شناسهٔ خبر: 38979594 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

کرونا در ایران/ چرا شیوع کروناویروس در کرمان کمتر است؟/فسا قرنطینه شد

سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج از افزایش بیماران کرونایی ابراز نگرانی کرد و گفت: شیوع کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد به‌شدت در حال افزایش است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: سعید جاودان‌سیرت در نشست با مسئول قرارگاه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی سپاه فتح با اشاره به سفرهای نوروزی و عدم رعایت نکات ایمنی توسط مردم، اظهار داشت: شیوع بیماری در استان با روند فزاینده‌ای روبه‌رو بوده و متأسفانه این بیماری با توجه به آمار موجود، کوچه به کوچه و خانه به خانه در حال پیشرفت است.

وی با تاکید بر اینکه عدم توجه مردم به قرنطینه خانگی سبب خسارن جبران ناپذیری خواهد شد، یادآور شد: این ویروس، ویروس وحشتناکی است که اگر مردم ما آن را همانند الان جدی نگیرند در روزهای آینده بویژه برای سالمندان و بیماران زمینه‌ای وضعیت نگران کننده رقم خواهد خورد.

جاودان سیرت عنوان کرد: خدا را شاهد می‌گیریم 70 تا 80 درصد پرسنل بیمارستان شهید جلیل نزدیک به 20 روز بوده خانه و خانواده خود را ندیده‌اند و شبانه روز در حال از جان گذشتگی هستند، مردم استان را عاجزانه قسم می‌دهم برای سلامتی خود و خانواده این دو هفته در خانه بمانند.

وی با تشریح اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری از شیوع این بیماری در روزهای اول تصریح کرد: با احساس خطری که داشتیم قبل از شیوع بیماری در کشور اقدام به آموزش پزشکان و پرستاران و اعزام آنها به نقاط مختلف برای آموزش تیم‌های پزشکی و درمانی کردیم و با تمهیدات لازم بیمارستان شهید جلیل را در استان مرکز مقابله با کرونا کردیم تا بیماری را در همین مرکز کنترل کنیم.

جاودان سیرت با اشاره به شیوع بالای بیمار در این هفته گفت: باتوجه به افزایش مسافرت مردم، عدم قرنطینه خانگی شیوع بیماری در استان به شدت در حال بالا رفتن است و در حقیقت از این به بعد هرگونه علائمی در فرد را باید ابتلای آن شخص به کرونا در نظر بگیریم.

وی هشدار داد: اگرم مردم رعایت نکنند، مسئولان استان هم دست به استفاده از قوه قهریه و بستن راه‌ها و بازارها و مکان‌های تردد جمعیت در استان نزنند، در روزهای آینده وضعیت استان به سمت وخامت و تراژدی جدی خواهد رفت.

بیماران بستری کرونا در قم به ۶۰۰ نفر رسید؛ ترخیص ۵۲ نفر از بیمارستان
قائم‌ مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تا ساعت ۱۴ امروز سوم فروردین‌ماه ۶۰۰ نفر از همشهریان در بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، امام رضا(ع)، علی ابن ابیطالب(ع) و شهید بهشتی بستری هستند.

علی ابرازه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تا ساعت 14 امروز سوم فروردین‌ماه، 600 نفر از همشهریان در بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، امام رضا(ع)، علی ابن ابیطالب(ع) و شهید بهشتی بستری هستند.

وی با اشاره به ترخیص بیماران مبتلا به کرونا در قم خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته 52 نفر از بیمارستان‌ها مرخص شدند که 17 نفر از آن‌ها در شیفت صبح امروز بیمارستان بوده است.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: تست آزمایش کرونای 17 نفر از مردم قم امروز مثبت اعلام شد و از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون آمار افراد مبتلا به کرونا که ثابت‌شده است به 1178 نفر رسیده است

آمار مبتلایان کرونا در مرکزی به ۸۸۲ نفر رسید؛ ثبت ۳۶ مورد جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه آمار مبتلایان کرونا در استان مرکزی به ۸۸۲ نفر رسید از ثبت ۳۶ مورد جدید خبر داد

سیدمحمد جمالیان ، با اشاره به آخرین وضعیت آمار مبتلایان به ویروس کرونا اظهار داشت: ظرف 24 ساعت گذشته 36 مورد جدید مبتلا به بیماری کرونا در استان ثبت شده که در مجموع آمار کلی بیماران کرونایی استان مرکزی به 882 نفر رسیده است.

وی افزود: در این مدت خوشبختانه با اقدامات پزشکی و درمانی صورت گرفته در سطح استان مرکزی موفق شدیم تا با ارائه خدمات درمانی شاهد بهبود و ترخیص 544 بیمار کروایی باشیم.

جمالیان تصریح کرد: تلاش شده تا در حوزه بیمارستانی اقدامات قابل قبولی به بیماران ارائه و کار بستری آنها انجام شود که در مجموع درحال حاضر 128 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان مرکزی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: براساس آمار موجود 36 مورد مبتلای جدید شامل 15 مورد در اراک، 11 مورد در ساوه، 5 مورد در دلیجان، 2 مورد در محلات، دو مورد در آشتیان و یک مورد در تفرش بوده است.

جمالیان عنوا کرد: از مردم‌ انتظار داریم تا حد امکان از تردد غیرضروری و تردد در بیرون از مازل جدا خودداری کرده و در کنار این موارد، دید و بازدید های خود را کنترل و به زمانی دیگر موکولکنند.

آمار تفکیکی مبتلایان کرونا در استان مرکزی طی 24 ساعت گذشته
ردیف شهر تعداد مبتلا
1 آشتیان 2 مورد
2 اراک 15 مورد
3 تفرش 1 مورد
4 دلیجان 2 مورد
5 ساوه 11 مورد
6 جمع کل 36 مورد

آمار مبتلایان خانوادگی کرونا در کرمان در حال افزایش است
معاون علوم پزشکی کرمان گفت: ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا در استان سابقه سفر دارند و مابقی در تماس با یکدیگر و افراد خانواده به این بیماری دچار شدند.

سیدوحید احمدی‌طباطبایی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار داشت: رعایت فاصله‌گذاری برای پیشگیری از شیوع و ابتلا به کرونا در هر مکانی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از اضطراب و افسردگی پیشنهاد می‌شود روزانه 10 تا 20 دقیقه پیاده‌روی انفرادی در هوای آزاد داشته باشید افزود: از مهمانی رفتن و مهمانی گرفتن با جدیت خودداری کنید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با عنوان اینکه آمار مبتلایان خانوادگی کرونا در استان در حال افزایش است یادآور شد: روزهای اول شیوع بیماری در استان مواردی که مثبت اعلام می‌شد سابقه سفر رفتن داشتند و یا اینکه مهمانی از سایر استان‌ها به خانه آنها آمده بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از مجموع مبتلایان کووید 19 در استان کرمان فقط 30 درصد سابقه سفر دارند گفت: مابقی مبتلایان به کرونا در استان از تماس با یکدیگر و افراد خانواده به این بیماری دچار شدند که قابل توجه است.

احمدی‌طباطبایی ادامه داد: در روزهای اخیر موردی از بیماری در افرادی که سابقه سفر داشته باشند و یا در کرمان مسافر باشند را نداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تمام بیمارستان‌های سطح شهر کرمان امکان پذیرش بیماران مشکوک کرونایی را دارند افزود: اما سعی داریم بعضی از بیمارستان‌ها را پاک نگه داریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در حال حاضر بیمارستان‌های افضلی‌پور، فاطمه الزهرا(س) و بیمارستان پیامبر اعظم(ص) در کرمان بیماران کرونایی را بستری می‌کنند گفت: وسایل حفاظت فردی پرسنل درمانی در بیمارستان‌ها به اندازه کافی در اختیار آنها گذاشته شده است.

وی با عنوان اینکه طبیعی است که افرادی که در خط مقدم مبارزه با کرونا ویروس هستند بیشتر در معرض بیماری باشند افزود: هر چه ازدحام جمعیتی بیشتر باشد خطر ابتلا به کرونا بیشتر است.

احمدی‌طباطبایی با بیان اینکه نقش مطالبه‌گری رسانه‌ها در تعطیلی اصناف و مراکزی که باعث تجمع می‌شود بسیار اهمیت دارد گفت: امیدواریم این تعطیلی‌ها تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه از مردم تقاضا داریم در خانه بمانند و از چرخش ویروس در جامعه جلوگیری کنند ادامه داد: مردم از مراجعه بی‌مورد به مراکز درمانی خودداری کرده و از طریق سامانه سلامت تست اولیه و خودارزیابی از راه دور را انجام بدهند که یک کار بسیار کارشناسی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: حدود هفت درصد جمعیت دانشگاه علوم پزشکی کرمان از این سامانه رایگان استقبال کردند که کم است و مابقی مردم نیز باید در این سامانه وارد شده و خودارزیابی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در بیمارستان به‌دلایل کرونا و یا مشکوک به کرونا بستری می‌شوند پیگیری انتقال ویروس به سایر افراد خانواده این بیماران بسیار اهمیت دارد گفت: مراقبین سلامت ما با اطرافیان بیمار تماس می‌گیرند و انتظار می‌رود با همکاران ما همکاری شود و توصیه‌های پزشکی را جدی بگیرند.

احمدی‌طباطبایی با بیان اینکه آماری که اعلام می‌شود از مواردی است که به بیمارستان‌ها مراجعه کرده و تست کرونای آنها مثبت اعلام می‌شود تصریح کرد: بسیاری از افراد مبتلا به ویروس هستند که هنوز علائم خفیفی دارند اما ناقل بیماری بوده و در سطح جامعه در گردش هستند.

وی با تاکید بر اینکه این ویروس در تمام استان وجود دارد و اگر در شهر یا شهرستانی مورد مثبتی اعلام نشده اینگونه نیست که ویروس در آن نقطه وجود ندارد افزود: کرونا را باید جدی گرفت و اگر علائم این بیماری را دیدیم از همان لحظه باید ارتباط با سایر افراد خانواده را قطع کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اگر ما مردم که همه در یک کشتی نشستیم رعایت نکنیم، عملکرد هر کدام از ما به غرق شدن و یا نشدن این کشتی منجر می‌شود پس لازم است که همکاری کنیم.

 

افزایش شمار مبتلایان به کروناویروس در استان اردبیل به ۲۸۹ بیمار/ ۷۰درصد مردم استان در غربالگری کرونا شرکت کردند

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در طی ۲۴ ساعت اخیر نتیجه آزمایش ویروس‌شناسی ۱۹ بیمار در استان اردبیل مثبت بوده است که تعداد مبتلایان قطعی به کروناویروس در استان به ۲۸۹ بیمار افزایش یافته است.
افشین فتحی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طی ۲۴ ساعت اخیر نتیجه آزمایش ویروس‌شناسی ۱۹ بیمار در استان اردبیل مثبت بوده است که تعداد مبتلایان قطعی به کروناویروس در استان به ۲۸۹ بیمار افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به روز گذشته آمار بیماران بستری شده افزایش داشته است که در حال حاضر ۳۳۴ بیمار بستری مبتلای قطعی و مشکوک به کروناویروس در بخش ویژه بیمارستان‌های استان اردبیل بستری و تحت درمان قرار دارند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: طبق آمار روزانه ۴ بیمار مبتلا قطعی به کروناویروس در استان اردبیل جان خود را از دست می‌دهند و طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ بیمار مبتلای قطعی به این بیماری جان خود را از دست دادند و از آغاز شیوع کروناویروس در استان ۳۸ بیمار مبتلای قطعی فوت کردند که به خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌کنیم.

فتحی ادامه داد: به دلیل رعایت خانه‌نشینی مردم فهیم استان اردبیل شیب صعودی کروناویروس در استان بسیار تند نشد اما با این حال سیر مبتلایان و مرگ و میر این بیماری در استان صعودی و تند است.

وی اظهار داشت: برای کنترل بیماری کروناویروس تنها یک راه وجود دارد که از منزل خارج نشویم از عموم مردم استان تقاضا داریم به این نکته مهم و حیاتی توجه داشته و به افرادی را که مسائل بهداشتی و خانه نشینی را جدی نمی‌گیرند هشدار می‌دهیم در خانه بمانند تا سالم بمانیم.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تا به امروز ۷۰ درصد مردم استان اردبیل در طرح غربالگری کروناویروس شرکت کردند که در این حوزه استان رتبه ششم را کسب کرده است و در تلاش هستیم تا ۲۴ ساعت آینده میزان مشارکت در این طرح مهم ۱۰۰ درصدی باشد.

