شناسهٔ خبر: 38993018 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

کرونا در ایران/کرونا در خراسان شمالی با ۱۸۹ ابتلا و ۱۹ فوتی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر چهارم فروردین، ۱۸۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد آمار فوتی‌ها نیز به ۱۹ نفر افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان: سید احمد هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در شهرستان‌های بجنورد ۱۰۴ نفر، شیروان ۱۵ نفر، فاروج ۶ نفر، مانه و سملقان ۱۰ نفر، جاجرم ۸ نفر، گرمه ۹ نفر و اسفراین ۳۷ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند. ️

هاشمی افزود: با توجه به اینکه درصد فوتی‌های کرونا در استان اکثرا بالای ۶۰ سال بودند ولی کودک ۶ ساله هم در بین فوتی‌های استان وجود دارد.

او خاطرنشان کرد: هم اکنون تعداد قابل توجه‌ای مرگ مشکوک در استان به وقوع پیوسته که منتظر پاسخ آزمایش‌های تخصصی آنان هستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد:
بهبودی ۲۸۱ مبتلا به کرونا در خوزستان/۳۰ مورد ابتلای جدید
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به بهبودی ۲۸۱ نفر از ویروس کرونا در استان گفت: در شبانه‌روز گذشته ۳۰ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در خوزستان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علی احسان پور بر رعایت نکات بهداشتی تأکید کرد و افزود: از مردم انتظار می‌رود با رعایت توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از مسافرت و دیدوبازدید وزارت بهداشت را در ارائه بهتر خدمات همراهی کنند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ مورد جدید ابتلاء به کرونا ویروس در استان خوزستان به ثبت رسیده است.

احسان پور اضافه کرد: موارد مذکور تفکیک ۱۶ مورد اهواز ،۳ مورد دزفول، بهبهان، رامهرمز، شوشتر و ماهشهر هر کدام ۲ مورد و شهرستان‌های باوی، کارون و مسجدسلیمان هر کدام یک مورد ابتلاء داشته‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره جان‌باختگان این بیماری خبر داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند که با احتساب آنها، شمار فوت‌شدگان کرونا ویروس در خوزستان به ۶۱ نفر رسیده است.

وی در پایان از بهبودی بیماران کرونایی خبر داد و گفت: تاکنون ۲۸۱ بیمار مبتلا از این بیماری بهبود یافته‌اند و ۱۳۲ نفر هم در بخش‌های درمانی استان در حال دریافت خدمات درمانی هستند.


مبتلایان به کرونا در فارس به ۵۵۲ نفر رسید/ ۱۷ نفر جان باختند
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۲۷ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۵۵۲ نفر رسیده است.

او افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر به دلیل ابتلا به کروناویروس فوت کرده است که با این یک مورد جدید فوتی، تاکنون ۱۷ نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا ویروس از دست دادند.

معاون بهداشت دانشگاه خبرداد: هم اکنون ۴۳ درصد از مبتلایان در بیمارستان بستری هستند و ۳۴ درصد از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و ۱۷۵ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

دکتر همتی ضمن تاکید مجدد بر اهمیت رعایت اصول بهداشتی، از عموم مردم فارس خواست ضمن توجه ویژه به رعایت اصول بهداشتی، از ترددهای غیرضرور با جدیت پرهیز کنند و با عدم توجه به شایعات، اخبار و اطلاعات موردنیاز خود را از وبگاه اختصاصی بیماری کووید۱۹ به نشانی اینترنتی https://corona.sums.ac.ir/ دریافت کنند.

آخرین وضعیت مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان آخرین وضعیت مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان را تشریح کرد.

"مهدی شفیعی" مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان امروز دوشنبه چهارم فروردین ماه در جمع خبرنگاران گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و براساس نتایج آزمایشگاهی، جواب ۸ مورد دیگر مبتلا به ویروس کرونا در استان کرمان مثبت اعلام شد که این اضافه شدن این ۸ مورد، جمع مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در استان کرمان از آغاز این اپیدمی تا امروز دوشنبه چهارم فروردین ماه سال ۹۹ به ۱۷۷ نفر رسید.

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: از ۴۸ مورد نمونه جدید ارسالی به آزمایشگاه تشخیصی کرونا در کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته، جواب تست ۸ مورد جدید مثبت اعلام شد که همگی این مبتلایان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بوده است.

او با اشاره به اینکه میانگین سنی افراد مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ ساله و از این تعداد ۷ مورد آقا و یک مورد خانم بوده اند افزود: ۲ مورد فوتی نیز طی ۲۴ ساعت گذشته داشتیم که با احتساب این دو نفر مجموع قربانیان کووید ۱۹ در استان کرمان به ۱۹ نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه هر دو مورد فوت شده طی ۲۴ ساعت گذشته در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان (یک مورد در شهرستان زرند) و دارای میانگین سنی ۷۰ سال (هر دو خانم) بوده اند افزود: از این ۸ مورد، یک مورد ساکن شهر یزد بوده که پس از شیوع ویروس در استان یزد با علائم خفیف به خانواده خود در کرمان سر می‌زند که در اینجا دچار علاوئم حاد بیماری کووید ۱۹ می‌شود.

او با بیان اینکه از ۸ مورد مبتلایی، یک مورد زن و شوهر و یک مورد نیز از افراد خانواده‌ای که قبلا یک نفر از آن‌ها دچار ویروس کرونا در روز‌های گذشته شده بود، گزارش ابتلا به کووید ۱۹ را داشته ایم اظهار کرد: این رصد مبتلایان به ویروس کرونا در استان کرمان نشان می‌دهد که ویروس به صورت خوشه در خانواده‌ها در حال گردش است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه از حضور در مهمانی‌ها و مجامع عمومی و شلوغ جدا باید پرهیز شود افزود: این حضور‌ها زنگ خطری است که نشان می‌دهد اگر مراقبت از خودمان را بالا نبریم و مردم موضوع شیوع این ویروس را درک نکنند، در روز‌ها و هفته‌های آینده شاهد گسترش این اپیدمی در استان کرمان خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه از آغاز این اپیدمی در استان کرمان تاکنون ۷۷ مورد بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان مرخص شده اند اظهار کرد: هم اکنون در نقاهتگاه استان کرمان ۷ مورد بیمار داریم، اما متاسفانه با توجه به اینکه افراد ترخیص شده آنگونه که مدنظر ما بود در منزل دوران نقاهت خود را در ایزوله کامل به سر نمی‌برند، احتمال افزایش مدت زمان بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان و همچنین حضور اجباری پس از ترخیص از بیمارستان در نقاهتگاه‌ها را خواهیم داشت.

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: همچنین در جلسه امروز مقرر کردیم تا افرادی که در منازل خودشان دروان نقاهت را می‌گذارند مورد بررسی زنده و سرکشی چهره به چهره قرار گیرند تا از ایزوله کامل آن‌ها مطمئن شویم.

او با اشاره به آمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در بین خانواده‌ها اظهار کرد: متاسفانه موارد خانوادگی ابتلا به ویروس کرونا به صورت دسته جمعی در استان کرمان در حال افزایش پیدا کردن است که به شدت نگران کننده خواهد بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: درست است که در ظاهر و با توجه به آمار پایین مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان نسبت به سایر استان‌های کشور وضعیت آرامی را در استان تجربه می‌کنیم، اما این هشدار را می‌دهیم که اگر مردم موضوعات فاصله گذاری اجتماعی (ماندن در خانه و نرفتن به سفر) را رعایت نکنند در روز‌های و هفته‌های آینده شاهد افزایش انفجاری تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان کرمان باشیم.

شفیعی با اشاره به تعطیل صنوف غیرضروری در کشور تا ۱۵ فروردین ماه گفت: متاسفانه شاهد هستیم برخی اصناف غیرضروری در سطح شهر همچنان باز هستند که انتظار داریم اهرم‌های نظارتی استان پای کار بیایند و دیگر مماشات معنا ندارد، زیرا سلامت مردم در حال به خطر افتادن است و به شدت از این ناحیه احساس خطر می‌کنیم.


آزمایش کرونای ۳۰۶ نفر در شاهرود مثبت اعلام شد/ فوت۴۳نفر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از مثبت شدن آزمایش کرونای ۳۰۶ نفر در شهرستان‌های شاهرود و میامی خبر داد و گفت: بسیاری از افرادی که به دلیل کرونا بستری بودند مرخص شده‌اند.

رضا چمن در جمع خبرنگاران درباره آخرین آمار کرونا و وضعیت بستری‌شدگان در سطح شهرستان‌های شاهرود و میامی، گفت: تاکنون هزار و ۲۰۵ نفر با علائم عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا مراجعه سرپایی به بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود داشته و از این بین ۷۰۵ نفر بستری شدند.

او با بیان اینکه پاسخ آزمایش ۳۰۶ نفر در شاهرود و میامی نسبت به بیماری کرونا مثبت بوده است، افزود: بیش از ۵۰ درصد از آزمایش‌های ارسالی درباره کرونا مثبت شده‌اند که نشانگر نمونه‌گیری مناسب براساس استاندارد‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود میانگین سن مبتلایان به کرونا در شاهرود و میامی را ۵۹ سال دانست و تصریح کرد: ۵۵ درصد کرونایی‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مرد و ما بقی زن هستند.

چمن با بیان اینکه ۲۳۰ کرونایی یعنی ۷۵ درصد مبتلایان در شاهرود و میامی تا کنون ترخیص شده‌اند، گفت: از ابتدای اسفند ماه تا کنون ۴۳ نفر در شاهرود و میامی فوت کرده‌اند که میانگین سنی آن‌ها ۷۴ سال بوده است.

۵۰۵ لرستانی به ویروس کرونا مبتلا شدند
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ابتلای ۵۰۵ لرستانی به کرونا خبر داد.

محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس خبر داد و گفت: تا کنون ۱۴۰۹نمونه‌ی از بیماران مشکوک به “کرونا” در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است که از این عدد ۵۰۵ مورد مثبت و ۸۶۹ نمونه منفی اعلام شده است.

او ادامه داد: تا به امروز ۳۲مورد فوت قطعی بر اثر بیماری “کرونا” در استان ثبت شده است.

بستری در بیمارستان ۸۲ نفر
ترخیص از بیمارستان ۸۹ نفر
مراقبت در منزل ۳۰۲ نفر

 

جدیدترین آمار ابتلا به کرونا در خراسان رضوی
دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۶۳ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در خراسان رضوی به ثبت رسید.

علی اصغر انجیدنی دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با اضافه شدن ۶۳ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس تعداد مبتلایان در خراسان رضوی به ۹۲۱ نفر افزایش یافت.

تفکیک آمار مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی تا چهارم فروردین ماه ۱۳۹۹:

 

مشهد
۵۵۳
نیشابور
۱۱۲
تربت جام
۷۸
تربت حیدریه
۵۹
سبزوار
۷۵
گناباد
۴۴

 

تفکیک آمار مبتلایان به عفونت حاد تنفسی در استان تا سوم فروردین ماه ۱۳۹۹:

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ظرف روز‌های ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ تا چهارم فروردین ماه ۱۳۹۹ چهار هزار و ۶۳۵ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند.

او ادامه داد: تاکنون دو هزار و ۹۷۳نفر از این تعداد، بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

 

تفکیک آمار جانباختگان کرونا در خراسان رضوی تا چهارم فروردین ۱۳۹۹:

 

انجیدنی تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی که آزمایش آن‌ها به طور قطعی مثبت بوده را ۱۱۳ تن اعلام کرد.

 

مشهد
۷۴
نیشابور
۱۳
تربت جام
۸
تربت حیدریه
۴
سبزوار 
۶
گناباد
۸

انجام 58 هزار تست کرونا در کشور/ لزوم برخورد با مدعیان دروغین طب اسلامی

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون بیش از 58 هزار تست کرونا در کشور انجام شده است.
کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در کنفرانس ویدئویی که با حضور تعدادی از خبرنگاران برگزار شد با بیان اینکه حدود 85 درصد از مبتلایان به کرونا علائم خفیف این بیماری را از خود نشان می‌دهند به نوع خفیف آن مبتلا می‌شوند اظهار داشت: تنها 15 درصد از مبتلایان به این بیماری دارای علائم شدید هستند و نیاز به بستری شدن در بیمارستان خواهند بود.

وی بیان داشت: تاکنون بیش از 58 هزار تست کرونا در کشور انجام شده است، گفت: در حال حاضر روزانه 6 هزار تست کرونا در کشور انجام می‌شود که این رقم به زودی به 10 هزار تست می رسد.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: طی روزهای گذشته کلیپی از فرد مدعی طب اسلامی در بیمارستان‌های کشور منتشر شده که این اقدام تشویش اذهان عمومی وغیرقانونی است که امیدواریم طی روزهای آینده دادستان ویژه روحانیت به این موضوع ورود کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد این فرد در گیلان ساکن بوده و این اتفاق در بیمارستان گیلان رخ داده است.

جهانپور با انتقاد از عده‌ای افراد که به نام طب اسلامی و با تبلیغات کاذب به دنبال کسب درآمد هستند، اظهار داشت: این افراد طی روزهای اخیر به مقامات ارشد کشور توهین‌هایی انجام دادند که انتظار است مراجع قضایی با شدت به این موضوع ورود کرده و برخورد لازم را انجام دهند.

بستری 527 نفر در قم به دلیل مشکلات حاد تنفسی و کرونا

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:تا ساعت 14 امروز دوشنبه چهارم فروردین ماه 527 نفر در مراکز درمانی قم به دلیل مشکلات حاد تنفسی و بیماری کرونا بستری هستند.
علی ابرازه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تا ساعت 14 امروز دوشنبه چهارم فروردین ماه 527 نفر در مراکز درمانی قم به دلیل مشکلات حاد تنفسی و بیماری کرونا بستری هستند اظهار کرد: 84 نفر طی 24 ساعت گذشته مرخص شدند که 38 نفر از آنها در شیفت صبح مراکز درمانی بوده است.

وی با اذعان به اینکه بر اساس یافته های آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز، 1411 مورد جدید ابتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد تصریح کرد: با احتساب این افراد، مجموع مبتلایان قطعی به کووید19 در کشور شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به 23049 نفر رسید.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی به ۲۰۰ نفر افزایش یافت
گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی بیرجند تعداد مبتلایان قطعی ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی را تا این لحظه ۲۰۰ نفر اعلام کرد.

محمد دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار کرد: تا ظهر امروز آمار رسمی مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی که توسط سخنگوی وزارت بهداشت نیز بیان شده 200 مورد مثبت اعلام شده است.

وی با بیام اینکه در 24 ساعت گذشته 22مبتلای جدید به آمار اضافه شده‌اند‌، گفت: امروز نخستین روزی است که آمار استان از 20 نفر فراتر رفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی بیرجند افزود: از این تعداد 18 نفر متاسفانه فوت شدند که 7 فوتی مربوط به بیرجند، 9 مورد فوتی طبس و یک مورد فردوس و یک مورد فوتی مربوط به قاین است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجندبا بیان اینکه تعداد بیماران ترخیص شده تا 24 ساعت گذشته 130 مورد بوده است، بیان کرد: هیچ نقطه‌ای بدون آلودگی به کرونا در استان وجود ندارد و قطعا آمار مبتلایان به ویروس کرونا بیشتر از افراد بستری شده در بیمارستان است.

دهقانی در خصوص مراقبت از خانواده فرد مبتلا به کرونا و جلوگیری از انتقال ویروس، تصریح کرد: این خانواده‌ها از نظر بروز علائم توسط همکاران بهداشت چک می‌شوند و فرد مبتلا نیز تا 14 روز شرایط قرنطینه خانگی را باید رعایت کند و به خانواده‌ها آموزش‌های لازم داده می‌شود.

وی تاکید کرد: مهمترین و بهترین کار ممکن در این شرایط رعایت نکات بهداشتی و کاهش ترددهای غیر ضرور در سطح شهر و مسافرت های بین شهری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اجرای طرح غربالگری سلامت که در حال انجام است، گفت: تا روز سوم فروردین بین 65 تا 66 درصدی خانوارهای خراسان جنوبی برای شناسایی بیماران مبتلا به کووید19 غربالگری شدند.

دهقانی یادآور شد: تاکنون در طرح غربالگری بیش از 41 هزار نفر با مراجعه به سامانه خوداظهاری در این طرح‌ شرکت کردند ولی به دلیل اینکه از روز گذشته تغییراتی را وزارت بهداشت در نحوه شناسایی افراد مبتلا به این بیماری داشته است و باید به تک تک افراد تماس گرفته شود این آمار که تنها از سرپرستان خانوار صورت گرفته کاهش خواهد یافت و این مربوط به کل کشور است.

بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز هزار و 411 مورد جدید ابتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و با احتساب این افراد، مجموع مبتلایان قطعی به کووید 19 در کشور شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به 23 هزار و 49 نفر رسید.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی به ۹۰۶ نفر رسید؛ شناسایی ۲۴ مورد جدید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان مرکزی به ۹۰۶ نفر رسید از شناسایی ۲۴ مورد جدید مبتلا به کرونا خبر داد.

سیدمحمد جمالیان ، با اشاره به آخرین وضعیت بیماران کرونایی در استان مرکزی اظهار داشت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی 24 مورد جدید ابتلا به کرونا در استان شناسایی شده است و به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 906 نفر رسیده است.  

وی افزود: از 24 مورد جدید به این ویروس، 10 مورد اراک، 7 مورد ساوه و زرندیه، فراهان یک مورد، تفرش یک مورد، خنداب 2 مورد و شازند 3 مورد بوده است.

