شناسهٔ خبر: 38836742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون اقتصادی استانداری گیلان:

تجهیزات بهداشتی بین ۵۹ داروخانه گیلان توزیع می شود

رشت- معاون اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به افزایش تولید ملزومات بهداشتی در این استان، گفت: تجهیزات بهداشتی بین ۵۹ داروخانه گیلان توزیع می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آرش فرزام صفت شنبه در جلسه کارگروه تولید، توزیع و نظارت ستاد کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر تولید استان در بخش مواد و ژل ضدعفونی از ۲۰۰ هزار عدد در به ۳۰۰ هزار عدد افزایش یافته است.

وی میزان تولیدات محلول‌های ضدعفونی در سطح کارخانجات گیلان را حدود ۳۵ هزار لیتر در روز عنوان کرد و افزود: تولید ماسک نیز حدود ۵۰ هزار عدد در روز است که قطعاً به میزان نیاز مردم نیست ولی تمام توان استان برای تولید به کار گرفته شده است.

معاون امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه این تولیدات در اختیار شرکت‌های توزیع قرار می‌گیرد، گفت: تولیدات در گذشته بین ۱۴ داروخانه توزیع شده که اکنون به ۵۹ داروخانه رسیده است.

فرزام صفت ادامه داد: در حال حاضر به دلیل افزایش تولید در محلول‌های ضد عفونی به دنبال آن هستیم که گستره توزیع آن را به کل داروخانه‌های استان تعمیم دهیم.

وی با بیان اینکه نیازمندی مصرف الکل واحدهای تولیدی گیلان بین ۳۰ تا ۵۰ تن است و کمبود الکل مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی است، خواستار تأمین این میزان مصرف برای ادامه فعالیت واحدهای تولیدی توسط وزارت بهداشت شد.

فرزام صفت با اشاره به خریدهای انجام شده الکل توسط برخی واحدهای تولیدی از استان‌های دیگر، تأکید کرد خریده‌های انجام شده باید در کوتاه‌ترین زمان به استان ارسال شود.

نظر شما