 

مبتلایان به کرونا در استان فارس به ۵۲۵ نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۴۶ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالرسول همتی اظهار داشت: با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۵۲۵ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، دو نفر به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند، افزود: با این دو مورد جدید فوتی، تاکنون ۱۶ نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا ویروس از دست دادند.

معاون بهداشت دانشگاه خبرداد: هم اکنون ۴۹ درصد از مبتلایان در بیمارستان بستری هستند و ۳۱ درصد از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و ۱۶۴ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

همتی یادآور شد: با توجه به اینکه پس از اعلام آخرین آمار به وزارت بهداشت، نتایج موارد جدیدی در فارس به تایید رسید که با توجه به این موضوع، با مغایرت آماری بین وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز مواجه بوده ایم و با اعلام موارد جدید، مجموع آمار مبتلایان طی۲۴ ساعت گذشته به ۵۶ مورد رسیده است.

وی از شهروندان خواست ضمن در خانه ماندن، برای ارزیابی وضعیت سلامت خود به صورت الکترونیکی به سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آدرس https://salamat.gov.ir/ مراجعه کرده و با ورود اطلاعات درخواستی از وضعیت خود آگاه شوند و برای استفاده از این سامانه نیز به همراه داشتن کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه الزامی است.

 

چرا شیوع کروناویروس در کرمان کمتر است؟/ارتباط مستقیم ابتلا به کرونا با مسافرت

متخصص اپیدمیولوژی در کرمان به بیان برخی دلایل مطرح شده درباره شیوع کمتر کروناویروس در این استان نسبت به سایر استان ها پرداخت.
حمید شریفی ظهر امروز در نشست خبری مجازی کروناویروس اظهار داشت با بیان اینکه باید هر بیماری تنفسی را به عنوان کرونا در نظر بگیریم، اظهار داشت: بیماری کرونا از اسفند ماه از قم اعلام شد اما به نظر می‌رسد کروناویروس از اوایل بهمن ماه در کشور ما در گردش بوده است و خیلی از کشورها بیماری را دیر تشخیص می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه کروناویروس یک‌و‌نیم تا سه درصد مرگ در مبتلایان دارد، ابراز کرد: خیلی از استان‌ها مثل استان‌های شمالی، اصفهان، قم، سمنان، تهران و آذربایجان وضعیت بدتری نسبت به کرمان دارند و این می‌تواند چند علت داشته باشد.

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره علل شیوع کمتر کروناویروس در استان کرمان تصریح کرد: یک دلیل این می‌تواند باشد که بیماری در استان کرمان دیرتر شروع شده است پس باید روزهای آینده احتمال ابتلای بیشتر را داشته باشیم.

شهرستان‌هایی که مسافران کمتری دارند درگیری کمتری هم دارند

شریفی افزود: آمار استانی و شهرهایی که در کرمان درگیر شده‌اند نشان می‌دهد، یک رابطه نزدیک بین میزان ورود و خروج مسافران و مبتلایان به کرونا وجود دارد.

وی اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود اگر افراد در خانه بنشینند و مسافرت نروند و مسافری را پذیرش نکنند، زیرا ارتباط مستقیم بین مسافرت، مهاجرت و آمار ابتلا به کروناویروس وجود دارد و شهرستان‌هایی که مسافران کمتری دارند درگیری کمتری هم دارند.

شریفی با تاکید بر اینکه فروردین و اردیبهشت‌ماه حساسی را در پیش داریم، تصریح کرد: اگر طی روزهای آینده روند بیماری رو به کاهش بود نباید دلخوش کنیم که وضعیت سفید است و نباید در این خواب بمانیم که وضعیت خوب شده و بیماری نیست و از خانه بیرون برویم و یا مسافرت کنیم، زیرا بر اساس مدل‌سازی انجام‌شده اگر رفت و آمد و مسافرت‌ها افزایش یابد و شبکه اجتماعی افراد بزرگ شود به اندازه دوره کمون چند روز بعد باید انفجار شمار موارد ابتلا را داشته باشیم.

متخصص اپیدمیولوژی در کرمان عنوان کرد: تا اواخر اردیبهشت ماه باید خیلی مواظب باشیم، اما هنوز درباره خرداد ماه نمی‌توانیم، اظهارنظر کنیم بنابراین رفت و آمدها کنترل‌شده باشد و اگر احساس بیماری می‌کنید، خودتان را ایزوله کنید.

وی گفت: باید چرخه انتقال را بشکنیم و نباید اجازه دهیم ویروس وارد بدن‌مان بشود و اگر شد، اجازه ندهیم وارد بدن جدیدی شود و شستن دست‌ها، کاهش فاصله اجتماعی و رعایت فاصله هنگام صحبت کردن را مورد توجه قرار دهیم.

شریفی اظهار داشت: تعداد موارد مرگ ناشی از الکل در بعضی از استان‌ها بیشتر از فوتی‌های کروناویروس است در شرایطی که الکل به صورت نوشیدنی هیچ تاثیری برای کرونا ندارد و فقط به صورت موضعی تاثیر دارد و می‌تواند، موجب ضدعفونی سطوح شود.

وی بر ایزوله کردن افراد بیمار، کاهش ارتباط با دیگران، توجه بیشتر به افراد سالمند و دارای بیماری‌های زمینه‌ای، شستن دست‌ها و ارتباط با مراکز جامع سلامت تاکید کرد و بیان داشت: مدیریت استرس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اگر مراقبت کنیم و مواظب باشیم دلیلی برای استرس وجود ندارد.

توصیه به پیاده‌روی برای کاهش استرس کرونا

طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان اظهار داشت: پیاده‌روی با رعایت فاصله حداقل دو متری با سایر افراد نه تنها موجب ابتلا به کروناویروس نمی‌شود بلکه توصیه می‌کنیم برای کاهش اضطراب حداقل 20 دقیقه پیاده‌روی داشته باشید.

