نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

خبرهای خوش کرونایی! ؛ کشف پادتن کرونا/ واکسن کرونا با موفقیت آزمایش شد/ «بیمار صفر» کووید-19 شناسایی شد

خبرگزاری آریا- محققان ادعا می‌کنند آنتی بادی (پادتن) علیه ویروس کرونا را کشف کرده اند و هم اکنون در مرحله ارزیابی هستند.
به گزارش سرویس علمی خبرگزاری آریا، گروهی از محققان در دانشگاه‌ آراسموس و اوترخت ادعا می‌کنند آنتی بادی (پادتن) علیه ویروس کرونا را کشف کرده اند و هم اکنون در مرحله ارزیابی هستند.
بنا بر گزارش NOS، یکی از محققان این گروه 10 نفره اعلام کرد: ما اکنون در صدد یافتن یک حالت دارویی هستیم تا بتوانیم این آنتی بادی را در سطح وسیع به عنوان دارو تولید کنیم که در این صورت این نخستین کشف جهانی برضد ویروس کرونا خواهد بود.
آنتی بادی یا پادتن نوعی پروتئین خونی است که سیستم ایمنی بدن آن را تولید می‌کند و به عوامل خارجی مثل باکتری و ویروس حمله کرده و اثر آن‌ها را روی بدن خنثی می‌کند.

واکسن کرونا با موفقیت روی موش ها آزمایش شد
گروهی از محققان امپریال کالج لندن مشغول توسعه واکسنی هستند که تا به حال روی موش ها آزمایش شده و امیدوار هستند آن را روی انسان ها نیز آزمایش کنند.
به گزارش ایندیپندنت، گروهی از محققان امپریال کالج لندن مشغول توسعه واکسنی هستند که تا به حال روی موش ها آزمایش شده و امیدوارند آن را روی انسان ها نیز آزمایش کنند.
این پژوهش توسط رابین شاتوک رئیس دانشکده عفونت مخاطی و ایمنی دانشگاه امپریال کالج لندن به همراه تیمی از محققان دیگر صورت گرفته و ممکن است مراحل آزمایش این واکسن تا ماه ژوئن به مرحله انسانی برسد.
دانشمندان دانشکده امپریال کالج لندن تأکید کردند، در صورت دریافت بودجه، آزمایشات بالینی می توانند در مدت زمان چند ماه روی انسان تست شوند.
رابین شاتاک به ایندیپندنت گفت: در حال حاضر ما در مدل‌های حیوانات واکسن نمونه اولیه داریم که نتایج اولیه آن دلگرم کننده است؛ ما امیدواریم که با توجه به بدست آوردن بودجه کافی برای مرحله بعدی، در تابستان به کمک آزمایش‌های بالینی پیشرفت کنیم.
پل مک کی، یک کارمند ارشد تحقیقاتی در امپریال گفت: این تیم برای تأمین اعتبار بیشتر از شورای تحقیقات پزشکی برای انجام کارآزمایی بالینی انسان بودجه درخواست کرده است.
وی ادامه داد: یک ماه پس از تزریق واکسن به موش‌ها، نتایج آن را دریافت کردم؛ این واکسن کارآمد است.
شماری از محققان جهان در تلاشند تا واکسنی برای بیماری همه گیر Covid-19 تهیه کنند که بیش از 145 هزار نفر را در سراسر جهان آلوده کرده است.

واکسن کرونا روی میمون ها هم تست می شود
آزمایش موفقیت آمیز واکسن کروناویروس پس از موش {در انگلیس} روی میمون {در فرانسه} تست می‌شود.
محققان انگلیسی به رهبری دکتر پائول مک‌کی از امپریال کالج لندن اعلام کرد نتایج بسیار خوبی پس از آزمایش واکسن روی موش به دست آمده و قرار است این واکسن با کمک محققان در پاریس روی میمون نیز آزمایش شود.
به گفته وی اگر سرمایه‌گذاری لازم انجام شود برای آزمایش انسانی در ماه ژوئن {تابستان} اقدام خواهند کرد و در صورت پاسخ مثبت واکسن در عرض یک سال روانه بازار خواهد شد.
به گزارش پرس آسوسییشن، تیمی از دانشمندان می‌گویند واکسن بیماری کووید-19 که بر اثر ویروس کرونا ایجاد می‌شود در آستانه تولید قرار دارد.
پژوهشگران به ریاست دکتر رابین شاتوک، سرپرست مرکز عفونت‌های مخاطی و ایمنی به روزنامه دیلی اکسپرس گفته اند که این واکسن را با موفقیت بر روی موش‌ها آزمایش کرده اند و امیدوارند امکان آزمایش آن بر روی انسان تا ماه ژوئن (اواسط خرداد) فراهم شود.
دکتر پال مکای، پژوهشگر ارشد کالج سلطنتی لندن در این خصوص می‌گوید: پس از یک ماه آزمایش بر روی موش‌ها نتایجی در اختیار دارم که نشان می‌دهد این واکسن بسیار خوب عمل می‌کند.
این گروه با تیمی از پژوهشگران در پاریس در حال همکاری هستند تا بتوانند تأثیر واکسن جدید را بر روی میمون‌ها دریابند.
دکتر مکای می‌گوید آن‌ها از شورای پژوهش‌های پزشکی بودجه بیشتری تقاضا کرده اند تا بتوانند این واکسن را بر روی انسان آزمایش کنند.
در صورت موفقیت‌آمیز بودن این آزمایش‌ها، امید می‌رود این واکسن حداکثر تا یک سال دیگر در اختیار بیماران قرار گیرد.

شناسایی اولین فرد مبتلا به کرونا در دنیا
خبر دیگر اینکه یک مرد چینی از استان «هوبئی» که مرکز اولیه شیوع ویروس کرونا بود، به عنوان اولین فرد بیمار کرونا یا «بیمار صفر» کووید-19 اعلام شد. شناسایی این شخص از این لحاظ مهم است که می‌تواند اطلاعات مفیدی دربارهٔ شیوه، مکان و علت انتقال عامل بیماری به انسان در اختیار بگذارد.
بنابر اعلام مقام های دولت چین، یک مرد 55 ساله که هویت او فاش نشده در تاریخ 17 نوامبر، حدود یک ماه پیش از شیوع کروناویروس به آن مبتلا شده است.
بیمار صفر به نخستین انسان بیماری گفته می‌شود که به بیماری ویروسی یا میکروبی خاصی آلوده شده باشد. شناسایی این شخص از این لحاظ مهم است که می‌تواند اطلاعات مفیدی دربارهٔ شیوه، مکان و دلیل انتقال عامل بیماری به انسان در اختیار بگذارد.
دولت چین 266 مورد ابتلای به کروناویروس جدید را در سال 2019 میلادی شناسایی و تأیید کرد. با این حال از اواخر دسامبر بود که مقامات این کشور متوجه شدند با نوعی جدید از ویروس سر و کار دارند.
پیش از آن که یک پزشک از استان هوبئی در تاریخ 27 دسامبر به مقامات در مورد بروز این ویروس جدید هشدار دهد. تا آخر سال 2019 میلادی شمار مبتلایان به کروناویروس جدید که هم‌اکنون حدود 6000 نفر را در سراسر جهان قربانی کرده، به بیش از 180 نفر رسید.
هویت مردی که احتمالاً بیمار صفر کووید-19 در جهان است، هنوز به طور علنی فاش نشده است.
تصور می‌شود این عفونت در بازار مواد غذایی ووهان از یک حیوان که احتمالاً خفاش بوده به این فرد منتقل شده باشد.