شناسهٔ خبر: 38838841 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۹ داروخانه‌ اقلام بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را توزیع می کنند

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت:هم اکنون ۵۹ داروخانه‌ در گیلان در زمینه توزیع اقلام بهداشتی فعالیت دارند که انتظار می رود تا پایان هفته بیشتر داروخانه های استان نسبت به توزیع مواد ضدعفونی کننده اقدام نمایند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، ارسلان زارع روز شنبه در جلسه کارگروه تولید، توزیع و نظارت ستاد کرونای استان افزود: در روزهای نخست، شیوع کرونا با کمبود شدید مواد ضدعفونی و ماسک در بازار برای استفاده کادر درمانی و مردم مواجه بودیم.

 وی اظهار کرد: در حال حاضر این نیازمندی ها کاهش یافته به گونه ای که ۵۹  داروخانه‌ در استان نسبت به توزیع اقلام بهداشتی فعالیت دارند و امیدواریم تا پایان هفته اکثریت داروخانه های استان نسبت به توزیع مواد ضدعفونی کننده اقدام نمایند و با تولید ماسک بیشتر، کمبودهای کنونی کمتر شود.

استاندار گیلان استفاده حداکثری از ظرفیت واحدهای تولیدی محصولات بهداشتی را عامل موفقیت در بحران اخیر دانست و افزود: برای تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی، پیگیری های لازم در سطح کشوری صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه مواد ضدعفونی، شوینده ها و ماسک از مهمترین اقلام در خود مراقبتی است، تصریح کرد: پیشگیری و بهبود این بیماری به میزان  ۲۰درصد وابسته به بخش درمانی و ۸۰ درصد وابسته به مسئولیت پذیری فردی، خودمراقبتی و دیگر مراقبتهاست.

زارع همچنین بر لزوم توجه معاونت غذا و دارو نسبت به نیازمندی های استان گیلان تاکید و خاطرنشان کرد: گیلان در تامین مواد اولیه برای واحدهای تولید کننده مواد بهداشتی و ضدعفونی نیاز بیشتری دارد که باید در اسرع وقت برطرف شود.

استاندار گیلان استفاده حداکثری از ظرفیت واحدهای داخلی تولید محصولات بهداشتی را یک ضرورت در مقطع کنونی خواند و از بانک ها نیز خواست که تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را در اولویت قرار دهند.

گیلان از کانون های آلوده ویروس کرونا در کشور است.

نظر شما