبه شب برای انجام آزمایشهای بیشتر در بیمارستان پذیرش شده است.
خبرگزاری اسپوتنیک نیز به نقل از منابعی گزارش داد جانسون نیاز دارد که به دستگاه اکسیژن وصل شود.
جانسون جمعه گذشته در توئیتی اعلام کرد، هنوز تب دارد و طبق توصیه‌های بهداشتی تا زمانی که علائم بیماری بر طرف نشده، به قرنطینه خانگی ادامه می دهد.
او در این مدت از طریق ارتباط ویدیویی، رهبری دولت را بر عهده داشت و پنجشنبه گذشته برای اولین بار مقابل دوربین خبرنگاران حاضر شد و همراه با فراخوان مردم، کارکنان بخش درمان کشورش را تشویق کرد.
نخست وزیر انگلیس از ده روز پیش به دلیل مثبت بودن تست ابتلای وی به ویروس کرونا اعلام کرده بود که وظایف مربوط به اداره دولت را از خانه انجام خواهد داد.
جانسون در حالی به بیمارستان مراجعه کرده است که رسانه‌های انگلیسی روز یک شنبه از مثبت بودن تست کرونای نامزد وی نیز خبر داده بودند.

لندن: بوریس جانسون از روی تخت بیمارستان به امور کشور رسیدگی می‌کند
یکی از وزرای دولت انگلیس گفت، حال نخست‌وزیر این کشور که به ویروس کرونا مبتلا شده خوب است و او از روی تخت بیمارستان به امور کشور رسیدگی خواهد کرد.
«رابرت جنریک» معاون وزیر کشور انگلیس در امور مسکن، جوامع و دولت محلی گفت، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بستری شده‌، قادر است از روی تخت بیمارستان به امور کشور رسیدگی کند.
به نوشته روزنامه «گاردین»، جنریک گفت: «همگی امیدواریم و انتظار داریم او بتواند خیلی زود به خانه شماره 10 (دفتر نخست‌وزیری) بازگردد».

زیر سوال رفتن توانایی جانسون برای ادامه نخست‌وزیری
شبکه روسیا الیوم گزارش داد: بدتر شدن حال نخست وزیر انگلیس پس از ابتلا به ویروس کرونا، توانایی او برای ادامه کار را زیر سوال برده است.
در این گزارش آمده است که بوریس جانسون 55 سال سن دارد و بر اساس بیانیه نخست وزیری انگلیس، پزشک اختصاصی دولت، به جانسون توصیه کرد به بیمارستان مراجعه کند. جانسون پس از افزایش تب و سرفه‌های مستمر و شدید، به سرعت به بیمارستان منتقل شد. بیمارستانی که جانسون به آن منتقل شد، مشخص نیست، اما دستگاه تنفس مصنوعی به او وصل شده است، زیرا با تنگی نفس روبرو شده بود. این مسئله برای مبتلایان به ویروس کرونا، مسئله خطرناکی است. بیانیه نخست وزیری انگلیس تاکید می‌کند مراجعه جانسون به بیمارستان، یک اقدام پیشگیرانه بوده است.
این شبکه افزود: همسر بوریس جانسون هم مبتلا به کروناست و در مقر نخست وزیری در قرنطینه خانگی قرار گرفته است. او باردار است. اوضاع در ساختمان شماره 10 منطقه داونینگ استریت لندن، مناسب نیست و سوالاتی درباره آن مطرح شده است که آیا نخست وزیر می‌تواند به کارش ادامه دهد یا نه؟
هفته گذشته "دومینیک راب"، وزیر امور خارجه انگلیس، مسئولیت اداره امور دولت را برعهده گرفت و ریاست نهمین نشست فوق العاده کمیته عالی امور فوق العاده انگلیس را برعهده داشت. باید منتظر انتشار اطلاعات بیشتر درباره سلامت نخست وزیر انگلیس باشیم. به ویژه که در شرایط فعلی، نقش نخست وزیر اهمیت زیادی دارد.

