شناسهٔ خبر: 39191359 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ادامه درگیری­‌های مسلحانه در لیبی به رغم درخواست‌ها برای آتش بس

رویا معصومی

درگیری­ها میان نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" و دولت توافق ملی این کشور همچنان ادامه دارد و این در حالی است که مرکز ملی مبارزه با بیماری‌های­ لیبی اعلام کرد، شمار مبتلایان به ویروس کرونا افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، محمد قنونو، سخنگوی نیروهای دولت توافق ملی لیبی گفت، این نیروها دست به اجرای حملات هوایی زدند و در اثر آن ۲۵ تن کشته شدند.

وی ادامه داد، یکی از این حملات تجمعی را اطراف منطقه الوشکه هدف قرار داده و یک خودروی مجهز به دوشکا را منهدم کرد و تمامی سرنشینان آن هم کشته شدند. نیروهای دولت توافق ملی در حمله دیگر هم مقر نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر و نیز خودروی زرهی حامل سه نیروی نظامی از جمله یک فرمانده را هدف قرار دادند.

سلیمان الجارح از افسران نیروهای حفتر گفت، این نیروها با توپخانه بزرگترین انبار تسلیحات و مهمات را در طرابلس هدف گرفتند و در اثر آن طی آمار اولیه ۴۴ تن کشته و ۹ تن زخمی شدند.

وی ادامه داد، درگیری­‌های دو روز اخیر در جنگل النصر واقع در طرابلس و اردوگاه نظامی ۷۷ متمرکز بود و صدای انفجارها در سراسر طرابلس شنیده می­شد.

نیروهای حفتر از آوریل ۲۰۱۹ با هدف کنترل طرابلس؛ محل استقرار دولت توافق ملی به این شهر حمله کردند و درگیری‌­ها همچنان ادامه دارد و کنفرانس برلین پیرامون لیبی و مذاکرات اخیر ژنو هم موفق به برقراری آتش­بس در این کشور درگیر نشده است.

این درگیری­‌ها در سایه شیوع ویروس کرونا در لیبی ادامه دارد و مرکز ملی مبارزه با بیماری وابسته به دولت توافق در بیانیه­‌ای از ابتلای شش مورد جدید به این ویروس ظرف ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

تاکنون در لیبی ۱۷ تن به کرونا مبتلا شده­ و یک تن از آنها نیز فوت کرده است.

پیش از این هم سازمان بهداشت جهانی نسبت به افزایش ناامنی، شکاف سیاسی و ضعف سیستم بهداشتی در لیبی هشدار داده بود که ممکن است قدرت کشور را در مقابله با ویروس کرونا به ویژه در شرق لیبی تحت تأثیر قرار دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما