شناسهٔ خبر: 3912048 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جنگ خیابانی برای آزادسازی تکریت

تهران - ایرنا - رسانه ها از آغاز جنگ خیابانی و نبرد تن به تن برای آزاد سازی تکریت مرکز استان صلاح الدین در شمال عراق خبردادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از اسکای نیوز، ارتش و نیروهای بسیح مردمی عراق در برخی مناطق شهرستان الدور (جنوب شرق تکریت) در استان صلاح الدین، وارد جنگ خیابانی شدند.

یک مقام امنیتی روز دوشنبه گفت: نیروهای عراقی توانستند مجتمع مسکونی شهرستان الدور را با کشته و زخمی کردن دهها تن از عناصر تروریستی داعش آزاد کنند.

در این حمله 33 تن از نیروهای بسیج مردمی در جریان درگیری ها زخمی شدند.

نیروهای عراقی حدود 50 درصد شهر تکریت بزرگترین شهر استان صلاح الدین را پس گرفتند و پیشروی نیروهای عراقی همچنان ادامه دارد.

یک مقام مسئول در فرماندهی عملیات سامرا گفت: دهها تن از عناصر مسلح گروه تروریستی داعش در پی بمباران هوایی ارتش عراق در شمال سامرا به هلاکت رسیدند.

درگیری های شدید صبح روز دوشنبه میان نیروهای امنیتی عراق و عناصر داعش در شرق سامرا همزمان با پیشروی نیروهای عراقی از سامرا به سمت تکریت آغاز شد.

یک منبع آگاه در نیروهای پیشمرگ کرد در استان نینوا در شمال عراق نیز فاش کرد که نیروهای پیشمرگ توانستند حمله داعش به شهر سنجار را از چهار محور دفع کنند.

در این حمله تلفات سنگین جانی و مالی به داعش وارد شد.

ارتش عراق و نیروهای مردمی روز دوشنبه با پیشروی به سوی شهر تکریت، بخش های مهمی از این شهر را از اشغال تروریست های داعش خارج کرده اند.

ارتش عراق و نیروهای مردمی در عملیات روز دوشنبه در تکریت که با رمز «لبیک یا رسول الله» آغاز شد، از دروازه های جنوبی وارد این شهر شدند و دانشکده پلیس تکریت را از دست تروریست های داعش خارج کردند.

گروه تروریستی داعش تابستان گذشته، شهر تکریت و بخش هایی از حومه آن را اشغال کرده است.

نیروهای عملیاتی عراقی همچنین کنترل شهرک زرکوش و سد بین منطقه العظیم و تکریت را به دست گرفته اند.

ارتش عراق در چند ماه اخیر توانسته است با کمک نیروهای داوطلب مردمی و عشایر، پیروزی هایی را به دست آورده و برخی شهرها را از وجود تروریست ها پاکسازی کند.

تروریست های تکفیری داعش از 9 ژوئن (19خرداد) با حمله به شمال و غرب عراق، بخش هایی از این مناطق را اشغال کرده و مرتکب جنایت های زیادی شده اند.

شبد**1480** 3404

نظر شما