واکنش متفاوت ملکه انگلیس به «بحران کرونا» در قرنطینه
ملکه 93 ساله انگلیس که از ترس ابتلا به کرونا پایتخت را ترک کرده و به اقامتگاه روستانی خود واقع در وینزور پناه برده است هشدار داد؛ در مقطعی قرار داریم که به طور فزاینده‌ای چالش برانگیز است.
«الیزابت» شامگاه یکشنبه در سخنانی که به طور هم زمان از بیشتر رسانه‌های دیداری و شنیداری انگلیس پخش شد افزود؛ ‌در این مقطع زندگی ما در کشور دچار اختلال شده است. این اختلال برای بعضی اندوهناک و برای بسیاری مشکلات مالی به‌وجود آورده است. نحوه زندگی بسیاری از ما نیز تغییر یافته است.
الیزابت همچنین در سخنان خود از تلاش پزشکان، پرستاران و سایر کارکنان کادر درمانی این کشور تقدیر کرد. این در حالی است که آنها به شدت از کمبود تجهیزات پزشکی و لباس های محافظ در برنامه مقابله با کرونا رنج برده و در صورت اعتراض به این وضعیت به توبیخ و یا اخراج تهدید شده‌اند.
ملکه انگلیس از مردم خواست تا انضباط و خوش‌اخلاقی را سرلوحه رفتار خود قرار داده تا نسل‌ آینده از نحوه پاسخگویی به این بحران احساس غرور کنند.
این پیام ویدیویی در اقامتگاه سلطنتی وینزور، جایی که الیزابت نزدیک به یک ماه گذشته را برای فرار از واگیر بیماری کووید-19 به آنجا پناه برده، ضبط شده است.

وخامت اوضاع ناشی از کرونا در انگلیس
روزنامه دیلی میل نوشت سه هفته پس از این که شمار مرگ ناشی از بیماری کووید 19 در انگلیس به 50 نفر رسید، اکنون انگلیس با حدود 50 هزار مبتلا‌ی قطعی به بیماری کووید 19 روبروست.
این روزنامه نوشت با بررسی نمودار مبتلایان و درگذشتگان بیماری کووید 19 اکنون انتظار می‌رود بریتانیا به زودی به کانون ویروس کرونا در اروپا مبدل شود. به نوشته دیلی میل، اگر روند جاری افزایش مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در انگلیس ادامه یابد، این کشور از منظر قربانیان کرونا، بزودی کشور‌های ایتالیا و فرانسه را پشت سر خواهد گذارد.
شمار قربانیان ویروس کرونا در انگلیس تا روز یکشنبه این هفته به بیش از 5 هزار نفر رسید و با ابتلای حدود 6 هزار نفر در یک روز، اکنون آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور، به حدود 48 هزار نفر رسیده است.
از سوی دیگر روزنامه گاردین نوشت از روز شنبه این هفته، مقامات بیمارستان هرتفوردشایر در شمال لندن ناچار شده اند تصمیم‌های سخت بگیرند و بیماران را برای درمان، گزینش کنند، زیرا اکسیژن کافی برای همه بیماران در دست نیست.
به نوشته گاردین، در حالی که پزشکان بیمارستان هرتفوردشایر به علت کمبود اکسیژن ناچار شدند درباره درمان یا مرگ بیماران تصمیم بگیرند، تعدادی از بیماران نیز به بیمارستان‌های دیگر منتقل شدند. مدیر این بیمارستان همچنین از مردم خواست دیگر به این بیمارستان مراجعه نکنند. حدود 800 بیمار آلوده به ویروس کرونا در بیمارستان هرتفوردشایر بستری شده اند و مقامات این بیمارستان از ارتش، برای تامین اکسیژن، کمک خواسته اند.
گاردین افزود:با افزایش قربانیان ویروس کرونا، مقامات بیمارستان هرتفوردشایر که با کمبود فضای سردخانه به منظور نگهداری اجساد روبرویند، تلاش می‌کنند فضای سردخانه این بیمارستان را چهار برابر افزایش دهند. کمبود اکسیژن به منظور درمان بیماران کووید 19، قابل پیش بینی بود و رسانه‌ها و کارشناسان، قبلا بار‌ها در این باره هشدار داده بودند.‌ی میل، شمار مبتلایان در کشور‌های ایتالیا و فرانسه در روز‌های اخیر، روند کاهشی دارد، اما انتظار می‌رود اوج همه گیری در انگلیس، در یک هفته تا ده روز آینده روی دهد. این روزنامه به نقل از متیو لش (Matthew Lesh)، رئیس بخش پژوهش موسسه آدام اسمیث نوشت: به علت ناتوانی آزمایشگاه‌های انگلیس در آزمایش نمونه‌های افراد مشکوک به بیماری کووید 19، شمار واقعی مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور، معلوم نیست.
صادق خان، شهردار لندن در پی مرگ 5 نفر از کارکنان حمل و نقل عمومی این شهر، از مردم خواست در منازل باقی بمانند. پس از این که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به علت ابتلا به ویروس کرونا، دیشب در بیمارستانی در لندن بستری و دستگاه کمک تنفسی به او متصل شد، کری سیموندز (Carrie Symonds)، نامزد وی نیز که باردار است اعلام کرد به علت ابتلا به بیماری کووید 19، هفته گذشته در منزل باقی مانده است.

7 سال حبس در انتظار خاطیان شکستن قرنطینه کرونا در روسیه
با افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونا در روسیه، رئیس‌جمهور این کشور قانونی را امضا کرد که به موجب آن امکان زندانی شدن افراد به دلیل شکستن قرنطینه وجود دارد.
رسانه‌های روسیه امروز دوشنبه از افزایش شمار مبتلایان ویروس کرونا به 6343 نفر و تعداد جان باختگان به 47 نفر در این کشور خبر دادند.
به نوشته «مسکو تایمز»، با ابتلای 954 نفر جدید به ویروس کرونا در روسیه، شمار کل مبتلایان در این کشور به 6343 نفر افزایش یافته و شمار فوتی‌های این ویروس هم به 47 نفر رسیده است.
طبق گزارش‌های رسانه‌های روس، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در واکنش به افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا قانون «هفته کار نکردن» در این کشور را تا 30 آوریل (11 اردیبهشت) تمدید کرد.
پوتین همچنین قانونی را امضا کرد که به موجب آن مجازات‌های سختی از قبیل دو تا پنج سال حبس علیه افرادی که در موضوع ارسال اطلاعات غلط درباره ویروس کرونا مجرم شناخته شوند، اعمال می‌شود.
طبق این قانون، افرادی که قوانین و مقررات قرنطینه در رابطه با ویروس کرونا را در روسیه نقض کنند با احتمال مجازات تا هفت سال حبس مواجه خواهند شد.

جهش20 درصدی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه با جهشی 20 درصدی در شبانه روز گذشته به 6 هزار و 343 نفر رسید.
ستاد عملیاتی مقابله با ویروس کرونا در روسیه اعلام کرد: برای نخستین بار از آغاز شیوع کرونا در روسیه، تنها در یک شبانه روز، حدود یکهزار نفر از شهروندان این کشور به کوئید-19 مبتلا شده اند.
در بین مبتلایان جدید به ویروس کرونا در روسیه، ابتلای30 کودک، بیش از همه مقامات بهداشتی این کشور را نگران کرده است.
حدود 70 درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در مسکو و حدود 30 درصد در دیگر مناطق روسیه هستند.
همچنین با جان باختن 2 نفر دیگر از مبتلایان به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان به 47 نفر رسید.
در همین مدت 51 نفر هم به طور کامل بهبود یافتند و تاکنون شمار بهبودیافتگان به 406 نفر رسیده است.

تشکیل دومین شورای علمی مقابله با کرونا در ترکیه
دومین شورای علمی مقابله با کرونا در ترکیه با محور موضوعات اجتماعی، روانی، دینی تشکیل شد.
در این شورا، هفت تن از کارشناسان بهداشت عضویت دارند و وظیفه آن، تحلیل داده‌های کرونایی، اتخاذ تدابیری برای کاهش تاثیرات روانی ویروس کرونا بر جامعه به ویژه شاغلان در سوپرمارکت ها، داروخانه‌ها و کارکنان بهداشت و درمان و بخش‌های خدماتی است.

بی توجهی اروپایی‌ها به توصیه‌های بهداشتی
شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: انگلیسی‌ها و سوئدی‌ها نیز مثل فرانسوی‌ها در بحبوحه گسترش ویروس کرونا در روز یکشنبه بدون توجه به مقررات قرنطینه برای استفاده از یک روز آفتابی و خرید از خانه‌های شان خارج شدند.
بر اساس این گزارش‏‎‎‎، در انگلیس 5 هزار و 889 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند. فرانسه نیز از مرز 8 هزار قربانی عبور کرده است.
این در حالی است که هنوز همه جان باختگان شمارش نشده اند.این آمار‌ها نشان می‌دهند تا شکست ویروس راه زیادی باقی است.
رئیس پلیس پاریس در پیامی اعلام کرد که نباید قرنطینه را رها کرد.
 وی خاطر نشان کرد که سه هفته پس از آغاز قرنطینه در فرانسه، برخی از آمار‌ها نشان می‌دهند که مردم کمتر و کمتر مقررات قرنطینه را رعایت می‌کنند. البته این فقط فرانسوی‌ها نیستند که این مقررات را رعایت نمی‌کنند.


نظر شما