شناسهٔ خبر: 39030998 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فردا انجام می شود؛

اجرای همزمان عملیات دفاع بیولوژیک در نهاوند و اسدآباد 

شهره اکبری / عذرا جهانیان شهره اکبری

فرمانده تیپ تکاور ویژه نیروی زمینی سپاه از قرارگاه نجف اشرف از اجرای همزمان عملیات دفاع بیولوژیک با نام شهدای مدافع سلامت در شهرستان اسدآباد و نهاوند خبر داد.

صاحب‌خبر -

احمدعلی فیض الهی شامگاه چهارشنبه ۶ فروردین در ستاد مقابله با کروناویروس که در دانشکده علوم پزشکی اسدآباد برگزار شد، افزود: این عملیات به درخواست فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) و با محوریت قرارگاه منطقه ای نجف اشرف، در این دو شهرستان به صورت همزمان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای این عملیات یک روزه در شهرستان اسدآباد همزمان با نهاوند در هفتم فروردین ماه راس ساعت ۹ صبح از مقر سپاه پاسداران شهرستان ادامه‌ داد:در این عملیات در اسدآباد ۱۱ تیم تخصصی خودروی سنگین و سبک مواد ضدعفونی کننده را به صورت مه پاش با اقدامات ویژه و نیز ۱۰ تیم موتورسوار با امکانات سم پاشی انجام خواهند داد  که در این عملیات تمامی نقاط شهرستان با اولویت معابر پرتراکم و اصلی و اماکن شلوغ و روستاهای پرجمعیت مد نظر قرار دارد.

فیض الهی خاطرنشان کرد:از ۱۱ خودروی سبک و سنگین تخصصی تعداد سه خودرو با عنوان تیم واکنش سریع هستند.

آماده باش ۱۵۰ پزشک یار سپاه استان همدان 

فرمانده تیپ انصارالحسین(ع) استان همدان نیز از آماده باش ۱۵۰ پزشک یار سپاه استان برای مقابله با کرونا خبر داد و اظهارکرد:این تعداد پزشک یار سپاه در صورت زمان پشتیبانی و در صورت نیاز وارد عمل خواهند شد.

سرهنگ بهاریان با اشاره به آموزش ۱۵۰۰ پرسنل بسیج و سپاه توسط دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود:این تعداد پرسنل آموزش دیده هر جا که نیاز باشد در خدمت خواهند بود.

وی با اشاره به اجرای همزمان عملیات دفاع بیولوژیک در شهرستان نهاوند و اسدآباد گفت:این عملیات قرار بر این بود که در استانهای کرمانشاه و ایلام انجام گیرد که با پیشنهاد و  درخواست فرمانده سپاه استان همدان با همکاری قرارگاه منطقه ای نجف اشرف این عملیات گندزدایی و ضدعفونی به صورت همزمان در شهرستان نهاوند و اسدآباد انجام می گیرد.

اخذ ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار برای بخش کرونای اسدآباد

معاون فرماندار اسدآباد هم از اخذ ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار برای بخش کرونای بیمارستان این شهرستان  خبر داد و اظهار کرد:این میزان اعتبار با پیگیری نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی برای اقلام دارویی و تجهیزات بخش کرونایی دارویی شهرستان اختصاص یافته است.

حمزه عبد کوند در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان اسدآباد در یک هفته گذشته دارای شرایط نسبتا پایداری در رابطه با بحث کرونا بوده است، افزود:شهرستان اسدآباد دارای ۲۶ مورد بیماری کرونا مثبت بود که ۲۲ نفر معادل ۸۵ درصد از این موارد بهبود یافته و ترخیص شده اند و سه نفر دارای مشکلات قلبی- عروقی و ریوی بین سنین ۸۱ سال تا ۸۴ سال فوت کرده اند و یک نفر نیز در حال حاضر بستری است.

عبدکوند با بیان اینکه از ۳۶ تخت بیمارستانی بخش کرونایی ۳۰ درصد ظرفیت بخش در دست استفاده قرار دارد،تصریح کرد:طی سناریویی برای بخش کرونایی بیمارستان قائم(عج) شهرستان در وضعیت عادی ۳۶ تخت،در وضعیت قرمز برای فاز دوم بیمارستان ۷۲ تخت و در وضعیت بحرانی برای سالن ورزشی دانشگاه پیام نور به عنوان نقاهتگاه شهرستان ۱۲۰ تخت بیمارستانی باید آماده شده و پیش بینی شود.

وی از آموزش ۵۰۰ نفر نیروی بسیجی شهرستان توسط کارشناسان دانشکده علوم پزشکی در شرایط مورد نیاز خبر داد و تصریح کرد: دو دستگاه پهپاد برای سم پاشی شهرستان در نظر گرفته شده که فعلا با توجه به وضعیت موجود از یک مورد دستگاه های پهباد برای سم پاشی و ضد عفونی نقاط پرتراکم بویژه بیمارستان استفاده می شود.

معاون فرماندار اسدآباد گفت: طی دو روز گذشته با مهلت دوساعته به خودروهای پلاک غیربومی بیش از ۳۵۰ خودروی غیر بومی از شهرستان به دستور پلیس راهنمایی و رانندگی خارج و به ۶۵۰ خودرو غیربومی تذکر برای ترک و خروج شهرستان داده شده و ۹ خودرو نیز به علت عدم اعتنا به مهلت و فرصت دو ساعته توقیف شدند.عبدکوند در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر برای پیشگیری و مقابله و کنترل شیوع کرونا ۹۵ درصد بازار اسدآباد تعطیل است، یادآور شد: از ابتدای طرح مبارزه با کرونا بیش از ۵۰۰عنوان طرح عملیاتی در شهرستان اجرا شده است.

فرمانده سپاه نهاوند از برگزاری ررمایش دفاع بیولوژیکی نیروی زمینی سپاه فردا در نهاوند خبر داد وگفت: پنج‌شنبه هفتم فروردین به‌صورت هم‌زمان رزمایش دفاع بیولوژیکی نیروی زمینی سپاه در نهاوند و اسدآباد اجرا می‌شود.

سرهنگ علی مختاری افزود: در راستای مقابله با کروناویروس رزمایش نیروی زمینی سپاه با حضور ادوات و تجهیزات نیروی زمینی سپاه در شهرستان نهاوند اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این رزمایش در قالب مانور سراسری نیروی زمینی سپاه اجرا و همه مناطق شهر نهاوند را شامل می‌شود، اظهارکرد: یگان‌های جنگ بیولوژیک نیروی زمینی سپاه فردا با خودروهای مجهز در شهرستان حضور پیدا می‌کنند و مناطق مختلف شهر نهاوند را ضدعفونی خواهند کرد.

فرمانده سپاه نهاوند در پایان خاطرنشان کرد: این رزمایش توسط سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه انجام می‌شود.

رزمایش دفاع بیولوژیکی نیروی زمینی سپاه در ۳۰۰۰ نقطه کشور و ۱۰۰ نقطه در تهران با مشارکت یگان‌های جنگ نوین نیروی زمینی سپاه و بسیج برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما