شناسهٔ خبر: 38800744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تعداد مبتلایان به کرونا در کردستان ۹۳ نفر شد

سنندج - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان اضافه شد، گفت: اکنون بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۹۳نفر از افراد بستری به بیماری کرونا قطعی است.

صاحب‌خبر -

دکتر فرزین رضاعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: آمار مبتلای قطعی به بیماری کرونا به تفکیک شهرستان‌ها شامل سقز با ۳۷ نفر ، بانه ۲۰ نفر ، سنندج ۱۲ نفر ، کامیاران چهار ، قروه ۹، مریوان ۲، دیواندره سه ، بیجار سه، دهگلان ۲ و سروآباد یک نفر است.

وی افزود:۲۸۶ نمونه از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده که از این تعداد، ۹۳ نمونه مثبت و ۱۵۷ نمونه منفی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به جان باختن  هشت بیمار بر اثر ابتلا به بیماری کرونا از ابتدا تا امروز، یادآور شد: از این تعداد هفت بیمار در سقز و یک بیمار در مریوان فوت کردند ضمن اینکه چند نفر دیگر هم در این مدت جانباخته اند که جواب آزمایش آنها منفی بوده است.

وی اضافه کرد: تا کنون ۴۳۶ نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده اند که از این تعداد هم اکنون ۹۴ نفر بستری هستند.
وی گفت: بستری‌ها شامل ۱۸ نفر در سنندج، ۴۷ نفر در سقز، ۱۲ نفر در بانه، ۹ نفر در بیجار، پنج نفر در قروه، ۲ نفر در دیواندره، یک نفر در کامیاران، یک نفر در سروآباد  است.
ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.
ایران نیز از  ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد.
کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.
از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، هزار و ۷۵  مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۰ هزار و ۷۵ نفر افزایش یافت.
تا کنون سه هزار و ۲۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته و ترخیص شده اند
در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ نفر از مبتلایان جدید کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۲۹ مورد رسید.

نظر شما