شناسهٔ خبر: 38839973 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در اطلاعیه‌ای اعلام شد؛

ممنوعیت قطعه‌بندی و طعم‌دار کردن گوشت مرغ

اداره کل دامپزشکی استان تهران از ممنوعیت قطعه‌بندی و طعم‌دار کردن گوشت مرغ و فروش آن ممنوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، در اطلاعیه اداره کل دامپزشکی استان تهران آمده است: با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور، به ویژه در استان تهران و با عنایت به ابلاغ سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر تشدید اقدامات بهداشتی به منظور جلوگیری از انتقال و گسترش  این بیماری، به اطلاع مردم می‌رساند، هر گونه قطعه‌بندی و طعم‌دار کردن  گوشت مرغ و فروش آن در مراکز عرضه از قبیل قصابی‌ها، سوپرمارکت‌ها، مرغ فروشی‌ها و سایر مراکز فاقد مجوز از دامپزشکی ممنوع است و این مراکز صرفاً مجاز به عرضه مرغ به صورت بسته‌بندی کامل و یا محصولات بسته‌بندی شده  واجد شناسنامه تولید از مراکز مجاز و معتبر تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور هستند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: جهت رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری، مردم باید  از خرید محصولات فاقد شناسنامه و قطعه‌بندی خارج از سیستم بهداشتی خودداری کنند. عامل این بیماری برای ماهی بیماری زا نیست ولی در صورت عدم رعایت نکات ایمنی و بهداشتی از طریق آب و سطح بدن ماهی قابلیت انتقال به انسان را دارد.

ضروری است ضمن خرید ماهی قرمز از مراکز مجاز حتی الامکان در ظروف یکبار مصرف به منزل حمل شده و بلافاصله در ظروف مناسب حاوی آب لوله کشی از قبل آماده (۲۴ ساعت قبل) با دستکش یکبار مصرف تخلیه و ظرف قبلی با رعایت موازین بهداشتی در سطح زباله انداخته شود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما