شناسهٔ خبر: 38994924 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمار کرونا در استان مرکزی در چهارم فروردین ۹۹

بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۲۴ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان مرکزی شناسایی شده است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: از ظهر دیروز تا امروزچهارم فروردین ۹۹ و بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۲۴ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان مرکزی شناسایی شده است و به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۹۰۶ نفر رسیده است.

جمالیان افزود: از ۲۴ مورد جدید به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰ مورد اراک، ۷ مورد ساوه و زرندیه، فراهان ۱ مورد، تفرش ۱مورد، خنداب ۲ مورد شازند ۳ مورد بوده است.

جمالیان افزود: خوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری در استان مرکزی ۵۶۶ نفر از بیماران کووید۱۹ در استان بهبود یافته اند و متاسفانه تا کنون ۵۹ نفر از هم استانی هایمان در اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند.

او اضافه کرد: در حال حاضر در بیمارستان‌های استان ۱۱۸ بیمار مبتلا به کرونا ویروس بستری هستند که خدمات تخصصی درمانی لازم را دریافت می‌کنندو تعداد ۱۰۹ نفر نیز مبتلا به کرونا ویروس هستند که در منزل بستری می‌باشند.

مبتلایان به بیماری کرونا در کشور به ۲۳۰۴۹ نفر رسید

به گفته کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت هم بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز، ۱۴۱۱ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با احتساب این افراد، مجموع مبتلایان قطعی به کووید۱۹ در کشور شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۳۰۴۹ نفر رسید.

خوشبختانه ۸۳۷۶ نفر از بیماران کرونا در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است و متاسفانه با جان باختن ۱۲۷ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۸۱۲ نفر رسید.

تا کنون بیش از ۳۶ میلیون نفر در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا غربالگری شده اند که بسیار ارزشمند است و میانگین سنی مبتلایان به کووید۱۹ در کشور حدود ۵۹ سال و میانگین سنی درگذشتگان، حدود ۶۴ سال بوده است.

انتهای پیام / ج

نظر شما