وی بیان داشت: تاکنون 115 هزار نفر به سامانه غربالگری دانشگاه علوم پزشکی کرمان مراجعه کرده‌اند که هفت درصد جمعیت زیرپوشش این دانشگاه را شامل می‌شود.

همچنین معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این نشست ابراز داشت: مواد ضدعفونی دست و سطوح در همه داروخانه‌های کرمان به‌وفور یافت می‌شود و فقط کمبود ماسک و دستکش داریم که امیدواریم در هفته آینده این کالاها نیز تامین و به متقاضیان تحویل داده شود.

ابتلای۳۹۴ زنجانی به کووید 19

با اضافه شدن 26 نفر جدید مبتلا به بیماری کووید 19 در زنجان، آمار مبتلایان به این بیماری به 39۴ مورد رسیده است.
آمار بیماران مبتلا به کووید 19 در استان زنجان به ۳۹۴ مورد رسیده است که ابتلای 2۸ نفر از این مجموع طی ۲۴ ساعت گذشته ثابت شده است.

بر اساس گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی، یک هزار 28 مورد جدید ابتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و تا امروز 21 هزار و 638 بیمار مبتلا به این بیماری در کشور گزارش شده است.

آمار بهبودیافتگان کووید 19 در کشور تا کنون به 7 هزار و 913 نفر رسیده است و در این میان یک هزار و 685 نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

موارد جدید بیماران کووید19 در کشور به تفکیک استان:

تهران: 249
قم: 17
گیلان: 38
اصفهان: 87
البرز: 60
مازندران: 36
مرکزی: 36
قزوین: 29
گلستان: 10
خراسان رضوی: 42
فارس: 26
لرستان: 33
آذربایجان شرقی: 57
خوزستان: 22
یزد: 84


زنجان: 28کردستان: 16
اردبیل: 19
کرمانشاه: 7
کرمان: 8
همدان: 19
سیستان و بلوچستان: 15
هرمزگان: 2
خراسان جنوبی: 15
چهارمحال و بختیاری: 2
ایلام: 17
آذربایجان غربی: 28
خراسان شمالی: 26


استانهایی که نام آنها در لیست بالا وجود ندارد، در فاصله ظهر روز گذشته تا امروز، مورد جدیدی از ابتلا به کووید19 در آنها شناسایی و گزارش نشده است.

 

آخرین وضعیت مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد؛ سومین مرگ کرونایی ثبت شد
معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از ثبت سومین مرگ به دلیل کرونا خبر داد و گفت: تاکنون آزمایش ۷۳ نفر ابتلا به کووید ۱۹ مثبت بوده است.

محمد‌مهدی بانشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: طبق آخرین یافته‌های آزمایشگاهی اعلام شده توسط وزارت بهداشت، استان کهگیلویه و بویراحمد در 24 ساعت گذشته مورد جدیدی از ابتلا به کرونا ویروس نداشته است.

وی با بیان اینکه سومین بیمار کرونایی در این استان بامداد امروز درگذشت، عنوان کرد: این بیمار 73 ساله بامداد امروز با وجود تلاش‌های صورت گرفته توسط کادر درمان و تیم پزشکی در بیمارستان شهید جلیل فوت کرد.

سخنگوی ستاد کنترل و پیشگیری از کرونا دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: تاکنون از 530 نمونه آزمایش ارسال شده از بیماران مشکوک به کرونا ویروس در نقاط مختلف این استان به مرکز کشور، 73 مورد مبتلا به کرونا مثبت بوده است.

بانشی افزود: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی، یک هزار و 28 مورد جدید ابتلا به کوئید 19 در کشور شناسایی شده و تا امروز 21 هزار و 638 بیمار مبتلا به این بیماری در کشور گزارش شده است.

 

8 مورد جدید ابتلا به کرونا در کرمان/ شاهد درگیری خوشه‌ای بین بیماران هستیم

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: 8 مورد جدید به بیماران مبتلا به کرونا در استان کرمان افزوده شده و شمار این بیماران به 169 مورد رسیده است.
مهدی شفیعی ظهر امروز در نشست خبری مجازی کروناویروس اظهار داشت: 8 مورد جدید به بیماران مبتلا به کرونا در استان کرمان افزوده شده و شمار این بیماران به 169 مورد رسیده است.

وی بیان کرد: از هشت مورد ابتلای جدید در استان کرمان یک مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و 7 مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی کرمان است و شش مورد خانم و دو مورد آقا هستند.

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: از روز گذشته تاکنون مورد مثبت قطعی فوت شده بر اثر کرونا در استان کرمان نداریم و آمار فوتی‌ها همچنان 17 مورد است.

شفیعی ابراز داشت: از 126 مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 110 نفر مربوط به شهرستان کرمان و حومه و بقیه مربوط به شهرستان‌های شهربابک، زرند، رابر، بافت و ارزوئیه است.

وی یادآور شد: از ابتدای اپیدمی کرونا در استان کرمان تاکنون 804 مورد شک به بیماری کرونا مطرح شده که تحت مراقبت و آزمایش قرار گرفتند و 141 مورد بستری شده‌اند و بقیه آنها پرسنل یا همراهان بیمار هستند که سرپایی مداوا می‌شوند.

شفیعی اضافه کرد: تاکنون 69 بیمار با حال خوب از بیمارستان‌های استان کرمان مرخص شده‌اند و 55 بیمار در بیمارستان‌ها بستری و تحت مراقبت هستند و شش نفر در نقاهتگاه دوران نقاهت‌شان را طی می‌کنند.

وی اظهار کرد: کم‌کم شاهد درگیری با بیماری کرونا در بین خانواده‌‌ها هستیم و درگیری خوشه‌ای را در بین بیماران مشاهده می‌کنیم بنابراین باید فاصله‌گذاری در بین افراد خانواده هم رعایت شود.

تست کرونای 17 قمی دیگر مثبت شد

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تست آزمایش کرونای 17 نفر از مردم قم امروز مثبت اعلام شده است.
علی ابرازه در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه تا ساعت 14 امروز سوم فروردین ماه، 600 نفر از همشهریان در بیمارستان های کامکار، فرقانی، امام رضا(ع)، علی ابن ابیطالب(ع) و شهید بهشتی بستری هستند اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته 52 نفر از بیمارستان ها مرخص شدند که ۱۷ نفر از آنها در شیفت صبح امروز بیمارستان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تست آزمایش کرونای 17 نفر از مردم قم امروز مثبت اعلام شده است خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون آمار افراد مبتلا به کرونا که ثابت شده است به 1178 نفر رسیده است.

شمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به ۱۳۴ نفر رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در محدوده سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۱۳۴ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی‌شهری اظهار کرد: ویروس کرونا تقریباً همه شهرستان‌های سیستان و بلوچستان را فرا گرفته به‌طوری که بیشترین آمار با ۹۵ نفر در محدوده زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گزارش شده است.

وی ادامه داد: ۲۸ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۱۱ نفر در محدوده زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هشت نفر تا کنون بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان فوت کرده‌اند.

وی بیان کرد: همچنین ۹۳۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان بستری شدند که ۶۹ نفر از آنان جان خود را از دست دادند.

هاشمی شهری با بیان اینکه توجه به اهمیت غربالگری غیرحضوری برای شناسایی زودهنگام بیماری و کاهش مرگ و میر ناشی از آن، گفت: ضروری است مردم سیستان و بلوچستان با مراقبت و سلامت و بهورزان استان در طرح غربالگری که از طریق تلفن ۴۰۳۰ در حال انجام است، همکاری کنند.

 

فسا قرنطینه شد/ تعداد مبتلایان کرونا در فسا به 47 رسید

به منظور کنترل وضعیت شیوع کرونا در فسا، با تاکید فرماندار این شهرستان ورودی‌ها مسدود و از ورود خودروهای غیربومی ممانعت می‌شود.

فسا قرنطینه شد/ تعداد مبتلایان کرونا در فسا به 47 رسید

در حال حاضر فقط خودروهای بومی اجازه تردد در سطح شهر فسا را دارند و این اقدامات پیشگیرانه، تا بهبود شرایط فعلی ادامه دارد.

در شهرستان فسا طی زمانی اندک شمار مبتلایان کرونا به 47 نفر رسیده است و تعداد افراد مشکوک به این بیماری نیز به سرعت در حال افزایش است.
برای مبارزه جدی با شیوع کرونا در تعطیلات نورورزی بنا به تاکید فرماندار ویژه شهرستان فسا از امروز تمام مبادی شهر مسدود شده است.
مطابق این دستور نیروهای نظامی و انتظامی موظف هستند با استقرار اکیپ‌های ایست-بازرسی در ورودی‌های شهر از ورود خودروهای غیربومی جلوگیری کنند.
در این طرح مقرر است به خودروهایی که شماره پلاک استان فارس یا فسا ندارند اجازه ورود به شهرستان فسا داده نشود و این اقدامات پیشگیرانه تا عادی شدن شرایط ادامه داشته باشد.

آمار مبتلایان قطعی به کرونا در یزد به ۷۲۵ نفر رسید/فوت ۶۱ نفر
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان یزد به ۷۲۵ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود نوری‌شادکام بعدازظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران گروه اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با کرونا در استان یزد اظهار کرد: تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در استان یزد به ۷۲۵ نفر رسید.

وی عنوان کرد: براساس اعلام وزارت بهداشت و درمان و با بررسی افراد مشکوک به ابتلاء ویروس کرونا در استان یزد، تا ساعت ۱۴ روز یکشنبه مورخ سوم فروردین ماه جاری، تعداد افراد قطعی مبتلا به این بیماری به ۷۲۵ نفر رسیده و ۶۱ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

نوری‌شادکام یادآور شد: تست ۸۴ نفر از افراد مبتلای قطعی به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

 

ابتلای قطعی ۱۹ نفر دیگر به کرونا در اردبیل/۴ نفر جان باختند
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از فوت ۴ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به ویروس کرونا خبر داد و گفت: به شمار مبتلایان به کرونا در اردبیل ۱۹ نفر دیگر اضافه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، افشین فتحی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: بر اساس جواب آزمایش ویروس شناسی تعداد ۱۹ نفر دیگر به آمار مثبت ابتلای قطعی ویروس کرونا در استان اردبیل اضافه شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۳۴ نفر به دلیل احتمال ابتلاء به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند، یادآور شد: با احتساب ۴ مورد فوتی در ۲۴ ساعت گذشته، متأسفانه ۳۸ نفر به دلیل ابتلاء به این بیماری در استان فوت کرده‌اند.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: همچنان از مردم فهیم استان درخواست می‌کنیم به توصیه‌های بهداشتی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

فتحی با بیان اینکه شیوع و مرگ و میر این بیماری همچنان شیب صعودی دارد، یادآور شد: تنها راه کنترل این بیماری، در حال حاضر ماندن در منزل است.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در بخش دیگری یادآور شد: اردبیل تاکنون با ثبت ۷۰ درصد جمعیت استان در سامانه غربالگری کرونا توانسته رتبه ۶ کشوری را به دست آورد که در نوع خود این تلاش‌ها بسیار ارزشمند است.

 تعداد مبتلایان به کرونا در قزوین به ۶۶۹ نفر سید
مدیر مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با شناسایی ۲۹ بیمار جدید تعداد مبتلایان به کرونا در استان به ۶۶۹ نفر رسید.

فخار سلیمانی مدیر مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، گفت: تا دیروز تعداد مبتلایان به کرونا ۶۴۰ نفر بود که ۲۹ نفر دیگر به این تعداد اضافه شد.

او اضافه کرد: تعداد مبتلایان دیروز ۵۹ نفر بود که امروز به ۲۹ نفر کاهش یافته است.

فخار سلیمانی تعداد بهبود یافته گان به کرونا را ۴۵۵ نفر اعلام کرد.

به گفته او، تا کنون ۷۱ نفر از کسانی که آزمایش آنان مثبت اعلام شده بود فوت کردند.

جدیدترین اخبار کرونا در گلستان| ۱۱۵ نفر جان خود را از دست دادند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به افزایش مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در استان گفت: تاکنون آزمایش کرونای ۳۹۱ در گلستان مثبت اعلام شده و ۱۱۵ نفر جان خود را از دست دادند.

