شناسهٔ خبر: 3894683 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیشروی‌های ارتش عراق در صلاح الدین/العبادی از سامرا نظارت بر عملیات را برعهده گرفت

در پی اعلام آغاز عملیات نظامی برای آزادسازی شهر تکریت در استان صلاح‌الدین نخست وزیر عراق نشستی را با فرماندهی عملیات سامرا و رهبران یگان‌های نظامی در این شهر برگزار کرد و از شهر سامرا نظارت بر عملیات آزادسازی صلاح الدین را برعهده گرفت.

صاحب‌خبر -

در پی اعلام آغاز عملیات نظامی برای آزادسازی شهر تکریت در استان صلاح‌الدین نخست وزیر عراق نشستی را با فرماندهی عملیات سامرا و رهبران یگان‌های نظامی در این شهر برگزار کرد و از شهر سامرا نظارت بر عملیات آزادسازی صلاح الدین را برعهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، به دنبال اعلام آغاز عملیات نظامی برای پاک سازی شهر تکریت در استان صلاح الدین عراق جدیدترین خبرهای رسانه‌های عراقی حکایت از آزاد سازی مناطقی در این استان طی امروز (دوشنبه) دارد.

نیروهای نظامی به دروازه جنوبی تکریت یورش برده و ساختمان آکادمی پلیس صلاح الدین را آزاد کردند.

همچنین به گفته یک مقام امنیتی در استان مذکور، نیروهای امنیتی توانستند منطقه‌ای در شهرستان الدور در شرق استان را آزاد کرده و پرچم عراق را بر فراز آن به اهتزاز درآورند.

در عین حال یک مقام امنیتی در استان صلاح الدین امروز اعلام کرد که درگیری‌های شدیدی بین نیروهای امنیتی و اعضای داعش در شمال شرق سامرا رخ داد.

این منبع مکان این درگیری‌ها را مناطق بنات الحسن و منطقه جلام سامرا در شمال شرق سامرا عنوان کرد در حالی که نیروهای عراقی از سامرا به سمت دور پیشروی داشته‌اند.

رائد جبوری استاندار صلاح الدین اعلام کرد که نیروهای عراقی به کمک یگان‌های داوطلب مردمی موفق شدند اولین ایست نظامی داعش را در این استان به تصرف خود درآورند.

استاندار صلاح الدین با بیان اینکه ده ها تروریست داعش در پی حملات هوایی کشته شده اند اعلام کرد که حدود 4000 داوطلب از قبایل عراقی در عملیات آزادسازی تکریت شرکت می کنند.

وی همچنین اعلام کرد که نیروهای عراقی در شهرستان های دور و العلم پیشروی کرده اند.

نیروهای عراقی با کمک داوطلبان مردمی پل "ابوشوارب" در منطقه "سورشناس" در شمال سامرا را به کنترل خود درآوردند و آماده آزادسازی دیگر مناطق استان صلاح الدین هستند.

به گفته منیر حسین العلی عضو شورای استانداری صلاح الدین 20 تن از اعضای داعش در شمال شرق سامرا کشته شدند.

همچنین فرماندهی عملیات سامرا اعلام کرد که تیم مهندسی این فرماندهی 150 بمب را طی عملیات آزادسازی صلاح الدین خنثی کردند.

عملیات صلاح الدین علیه داعش با کمک نیروهای هوایی عراق و جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش انجام می‌شود.

از سوی دیگر نیروهای کرد پیشمرگ حملات داعش در چهار محور شهر سنجار در استان نینوا را ناکام گذاشته و ده‌ها تن از تروریست‌های داعش را به هلاکت رساندند.

حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور نیز نشستی را با فرماندهی عملیات سامرا و رهبران یگان‌های نظامی در این شهر برگزار کرد.

حیدر العبادی

در این نشست در خصوص عملیات بازپس گیری مناطق صلاح الدین از تروریست‌های داعش بحث و گفت‌وگو شد.

العبادی تاکید کرد: نیروهای امنیتی اولویت را به حفظ امنیت و سلامتی شهروندان طی عملیات نظامی می‌دهند.

منبعی در فرماندهی عملیات مشترک سامرا اعلام کرد که العبادی به محض رسیدن به این شهر با فرماندهان امنیتی دیدار و در خصوص برنامه‌های تهیه شده برای آزادسازی شهر تکریت با آنها بحث و گفت‌وگو کرد.

همچنین حیدر العبادی نظارت بر عملیات نظامی را از سامرا برعهده گرفت.

او به زیارت مرقد امامین عسگریین در سامرا رفت و همبستگی مردم و نیروهای امنیتی در این شهر را ستود.

وی همچنین با اعلام آغاز عملیات آزادسازی تکریت از عراقی‌هایی که فریب تروریست‌ها را خورده‌اند و کسانی که بیشتر مرتکب اشتباه شده‌اند خواست تا سلاح‌های خود را کنار گذاشته و این فرصت آخر را برای پیوستن به نیروهای عراقی برای آزادسازی شهرهای این کشور غنیمت بشمارند.

العبادی با بیان اینکه همبستگی میان نیروهای عراقی و مردم مسئله ای مهم در مقابله با حملات تروریست هاست، تصریح کرد: من دست کسانی را که از خاک عراق دفاع و خون خود را فدای وطن می کنند می بوسم.

نخست وزیر عراق بر لزوم حل اختلافات میان عراقی ها تاکید کرد و گفت: ما تحت رهبری و لوای دولت می جنگیم و این چیزی است که مراجع دینی ما را به آن سفارش کرده اند. ما با همت و تلاش مبارزان عراقی استان صلاح الدین را به طور کامل آزاد خواهیم کرد.

پیش از این سخنگوی داوطلبان مردمی آغاز عملیات نظامی عراقی‌ها را برای آزادسازی استان صلاح الدین اعلام کرده بود.

نیروهای داوطلب مردمی امروز نام (لبیک یا رسول الله) را بر عملیات آزادسازی شهرهای صلاح الدین از دست داعش گذاشتند.

از سوی دیگر منابع کرد اعلام کردند که طی درگیری‌هایی میان نیروهای پیشمرگ و اعضای داعش در جنوب شرق موصل چند تن از دو طرف کشته و زخمی شدند.

به گزارش این منابع، اعضای داعش به پایگاه‌های نیروهای پیشمرگ در شهرک تل الورد در جنوب شرق موصل حمله کردند اما نیروهای پیشمرگ توانستند بار دیگر کنترل این شهرک را در دست بگیرند.

از سوی دیگر روزنامه مصری السوم السابع نوشت: نیروهای عراقی بزرگترین کارگاه بمب گذاری خودروها در استان صلاح الدین را کشف و ضبط کردند.

انتهای پیام

نظر شما