جمالیان عنوان کرد: از ابتدای شیوع بیماری در استان مرکزی 566 نفر از بیماران کووید19 در استان بهبود یافته و خوشبختانه ترخیص شده اند که نشان از تلاش روزافزون کادر درمانی استان مرکزی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در حال حاضر در بیمارستان های استان 118 بیمار مبتلا به کرونا ویروس بستری هستند که البته تعداد 109 نفر نیز مبتلا به کرونا ویروس هستند که در منزل بستری شده‌اند.

وی اضافه کرد: متاسفانه تاکنون 59 نفر از شهروندان استان مرکزی در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

آمار تفکیکی مبتلایان جدید به بیماری کورنا در استان مرکزی

ردیف شهر آمار مبتلایان
1 اراک 10 مورد
2 ساوه و زرندیه 7 مورد
3 شازند 3 مورد
4 خنداب 2 مورد
5 فراهان 1 مورد
6 تفرش 1 مورد
7 جمع کل 24 مورد

ثبت نخستین فوتی مبتلا به کرونا در چابهار
خانم میانسالی که با وجود بیماری زمینه‌ای در آخرین روزهای سال به مسافرت رفته و بازگشته بود، با ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داد.

محمود حسین‌بر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در چابهار اظهار داشت: هفته گذشته بود که خانم میانسالی که به تازگی از سفر بازگشته بود در مراجعه به بیمارستان امام علی(ع) چابهار مدعی شد علائم بیماری کرونا دارد و با توجه به حساسیت موضوع سریعاً در بخش قرنطینه بیمارستان بستری شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان چابهار افزود: خیلی زود نسبت به گرفتن تست از این خانم اقدام شد و در ادامه با توجه به علائم قطعی ایشان که نشان از بیماری کرونا ویروس داشت، دستورات لازم در مورد گندزدایی محل سکونت او صادر شد و خودش نیز تحت مداوا قرار گرفت که به دلیل بیماری قبلی‌اش سرعت بالای پیشرفت بیماری در بدنش مشهود بود.

وی با اشاره به اینکه بالاخره با مشخص شدن تست مثبت بیمار بیماری کرونای وی ثبت شد، گفت: در چند مرحله گندزدایی منزل این خانم انجام شد و در حالی‌که مداوای ایشان جریان داشت، به دلیل وجود بیماری زمینه‌ای، او علائم حیاتی خودش را از دست داد و این دومین مورد کرونای مثبت چابهار است که برخلاف مورد اول، این‌بار با فوتش به مردم چابهار نیز اعلام خطر جدی کرده است.

تعداد مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه به ۱۸۲ نفر رسید
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه با هفت نفر افزایش از روز گذشته تاکنون در مجموع به ۱۸۲ نفر رسید.

ابراهیم شکیبا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: در مجموع در استان کرمانشاه 904 نفر مشکوک به کرونا بستری شده بودند که از این تعداد 786 نفر با بهبودی ترخیص شده‌اند و 101 نفر بستری هستند.

وی عنوان کرد: از زمان شیوع این ویروس تاکنون 182 نفر در استان به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد 17 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

شکیبا گفت: رعایت نکات بهداشتی توسط تمام شهروندان ضروری است واز مردم می‌خواهیم در خانه بمانند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا از شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود.

وی افزود: از افراد دارای علائم بیماری کرونا که بیماری حاد زمینه‌ای ندارند تقاضا داریم که در منزل استراحت کنند و در صورت مشاهده علائم حاد تنفسی به مراکز 16 ساعته بهداشت مراجعه کنند.

افزایش شمارمبتلایان به ویروس کرونا در استان اردبیل به ۳۰۹ نفر؛ شمار فوتی‌ها به ۴۴ نفر رسید
قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان اردبیل به ۳۰۹ مورد خبر داد.

افشین فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته تعداد موارد مثبت قطعی براساس جواب آزمایش ویروس شناسی کرونا 20 نفر گزارش شده است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان اردبیل به 309 مورد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد جان‌باختگان بیماری کرونا در اردبیل با 6 نفر افزایش نسبت به روز گذشته به 44 نفر رسید، افزود: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان 337 نفر است که این شیب نسبت به روزهای گذشته ملایم شده و اگر مردم همچنان قرنطینه خانگی را رعایت کرده و در معابر تردد نکنند می‌توان به بهبود وضعیت امیدوار بود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: اخیرا گزارش شده که ابتلا به کرونا در استان خوشه‌ای است یعنی در یک خانواده تمام اعضای خانواده درگیر بیماری می‌شوند و این نشان می‌دهد که فرد از منزل خارج شده و در فروشگاه‌ها دچار آلودگی شده و این آلودگی را به منزل انتقال داده است، لذا درخواست ما این است که در فروشگاه‌ها موارد ضد عفونی و استفاده از دستکش رعایت شود و فرد بعد از خرید، لباس‌ها و دست خود را ضد عفونی نماید.