عبدالرضا فاضل ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش 10 بیمار مبتلا به کرونا در استان اظهارداشت: امروز 10 نفر به مبتلایان و 2 نفر به جان باختگان کرونا در استان افزوده شد و تاکنون آزمایش کرونای 391 در گلستان مثبت اعلام شده و 115 نفر جان خود را از دست دادند.

وی افزود: اگر مردم توصیه‌های بهداشتی را رعایت نکنند تا ماه‌ها درگیر این بیماری خواهیم بود اما با همراهی مردم می‌توانیم زنجیره شیوع این بیماری را قطع کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تاکید بر اینکه فقط با همراهی مردم می‌توانیم زنجیره شیوع این بیماری را قطع کنیم، از مردم خواست: کرونا را جدی بگیرند، ایام نوروز در خانه بمانند و نکات بهداشتی فردی و محیطی را رعایت کنند.

فاضل گفت: اکنون روند مراجعه به مراکز درمانی سیر کاهنده یافته است اما احتمال می دهیم بین دهم تا پانزدهم فروردین دوباره پیک دیگری از شیوع بیماری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در سه روز آخر اسفند به سبب مسافرت‌ها و شلوغی بازارها احتمال دارد در نیمه فروردین با افزایش شمار بیماران مواجه شویم.

وی هم‌چنین از کنترل ورودی و خروجی‌های گلستان خبر داد و گفت: با تاکید استاندار گلستان از ورود خودروها با پلاک غیر گلستان جلوگیری می‌شود.

 

شناسایی ۴۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس و افزایش مبتلایان به ۵۲۵ نفر
معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۴۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس خبر داد.

به‌نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالرسول همتی اظهار داشت: با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به 525 نفر رسیده است.

او با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته، دو نفر به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند، افزود: با این دو مورد جدید فوتی، تاکنون 16 نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا ویروس از دست دادند.

معاون بهداشت دانشگاه خبر داد: هم‌اکنون 49 درصد از مبتلایان در بیمارستان بستری هستند و 31 درصد از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علائم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و 164 نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

همتی گفت: با توجه به اینکه پس از اعلام آخرین آمار به وزارت بهداشت، نتایج موارد جدیدی در فارس به تایید رسید که با توجه به این موضوع، با مغایرت آماری بین وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز مواجه بوده‌ایم.

وی از شهروندان خواست ضمن در خانه ماندن، برای ارزیابی وضعیت سلامت خود به صورت الکترونیکی به سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آدرس https://salamat.gov.ir/ مراجعه کرده و با ورود اطلاعات درخواستی از وضعیت خود آگاه شوند و برای استفاده از این سامانه نیز به همراه داشتن کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه الزامی است.

 

تعداد مبتلایان کرونا در مازندران به ۱۷۰۰ نفر رسید

تعداد مبتلایان کرونا در مازندران به هزار و 700 نفر رسید.
تازه‌ترین آمار از مبتلایان، بهبودیافتگان و جان‌باختگان در اثر ویروس کرونا در ایران اعلام شد.

با احتساب ۳۶ نفر جدید تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در مازندران تا ظهر امروز سوم فروردین به یک هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است.

موارد جدید بیماران کووید19 در کشور به تفکیک استان تهران 249، قم 17، گیلان 38،اصفهان87، البرز 60، مازندران 36، مرکزی36، قزوین 29، گلستان 10،خراسان رضوی 42، فارس 26، لرستان33،آذربایجان شرقی 57، خوزستان22، یزد 84، زنجان28،کردستان 16،اردبیل 19،کرمانشاه هفت،کرمان هشت،همدان ۱۹،سیستان و بلوچستان15،هرمزگان ۲، خراسان جنوبی15، چهارمحال و بختیاری ۲،ایلام 17،آذربایجان غربی28 وخراسان شمالی به 26 نفر رسیده است.

استانهایی که نام آنها در لیست بالا وجود ندارد، در فاصله ظهر روز گذشته تا امروز، مورد جدیدی از ابتلا به کووید19 در آنها شناسایی و گزارش نشده است

براساس این گزارش ۳۶ نفر به مبتلایان کرونا در مازندران افزوده شد و اصفهان با ۱۹۷۹ مبتلا در رتبه دوم و مازندران با ۱۷۰۰ مبتلا در رتبه سوم قرار گرفت.

۲۱۸ نفر مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی بهبود یافتند

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت:تعداد مبتلایان ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به ۴۲۸ نفر رسید.

جواد آقازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: تعداد مبتلایان ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به ۴۲۸ نفر رسید.

وی تعداد آزمایش انجام گرفته شده در استان را یک هزار و ۲۱۶ مورد عنوان کرد و افزود: بهبودیافتگان کرونا در آذربایجان‌غربی ۲۱۸ نفر هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی فراوانی مبتلایان در شهرهای مختلف را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ارومیه۱۵۰ نفر، بوکان ۶۰ نفر، خوی ۴۸ نفر، شاهین‌دژ ۲۹ نفر، میاندوآب ۲۸ نفر، مهاباد ۲۵ نفر، تکاب ۱۷ و نقده ۱۸ نفر، سلماس ۱۰ نفر، سردشت ۱۱ نفر و ماکو ۸ نفر، اشنویه ۶ نفر و پیرانشهر ۸ نفر، چایپاره ۴ نفر، چالدران ۳ نفر و پلدشت ۲ نفر و شوط فقط یک نفر به کرونا مبتلا هستند.

۳۳ نفر به آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی افزوده شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: دیروز ۳۹۵ نفر در استان به ویروس کرونا دچار شده بودند که امروز ۳۳ نفر به آن افزوده شد و شمار مبتلایان به ۴۲۸ نفر رسید.

جواد آقازاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دیروز 395 نفر در استان به ویروس کرونا دچار شده بودند که امروز 33 نفر به آن افزوده شد و شمار مبتلایان به 428 نفر رسید.

وی تصریح کرد: از این تعداد تاکنون 218 نفر بهبود یافته و متاسفانه 31 نفر از هم استانی‌ها نیز جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به شمار بالای مبتلایان به این ویروس در ارومیه گفت: هم اکنون 150 نفر در این شهر آلوده به کرونا شده‌اند و بوکان با 60 و خوی با 48 مورد در رده‌های بعدی قرار گرفته و در هر دو شهرستان، نسبت به دیروز شمار مبتلایان افزایش یافته است.

