شناسهٔ خبر: 38930116 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با اضافه‌شدن چالدران

شهرستان‌های درگیر با کرونا در آذربایجان‌غربی به ۱۶ رسید

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه همچنان روند صعودی در خصوص بیماران مبتلا به کرونا در بسیاری از مناطق استان مشهود است، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته نخستین مورد ابتلا در چالدران نیز ثبت شد تا تعداد شهرستان‌های درگیر با این بیماری به ۱۶ افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

دکتر جواد آقازاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، شهرستان ارومیه با ابتلای ۱۱ نفر بیشترین مورد را به خود اختصاص داد و تعداد مبتلایان مرکز استان به ۱۲۹ نفر رسیده‌است.

وی اضافه کرد: این آمار نشان‌دهنده سهم ۴۰ درصدی ارومیه از کل مبتلایان استان است که البته تداوم روند افزایشی در مرکز استان بسیار قابل توجه است.

وی اظهار کرد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته پنج نفر در بوکان، چهار نفر در پیرانشهر، ۲ نفر در تکاب و یک نفر در هرکدام از شهرستان های خوی، چالدران، مهاباد و شاهین‌دژ به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شاهد موارد مثبت در شهرستان‌های شوط، چایپاره، سردشت، سلماس، نقده، پلدشت، ماکو، اشنویه و میاندوآب نبودیم که امیدواریم این روند تداوم یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه شهرستان شوط تنها شهرستان بدون مورد ابتلا به کرونا در استان است، گفت: برخی شهرستان ها نیز روند ابتلا را مهار کرده و طی ۴۸ ساعت گذشته موردی در این خصوص نداشتند که شامل شهرستان‌های سلماس، میاندوآب، سردشت و چایپاره می‌شود.

آقازاده گفت: تا به امروز تعداد مبتلایان به کرونا در بوکان به ۴۸ نفر، خوی ۳۵ نفر، شاهین‌دژ ۲۱ نفر، میاندوآب ۱۷ نفر، مهاباد ۱۶ نفر، تکاب ۱۴ نفر و نقده ۱۳ نفر بوده است.

وی افزود: در دیگر شهرستان‌های آذربایجان‌غربی تعداد مبتلایان تک رقمی بوده به طوری‌که کرونای هشت نفر در سلماس، ۶ نفر در سردشت و پنج نفر در پیرانشهر مثبت اعلام شده‌است.

وی بیان کرد: همچنین تاکنون چهار نفر در چایپاره، چهار نفر در اشنویه، چهار نفر در ماکو و یک نفر در پلدشت به کرونا مبتلا شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به ابتلای یک نفر در چالدران به بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته ادامه داد: در حال حاضر تنها شهرستان شوط عاری از کروناست ولی مردم این شهرستان‌ها نیز باید نظیر مناطق دیگر موارد پیشگیری را به صورت کامل رعایت کنند.

به گزارش ایرنا ۳۲۶ نفر در آذربایجان‌غربی به بیماری کرونا مبتلا شده و تاکنون ۱۹ نفر فوت کرده‌اند.

نظر شما