شناسهٔ خبر: 38991881 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش ۲۵ نفر به شمار مبتلایان به کرونا در کردستان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۲۵ نفر جدید مبتلای قطعی به کرونا و افزایش شمار مبتلایان استان به ۲۶۵ نفر خبر داد.

صاحب‌خبر -

آرزو فلاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس  در سنندج اظهار کرد: از ۶۹۰   نمونه آزمایش شده در بیمارستان‌های استان، ۲۶۵ مورد آن مثبت و  ۳۷۸ مورد منفی بوده‌ است. 

وی تصریح کرد: از مجموع ۲۶۵ مورد  مثبت به تفکیک شهرستان در سقز ۹۴ مورد، بانه ۵۵، سنندج ۵۳، کامیاران ۱۰، قروه  ۱۸، مریوان ۶، دیواندره ۱۰ مورد، بیجار  ۱۵، دهگلان 2 و در سروآباد ۲ نفر بستری هستند.

فلاحی از مرگ  ۲۹ نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: از این تعداد  ۱۲  مورد آن در سقز، ۳ نفر از سنندج، ۳ مورد در قروه، ۵ مورد در بانه و ۲ مورد در مریوان و ۲  نفر در بیجار و ۲ نفر در کامیاران گزارش شده است.

به گزارش فارس، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت امروز گفت: 
بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز، ۱۴۱۱ مورد جدید ابتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و با احتساب این افراد، مجموع مبتلایان قطعی به کرونا در کشور شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۳۰۴۹نفر رسید.

وی تصریح کرد: خوشبختانه ۸۳۷۶ نفر از بیماران کرونا در کشور بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: متاسفانه با جان‌باختن ۱۲۷ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۸۱۲ نفر رسید.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از ۳۶ میلیون نفر در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا غربالگری شده‌اند که بسیار ارزشمند است.

 به گفته جهانپور، میانگین سنی مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور حدود ۵۹ سال و میانگین سنی درگذشتگان، حدود ۶۴ سال بوده است.
انتهای پیام /۲۳۳۰/۷۷

نظر شما