وی افزود: شهرستان‌های پلدشت و شوط نیز با دو و یک مورد ابتلا نسبت به دیروز ثابت بوده و هیچ گونه افزایشی در تعداد مبتلایان نداشته‌اند.

 

۱۰۰ نفر در اصفهان بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند؛ بهبودی ۶۳۰ بیمار مبتلا به کرونا
گروه استان‌ها- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ۱۲۶۷ مورد ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در شهر اصفهان و ۲۲ شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آرش نجیمی عصر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت ابتلا به ویروس کووید 19 در استان اصفهان، اظهار داشت: با توجه به افزایش آمار شیوع کرونا ویروس در استان اصفهان و رسیدن استان به وضع هشدار و بحران ارائه آمار به تفکیک ضروری است.

وی افزود: ارائه آمار فقط در حد عدد نیست بلکه به عنوان محرکی است تا برای جلب توجه و مشارکت همه افراد جامعه در کمپین و پویش در خانه ماندن و کاهش ترددهای غیر ضروری عمل کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تا کنون 3333 مورد فرد مشکوک مورد آزمایش قرار گرفتند، گفت: از این تعداد نتیجه آزمایش 2066 نفر منفی بوده و 1267 نفر موارد مثبت و قطعی ابتلا به کووید 19 بودند.

وی تصریح کرد: از تعداد مبتلایان به کرونا ویروس 630 نفر از بیمارستان‌ها مرخص شدند و 537 نفر هنوز بستری و تحت درمان هستند و متاسفانه آمار فوتی‌های ناشی از کرونا به یکصد نفر رسیده است.

نجیمی ادامه داد: از موارد مثبت قطعی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 499 نفر خانم و 768 نفر آقا هستند و فوتی‌ها به تفکیک جنسیت تا کنون 40 نفر خانم و 60 نفر دیگر آقا بودند.

وی با اشاره به آمار تفکیکی شهرستان‌ اصفهان و 22 شهرستان دیگر، اظهار داشت: در شهرستان اصفهان تعداد موارد مثبت ابتلا 588 مورد، بویین و میاندشت 3 مورد، اردستان 40 مورد، برخوار 32 مورد، تیران 3، چادگان 17، خمینی‌شهر 71 مورد، خوانسار 8 مورد، خور 5 مورد، سمیرم 14 مورد، شاهین‌شهر و میمه 88 مورد، شهرضا 29 مورد، فریدن 9 مورد، فریدون‌شهر 4، فلاورجان 50 مورد، گلپایگان 26 مورد، لنجان 59 مورد، مبارکه 66 مورد، نائین 21 مورد، نجف‌آباد 58 مورد و نطنز 59 نفر بوده و 17 نفر هم مهمان بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: بعضی از شهرستان‌های استان وضع به مراتب بدتری دارند و امیدواریم همه افراد شرایط را درک کنند و با مشارکت اجتماعی همه مردم شاهد کاهش موارد ابتلا در هر روز نسبت به روز قبل باشیم و در اولین فرصت این بحران مرتفع شود.

 ۴۴۳ بیمار کرونا در آذربایجان‌شرقی بهبود یافتند
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تعداد بهبودیافتگان قطعی کرونا در آذربایجان شرقی را ۴۴۳ نفر اعلام کرد و گفت: تنها هفت نفر از فوت‌شدگان کرونا در استان، زیر ۵۰ سال سن داشتند که ۶ نفر از آن‌ها نیز درگیر بیماری‌های زمینه‌ای بودند.

محمدحسین صومی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز یکشنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، آخرین آمار مبتلایان قطعی به کرونا را در استان ۸۱۳ نفر اعلام کرد و گفت: متأسفانه تاکنون ۷۷ نفر بر اثر این بیماری در استان فوت کرده‌اند.

او با بیان این‌که آذربایجان شرقی از نظر آمار مبتلایان به این بیماری، جزو استان‌های سطح دو کشور است، افزود: در یک ماه گذشته ۹۰۲۰ نفر با علایم حاد تنفسی به مراکز درمانی استان مراجعه و ۳ هزار نفر از آن‌ها بستری شده‌اند.

اوافزود: اکنون، ۶۵۴ نفر با علایم حاد تنفسی در استان بستری هستند که ۲۸۰ نفر از آن‌ها جزو مبتلایان قطعی به کرونا محسوب می‌شوند.

 شناسایی ۱۴۸ مبتلا به کرونا در هرمزگان /۶ مبتلا بستری هستند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۱۴۸ نفر رسید.

محمود حسین پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۱۴۸ نفر رسید.
او افزود:در ۲۴ ساعت گذشته نتیجه آزمایش ابتلا به کرونا دو نفر دیگر در استان مثبت شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: و نفر جدید شناسایی شده در شهرستان بندرعباس هستند که آمار مبتلایان در این شهرستان به ۷۶ نفر رسید و آمار مبتلایان در دیگر شهرستان‌های استان افزایشی نداشته است.

حسین پور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته فوتی جدیدی ناشی از بیماری کرونا در استان رخ نداده و شمار فوتی‌های کرونا در هرمزگان ۱۲ نفر است و هم اکنون فقط شش بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

اوافزود: از ۵ اسفندماه تاکنون ۹۹۳ نفر بیمار با علائم حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده اند که از این شمار ۸۴۸ نفر ترخیص شده اند و از ۶۱۵ نفر نمونه گیری شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: تاکنون یک میلیون و صدهزار نفر در هرمزگان برای مقابله با کرونا به صورت تلفنی غربالگری شده اند که جزء استان‌های با رتبه خوب در کشور هستیم.

 ثبت اولین مورد فوتی مبتلا به کرونا در ایرانشهر
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهرگفت:️متاسفانه ساعتی قبل اولین مورد فوتی بعلت ابتلابه کرونا در ایرانشهر ثبت شد.

دکتر امینی فرد رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:️متاسفانه ساعتی قبل اولین مورد فوتی بعلت ابتلابه کرونا در ایرانشهر ثبت شد.

️متوفی ۴۲ساله، فاقد بیماری زمینه‌ای و با علایم بیماری کرونا به بیمارستان مراجعه و متاسفانه پس از پنج روز بستری ساعتی قبل وفات نمود.

