شناسهٔ خبر: 67974681 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه:

نیروگاه‌ها در فصولی غیر از فصل سرما از گاز استفاده کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به معضل استفاده از مازوت در برخی صنایع و نیروگاه‌ها و آلودگی ناشی از آن گفت: نیروگاه‌ها موظف هستند در فصولی غیر از فصل سرما از گاز استفاده کنند و مازوت‌سوزی تنها برای روزهای سرد زمستان که با ناترازی انرژی مواجه هستیم، مجاز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، طهماسب نجفی امروز _چهارشنبه دهم مرداد_ در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان کرمانشاه ریزگردها را یکی از مهمترین عوامل آلاینده استان به ویژه در نواحی مرزی دانست و اظهار کرد: در حال حاضر کانون ریزگرد در استان نداریم، اما باید اقدامات پیشگیرانه در این خصوص انجام شود.

وی افزود: تالاب و سراب‌های موجود در استان که مستعد تبدیل شدن به کانون ریزگرد هستند شناسایی شده است و باید با همکاری شرکت آب منطقه‌ای برای تأمین آب آنها اقدام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه ادامه داد: تمام دستگاه‌ها باید به وظایف خود برای پیشگیری و مقابله با ریزگردها اقدام کنند و هرگونه کوتاهی به منزله ترک فعل خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه یکی دیگر از مواردی که منجر به آلودگی هوا می‌شود را جارسوزی دانست و اظهار کرد: جارسوزی در کنار آلودگی هوا، در برخی موارد منجر به سرایت آتش به مراتع و جنگل‌های اطراف می‌شود.

نجفی بر لزوم برخورد جدی با موارد جارسوزی تاکید کرد و ادامه داد: کشاورزانی که نسبت به سوزاندن پس‌چَرای مزارع خود اقدام می‌کنند مشخص هستند و باید با همکاری جهاد کشاورزی و محیط زیست به مراجع قانونی معرفی شوند.

وی به معضل استفاده مازوت در بعضی صنایع و نیروگاه‌ها و آلودگی ناشی از آن نیز اشاره کرد و گفت: نیروگاه‌ها موظف هستند در فصولی غیر از فصل سرما از گاز استفاده کنند و مازوت‌سوزی تنها برای روزهای سرد زمستان که با ناترازی انرژی مواجه هستیم، مجاز است.

نظر شما