فتحی تصریح کرد: براساس توافق بعمل آمده بین دانشگاه و شهرداری و شورای شهر، بیمارانی که تشخیص قطعی داده شوند گندزدایی منازل این افراد انجام خواهد شد، بنابراین درخواست ما این است که مردم همکاری لازم را داشته باشند.


ابتلای ۷۵۷ فرد مبتلا به کووید ۱۹ در کاشان و آران و بیدگل
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان کاشان گفت:از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل ۷۵۷ نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

سید علیرضا مروجی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان کاشان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل ۷۵۷ نفر به این ویروس مبتلا شده اند، که از این تعداد ۱۰۱ بیمار فوت کرده اند.

سید علیرضا مروجی از بهبود وضعیت جسمانی و ترخیص هزار و ۳۸۱ بیمار حاد تنفسی نیز در این مدت خبر داد و افزود: هم اکنون ۴۱۰ نفر از این بیماران در مراکز درمانی کاشان وآران و بیدگل بستری هستند.

او با تاکید بر ارتقای بهداشت محیط در تمامی واحد‌های تولیدی و صنعتی گفت: خارج نشدن از منزل یکی از مهم‌ترین موارد در کنترل و مهار بیماری کرونا است.

آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمان به 177 نفر رسید/77 نفر با حال خوب ترخیص شدند

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ابتدا تاکنون 177 نفر در استان کرمان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

مهدی شفیعی با اشاره به اینکه موارد جدید به کرونا در استان ۸ نفر است، اظهار داشت: همه مبتلایان جدید در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان قرار دارند.

وی عنوان داشت: از این تعداد ۷ نفر زن و یک نفر مرد هستند که با این هشت نفر تعداد کل بیماران مبتلا در استان کرمان تاکنون به ۱۷۷ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: تعداد فوت شدگان متاسفانه سه نفر طی ۲۴ ساعت گذشته بوده که دو نفر خانم با سن بالای ۷۰ سال که یک مورد مربوط به شهرستان زرند و یک مورد مربوط به شهر کرمان و یک مرد از مجموعه دانشکده علوم پزشکی سیرجان است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع از ابتدا تاکنون ۲۰ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

شفیعی ادامه داد: تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها به‌علت ابتلا به کووید ۱۹ از ابتدا تاکنون۱۴۱ نفر بوده و ۴۴ نفر هم اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

وی در توضیحاتی، اختلاف آماری بین ۱۴۱ مورد بستری و ۱۷۷ مورد مثبت را مربوط به مواردی دانست که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران به‌صورت سرپایی بوده که تست آنها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفتند.

شفیعی اظهار کرد: تعداد ترخیص‌شدگان با حال خوب از ابتدا تاکنون در مجموع ۷۷ نفر است و تعداد ترخیص‌شدگان طی ۲۴ ساعت گذشته ۸ نفر است.

وی اضافه کرد: تعداد افراد بستری در آی سی یو هم اکنون ۳ نفر و افراد مستقر در نقاهتگاه نیز ۵ نفر است.

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: افراد بستری در بیمارستان‌ها به‌دلیل بیماری حاد تنفسی از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز۱۳۸۳ نفر بوده و تعداد موارد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز ۸۴۴مورد است.

۲۸۱ نفر از مبتلایان به کرونا از بیمارستان‌های سمنان مرخص شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: تا امروز نتیجه آزمایش کرونای ۳۶۵ نفر از جمعیت زیرپوشش این دانشگاه، مثبت اعلام شده است که ۲۸۱ نفر از بیمارستان مرخص شده‌اند.

نوید دانایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: کرونا، ویروسی که این روزها تمام دنیا را درگیر خود کرده، بر کشور ما نیز سایه انداخته است و امروز یک ماه از بستری اولین بیمار مبتلا به کرونا در استان می‌گذرد.