متاسفانه علیرغم هشدار‌های متعدد شاهد برگزاری مراسمات عروسی و تجمعات خانوادگی هستیم و کمافی السابق شاهد جدی نگرفتن موضوع و تردد و مسافرت شهروندان به شمال و جنوب استان هستیم.

️برای پیشگیری از کرونا، هیچ مکانی امن‌تر از منازل نیست، توصیه میشود شهروندان از مراجعات غیرضروی به منازل بستگان حتی والدین اجتناب نمایند و درصورت ضرورت تلفنی جویای احوال همدیگر باشند.

شمار مبتلایان به کرونا در کرمان به ۱۶۹ نفر رسید
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با مثبت شدن تست کرونای هشت مورد جدید آمار مبتلایان به این بیماری در استان کرمان به ۱۶۹ مورد رسید.

مهدی شفیعی عصر یکشنبه در تشریح آخرین آمار از وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان اظهار کرد: از روز گذشته تاکنون هشت مورد ابتلای جدید به کرونا در کرمان تشخیص داده شده است که از این تعداد هفت نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان و یک مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان است.

وی با اشاره به اینکه از هشت مورد مبتلای جدید شش نفر زن و دو نفر مرد هستند، افزود: با احتساب موارد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۱۶۹ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین گفت: در مجموع از ابتدای اپیدمی کرونا تا کنون ۱۷ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

شفیعی در خصوص تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها به علت ابتلاء به کووید ۱۹ بیان کرد: ۱۴۱ نفر از ابتدا تا کنون و ۵۵ مورد هم اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اختلاف آماری بین ۱۴۱ مورد بستری و ۱۶۹ مورد مثبت مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران بوده که تست آنها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفتند.

وی تعداد ترخیص شدگان با حال خوب از ابتدا تا کنون را در مجموع ۶۹ نفر ذکر و تصریح کرد: در حال حاضر سه نفر در آی سی یو بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر شش نفر در نقاهتگاه حضور دارند، افزود: افراد بستری در بیمارستان‌ها به دلیل بیماری حاد تنفسی از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز هزار و ۳۳۷ نفر است.

وی گفت: تعداد موارد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز هم ۸۰۴ مورد است.

۳۶۵ بیمار کرونایی در سمنان شناسایی شده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: تا کنون آزمایش کرونا برای ۳۶۵ بیمار در سطح شهرهای تحت پوشش این دانشگاه مثبت اعلام شده است.

نوید دانایی شامگاه یکشنبه با حضور در صدا و سیمای مرکز سمنان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بهداشت و درمان استان در خصوص مقابله با بیماری کرونا، بیان کرد: ۳۰ روز از بستری شدن نخستین بیمار کرونایی در شهرهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان می‌گذرد و ما همچنان مانند دیگر نقاط کشور با این بیماری روبرو هستیم.

وی افزود: اینکه بعضاً آمارها در این سی روز منتهی به سوم فروردین ماه ۹۹ بعضاً افزایش یا کاهش می‌یابد نشان از تغییر در جغرافیای استان سمنان و حضور مردم در جامعه دارد و امروز که در ایام نخست سال و عید نوروز هستیم و بخشی از مسافران از استان ما خارج شده‌اند و مردم کمتر به خیابان‌ها می‌آیند شاهد روند کاهشی در کرونا هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیان کرد: این بدان معنی نیست که بیماری کرونا در استان کنترل شده و آمارها فقط نشان می‌دهد که در بهترین شرایط در پایان روزهای اوج و افزایش بیماری کرونا قرار داریم.

دانایی با بیان اینکه همچنان باید تمام همت ما در شهرها و روستاهای استان سمنان بر شکست دادن ویروس باشد، ابراز کرد: توصیه اکید ما به مردم این است که از خانه‌ها خراج نشوند تا بتوانیم کنترل بهتری روی بیماری داشته باشیم.

وی درباره آمار بالای استان سمنان نسبت به دیگر استان‌های کشور نیز، ابراز کرد: این آمار بارها نشان از سطح بالای سواد بهداشتی مردم و اعتماد به مجموعه بهداشت و درمان است چرا که در برخی استان‌های کشور میزان مراجعه به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها کمتر است و لذا آمار کرونای مثبت در آنها نیز ممکن است پایین‌تر بیان شود.

شمار مبتلایان به کرونا در کرمان به ۱۶۹ نفر رسید
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با مثبت شدن تست کرونای هشت مورد جدید آمار مبتلایان به این بیماری در استان کرمان به ۱۶۹ مورد رسید.

مهدی شفیعی عصر یکشنبه در تشریح آخرین آمار از وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان اظهار کرد: از روز گذشته تاکنون هشت مورد ابتلای جدید به کرونا در کرمان تشخیص داده شده است که از این تعداد هفت نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان و یک مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان است.

وی با اشاره به اینکه از هشت مورد مبتلای جدید شش نفر زن و دو نفر مرد هستند، افزود: با احتساب موارد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۱۶۹ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین گفت: در مجموع از ابتدای اپیدمی کرونا تا کنون ۱۷ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

شفیعی در خصوص تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها به علت ابتلاء به کووید ۱۹ بیان کرد: ۱۴۱ نفر از ابتدا تا کنون و ۵۵ مورد هم اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اختلاف آماری بین ۱۴۱ مورد بستری و ۱۶۹ مورد مثبت مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران بوده که تست آنها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفتند.

وی تعداد ترخیص شدگان با حال خوب از ابتدا تا کنون را در مجموع ۶۹ نفر ذکر و تصریح کرد: در حال حاضر سه نفر در آی سی یو بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر شش نفر در نقاهتگاه حضور دارند، افزود: افراد بستری در بیمارستان‌ها به دلیل بیماری حاد تنفسی از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز هزار و ۳۳۷ نفر است.

وی گفت: تعداد موارد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز هم ۸۰۴ مورد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه ترخیص ۷۷ درصد بیماران کرونایی در سمنان نشان از غربالگری و درمان خوب بیماران دارد، گفت: تا امروز سوم فروردین‌ماه ۱۲۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بستری هستند.

نظر شما