شناسهٔ خبر: 39092561 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

چمران:آلودگی هوا مرگ تدریجی است - مردم سالاری آنلاين

رئیس شورای شهر تهران گفت: زلزله و سکته قلبی، مرگهای آنی و لحظه ای است اما داشتن هوای ناپاک مرگ تدریجی است. کسی هم متوجه آن نشده و حتی شاید بیشتر از زلزله تلفات به بار آورد.

صاحب‌خبر - به گزارش مهر، مهدی چمران در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه در هفته هوای پاک قرار داریم در حالی که عموما هوای ناپاک داریم و این موضوع نشان دهنده آن است که اسم و شعار مشکلی را حل نمی کند گفت: سالهاست که این هفته را با همایش و سخنرانی برگزار می کنیم اما به آن عمل نکرده و به جایی نمی رسیم .
وی با بیان اینکه هوای پاک نیاز اولیه هر انسانی است افزود: مردم تهران و دیگر شهرهای بزرگ کشور باید در هوای ناپاک زندگی کنند چرا که عزم جدی برای از بین بردن آلودگی هوا وجود ندارد. بارها عنوان کرده ایم که این مسئله عملی و قابل حل است البته به طور ضربتی نمی توان عمل کرد اما باید مدت زمان اجرای آن را کوتاه کنیم و مانند کشورهایی که در این راه موفق بودند آن را پیش ببریم.
چمران ادامه داد: با برنامه ها و راهکارهای ارائه شده و وجود متخصصان در این حوزه موفقیت در این خصوص برای ما بعید نیست اما هنوز عزم جدی به وجود نیامده است.
رئیس شورای شهر تهران، زلزله و سکته قلبی را مرگهای آنی و لحظه ای عنوان کرد و گفت: داشتن هوای ناپاک مرگ تدریجی است. کسی هم متوجه آن نشده و حتی شاید بیشتر از زلزله تلفات به بار آورد اما به روی خودمان نمی آوریم.
وی با تاکید بر اینکه ما در مقابل نسلهای آینده مسئول هستیم اظهار کرد: هوای ناپاک بر جسم و روح و حافظه نسل آینده تاثیر منفی می گذارد و ما همه اینها را می دانیم اما آن را رها کرده و اقدامی انجام نمی دهیم.
چمران با اظهار امیدواری از اینکه خدا توفیق استفاده از عقل و تجربیات به خوبی به ما بدهد گفت: کسانی که برنامه های این هفته را برگزار می کنند به ظاهر و اسم آن بسنده نکرده و در عمل کاری انجام دهند.

نظر شما