وی تصریح کرد: با همه مصائبی که این ویروس برای کشور و استان سمنان به همراه داشت، اما بحرانی بود که به همه ما نشان داد باید قدر نعمات الهی را بیشتر بدانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اضافه کرد: نعمت‌هایی برایمان عادی شده بودند و بر همگان اثبات شد که سلامتی چه نعمت بزرگی است و امروز توجهمان به خادمان حوزه سلامت جلب شده است.

دانایی بیان کرد: فعالان حوزه سلامت، سربازان خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا هستند و تا امروز گل کاشتند و با تمام توان ایستادند و مقاومت کردند.

وی تصریح کرد: امروز بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی سنگر مبارزه هستند و نیروهای کادر درمان همه ناملایمات را فراموش کردند و بدون کوچک‌ترین توقعی و برای رضای خداوند متعال و برای سلامتی هم‌استانی‌ها و هم‌وطنانشان رو در روی دشمن به ظاهر نادیدنی ایستادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: تا امروز ۳۶۵ نفر از هم استانی‌های ما نتیجه آزمایش مثبت کرونا داشته‌اند که تا این لحظه، با لطف خداوند متعال و همت همکاران در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه، ۲۸۱ نفر از بیمارستان مرخص شده‌اند و متأسفانه ۲۸ نفر به رحمت خدا رفته‌اند.


جان باختن ۲۸ بیمار کرونایی در زنجان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان گفت: روزانه ۳۵ تا ۴۵ نفر به تعداد مبتلایان در استان زنجان افزوده می‌شود.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: از ابتدای بروز بیماری کرونا در استان تاکنون یک هزار و ۱۴۱ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده اند و از این مجموع ۷۸۹ نفر ترخیص شده اند.


او افزود: در این میان طی چند روز گذشته ۶ هزارو ۳۰۸ نفر به استان وارد شده و در قرنطینه قرار گرفته اند که عموما زنجانی هستند.

شمار مبتلایان به کرونا درکهگیلویه و بویراحمد به ۸۶ نفر رسید
سخنگوی ستاد کنترل و پیشگیری از کرونا در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۸۶ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی بانشی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۱۳ مورد جدید مبتلا به کویید ۱۹ در استان شناسایی شد.

وی بیان داشت: با توجه به روند صعودی بیماری در استان تنها راه، ماندن در خانه است.

بانشی تاکید کرد: از مردم تقاضا می‌کنیم که دید و بازدید عید را به روزهای عاری از کرونا موکول کنند و در خانه بمانند تا جان خود و دیگران را به خطر نیاندازند.


تعداد کرونا مثبت هرمزگان به ۱۵۰ نفر رسید
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان به تشریح آخرین جزئیات مقابله با کرونا پرداخت.

دکتر محمود حسین‌پور امشب(چهارم فروردین ماه، در جمع خبرنگاران، افزود: از زمان شروع خطر اپیدمی، ۱۰۰۸ نفر به عنوان بیمار حاد تنفسی در مراکز درمانی هرمزگان بستری شده‌اند که از این تعداد ۸۸۵ نفر ترخیص شده‌اند و ۷۰ نفر همچنان بستری هستند که ۵۹ نفرشان ایزوله و ۷ نفر نیز در بخش ICU هستند.
وی با بیان اینکه طی بیست و چهارساعت اخیر ۲ نمونه از تست‌های کرونا در بندرعباس مثبت اعلام شد، تصریح کرد: از بین بیماران دارای بیماری حاد تنفسی، از ۶۲۳ نفر به‌علت مشکوک بودن به کرونا نمونه‌گیری شده که تاکنون تست ۱۵۰ نفر مثبت شده، ۴۲۷ نفر منفی و مابقی افراد نیز در انتظار نتیجه‌ی آزمایش‌شان هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان در پایان اضافه کرد: از بین مبتلایان قطعی کرونا در هرمزگان، ۱۳۰ نفر ترخیص شده‌اند، ۱۲ نفر فوت کرده‌اند و ۸ نفر نیز بستری هستند.

 


تایید ابتلای 182 نفر در کرمانشاه به "کرونا"/ مردم هشدار "در خانه ماندن" را جدی بگیرند
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه از تایید ابتلای 182 نفر به بیماری "کرونا" در استان خبر داد.

دکتر ابراهیم شکیبا در جمع خبرنگاران با اشاره به شروع اپیدمی کرونا از ابتدای اسفندماه امسال گفت: طی این مدت تا پایان شب گذشته 182 نفر در استان کرمانشاه به این ویروس مبتلا شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد متاسفانه 17 نفر جان خود را از دست دادند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به بستری شدن 904 نفر در مراکز درمانی استان از ابتدای اسفندماه تاکنون گفت: از این تعداد تاکنون 786 نفر ترخیص شده و هم اکنون 101 نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند.

