شناسهٔ خبر: 38802953 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کرونا مدارس ایرلند را تعطیل کرد

لندن – ایرنا – پس از آنکه سازمان بهداشت جهانی ویروس کرونا را پدیده‌ای همه گیر اعلام کرد، نخست وزیر ایرلند روز پنجشنبه گفت از فردا (جمعه ۲۳ اسفند) تمام مدارس و نهادهای آموزشی این کشور تعطیل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

«لئو وارادکار» این اظهارات را بصورت پخش ویدیویی از واشنگتن اعلام کرد و افزود که این تصمیم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ایرلند گرفته شده و تا ۲۹ ماه مارس (۱۰ فروردین) لازم الاجراست.

وی با این حال عنوان کرد که آموزگاران از راه دور به کار تدریس ادامه خواهند داد.

به گفته نخست وزیر ایرلند تجمعات بیش از ۱۰۰ نفر در مکان‌های سرپوشیده و بیش از ۵۰۰ نفر در اماکن عمومی نیز لغو خواهد شد. همچنین کارمندان اداره جات تشویق خواهند شد دورکاری و جلسات را از راه دور برگزار کنند.  

وی تصریح کرد که افراد باید تعاملات اجتماعی خود را تا حد امکان کاهش دهند اما رستوران‌ها و کافه ها همچنان باز خواهند بود.

وارادکار احتمال داد که آمار شیوع کرونا در روزهای آینده در ایرلند افزایش یافته و افزود: متاسفانه ما با این فاجعه حقیقی روبرو هستیم  که برخی بر اثر این ویروس جان خود را از دست می دهند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده تاکنون ۴۳ نفر در ایرلند به کرونا مبتلا شده و یک نفر جان خود را از دست داده‌ است.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت دیروز اعلام کرد که ویروس کرونا پاندمی (همه گیر) شده است.

«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه‌شب در کنفرانسی خبری با اشاره به اینکه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد، تاکید کرد که ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر» شناسایی می‌کند.

آدهانوم گفت که بیش از ۹۰ درصد از ۱۱۸ هزار نفری که در سراسر جهان مبتلا به این ویروس شده‌اند، تنها در چهار کشور هستند و دو مورد از این کشورها - چین و کره جنوبی - شاهد کاهش شیوع این ویروس بوده‌اند.

وی تاکید کرد، در صورتی که دولت‌ها اقدام به شناسایی، آزمایش، معالجه، قرنطینه، ردگیری موارد ابتلا و بسیج مردم خود برای مقابله با کرونا کنند، آن دسته از کشورها که هنوز آمار پایین از مبتلایان دارند، می‌توانند از تبدیل این موارد به خوشه‌ها و اجتماع‌های انتقال ویروس جلوگیری کنند.

شیوع ویروس کرونا از ماه دسامبر ۲۰۱۹ (دی‌ماه) از استان هوبی چین آغاز شد و تاکنون بیش از ۱۱۸ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است. تاکنون بیش از ۴ هزار نفر در سراسر جهان جان خود را براثر ابتلا به این ویروس از دست داده و بیش از ۶۷ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

نظر شما