شناسهٔ خبر: 38848446 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

تحقیقات و پژوهش های پزشکی

واکسن کرونا با موفقیت روی موش‌ها آزمایش شد

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس به نقل از ایندیپندنت، جمعی از پژوهشگران انگلیسی مشغول توسعه و گسترش واکسنی هستند که روی موش ها نتیجه مثبت داشته و بزودی قرار است به مرحله انسانی برسد.

پس از تحقیقات دلگرم کننده در خصوص موش ها، بزودی میتوان واکسن ویروس کرونا (corona) را برای انسان آزمایش کرد.

این پژوهش به وسیله رابین شاتوک رئیس دانشکده عفونت مخاطی و ایمنی دانشگاه امپریال کالج لندن به همراه تیمی از محققان دیگر صورت گرفته و امکان دارد مراحل آزمایش این واکسن (vaccine) تا ماه ژوئن به مرحله انسانی برسد.

واکسن کرونا,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,تازه های پزشکی

دانشمندان دانشکده امپریال کالج لندن تأکید کردند، در صورت دریافت بودجه، آزمایشات بالینی میتوانند در مدت زمان چند ماه روی انسان تست شوند.

رابین شاتوک به ایندیپندنت بیان کرد:اکنون ما در مدل های حیوانات واکسن نمونه اولیه داریم که نتایج اولیه آن دلگرم کننده است؛ ما امیدواریم که با توجه به به دست اوردن بودجه کافی برای مرحله بعدی، در فصل تابستان به کمک آزمایش های بالینی پیشرفت کنیم.

پل مک کی، یک کارمند ارشد تحقیقاتی در امپریال اعلام کرد:این تیم برای تأمین اعتبار بیشتر از شورای تحقیقات پزشکی برای انجام کارآزمایی بالینی انسان بودجه تقاضا کرده است.

او خاطر نشان نمود :یک ماه بعد از تزریق واکسن به موش ها، نتایج آنرا دریافت کردم؛ این واکسن کارآمد است.

تعدادی از پژوهشگران جهان در تلاشند تا واکسنی برای بیماری همه گیر Covid- ۱۹ تهیه کنند که بیش از ۱۴۵ هزار نفر را در سرتاسر جهان آلوده کرده است.

واکسن کرونا,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,تازه های پزشکی

نظر شما