شکیبا با اشاره به افزایش هفت نفری مبتلایان کرونا در استان در 24 ساعت گذشته گفت: این امر نشان دهنده روند افزایشی کرونا در استان است و این امر می طلبد مردم بیش از پیش هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند.

این مسئول خاطرنشان کرد: شعار "درخانه بمانیم" فقط یک شعار نیست، یک الزام است که در شرایط کنونی باید جدی گرفته شود.

شکیبا تاکید کرد: از مردم عاجزانه می خواهیم همچنان در خانه های خود بمانند و جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: همچنین از مردم می‌خواهیم امسال عید، قید سفر و دید و بازدید فامیل را زده و تلفنی از حال اقوام و بستگان با خبر شوند.

 

آمار مبتلایان «کرونا» در خراسان‌جنوبی به ۲۰۰ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند آخرین آمار مبتلایان کرونا در استان خراسان‌جنوبی را ۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 135 بیمار بهبود یافته‌اند.
محمد دهقانی امشب در تشریح وضعیت مبتلایان و بهبودیافتگان کرونا در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: از مجموع 612 نمونه آزمایش انجام شده تاکنون 412 نمونه منفی و 200 مورد مثبت بوده است.

وی بیان داشت: از مجموع مبتلایان، 68 نفر در بیرجند، 27 نفر در قاین، 25 نفر در زیرکوه، 43 نفر در طبس، 15 نفر در فردوس، هفت نفر در سرایان، چهار نفر در درمیان، شش نفر در بشرویه، سه نفر در سربیشه، یک مورد در نهبندان و یک مورد در خوسف هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه از مجموع مبتلایان 135 بیمار ترخیص شده و مابقی دوره نقاهت و درمان را در منزل طی می‌کنند، تبیین کرد: همچنین 37 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری و 18 نفر فوتی داشته‌ایم که از این تعداد هفت مورد در بیرجند، 9 مورد در طبس، یک مورد در قاین و یک مورد در فردوس بوده است.

دهقانی از ثبت‌نام بیش از 46 هزار و 961 هزار نفر در سامانه خوداظهاری و خودارزیابی علائم بیماری کرونا خبر داد و تصریح کرد: همچنین تا ساعت 19 امشب 163 هزار و 399 خانوار معادل 66 درصد جمعیت خانوار استان در طرح غربالگری ارزیابی شدند.

وی از توزیع حدود هشتاد هزار ماسک از فردا در استان خبر داد و عنوان کرد: این ماسک‌ها به دو روش توزیع می‌شود، روش اول از طریق داروخانه و روش دوم از طریق فروشگاه‌های اینترنتی دارای مجوز از سازمان صمت استان به قیمت سه هزار و 500 تومان عرضه می‌شود.


ابتلای ۴۶۲ نفر به کرونا ویروس در آذربایجان غربی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از ابتلای ۴۶۲ نفر به کرونا ویروس در استان خبر داد.

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در جمع خبرنگارانبا اشاره به وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در استان گفت: از هزار و ۲۹۶ نمونه گرفته شده جواب آزمایش ۴۶۲ نفر مثبت است.

آقازاده ادامه داد:آمار فوتی‌ها متاسفانه به ۳۵ نفر رسید و تا کنون ۲۳۴ نفر نیز بهبود یافته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به شیوع گسترده این بیماری در کشور و استان، ادامه داد:مردم حتما با در خانه ماندن و رعایت اصول بهداشتی در قطع زنجیره انتقال این بیماری کمک کنند.


بستری شدن ۵۲۷ بیمار کرونا در مراکز درمانی قم
ابرازه گفت:تا ساعت ۱۴ امروز ۵۲۷ تن در مراکز درمانی قم به دلیل مشکلات حاد تنفسی و بیماری کرونا بستری هستند.

ابرازه، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تا ساعت ۱۴ امروز دوشنبه چهارم فروردین ماه ۵۲۷ نفر در مراکز درمانی قم به دلیل مشکلات حاد تنفسی و بیماری کرونا بستری هستند.

او افزود: ۸۴ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته مرخص شدند که ۳۸ نفر از آن‌ها در شیفت صبح مراکز درمانی بوده است.

بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز، ۱۴۱۱ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با احتساب این افراد، مجموع مبتلایان قطعی به کووید۱۹ در کشور شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۳۰۴۹ نفر رسید.

نظر شما