شناسهٔ خبر: 38794221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مردم خانه‌تکانی را به بعد از دفع ویروس کرونا موکول کنند

سنندج - ایرنا - مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: مشترکان، خانه‌تکانی و ‌شستشوهای غیرضروری ایام پایانی سال را به بعد از دفع ویروس کرونا موکول کنند تا امکان دسترسی آب برای همه مردم در استان فراهم باشد.

صاحب‌خبر -

ادریس شریفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انتظار داریم مردم خانه‌تکانی و شستشوی وسایل (فرش و دیگر لوازم) را که به مصرف زیاد آب نیاز دارد را به زمان دیگری بعد از ریشه کن شدن این ویروس موکول کنند.

وی به افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در استان پس از شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: مردم در شرایط کنونی از مصرف بی‌رویه آب خودداری کنند چر اکه ممکن است در برخی نقاط دچار افت فشار و قطعی آب مشترکان خانگی شویم.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب کردستان با بیان اینکه اکنون رعایت مسائل بهداشتی از هر چیزی مهمتر است، یادآور شد: مردم در هنگام شستن دست‌ها، از باز گذاشتن مداوم شیر آب خودداری کرده و میزان مصرف خود را مدیریت کنند.

شریفی تاکید کرد: در صورت عدم رعایت مصرف بهینه آب، این موضوع باعث افت فشار، کاهش بهداشت، افزایش ابتلا به کرونا و بروز بحران خواهد شد و ممکن است در این شرایط آب برخی مناطق قطع شود.

در حال حاضر ۲۷ شهر، ۳۷۸ هزار مشترک در بخش آب و ۳۶۳ هزار مشترک بخش فاضلاب از خدمات شرکت آبفای شهری کردستان بهره‌مند هستند.

در حال حاضر یک هزار و ۶ روستای کردستان از خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی بهره‌مند هستند و براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ از کل جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفری کردستان، ۴۶۸ هزار و ۷۷۸ نفر در روستاها ساکن هستند.

اکنون ۸۷ بیمار مشکوک در بیمارستان‌های کردستان بستری هستند که بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۸۴ نفر از این افراد به ویروس کرونا قطعی است.

هم اکنون تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های شهرستان های استان شامل سقز ۳۶، بانه ۱۳، سنندج ۱۸، قروه هفت،  دیواندره ۲، دهگلان ۲، بیجار هشت و سروآباد یک نفر است و  ۳۵ نفر در سقز و ۱۰ نفر در سنندج بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند.

آمار مبتلای قطعی به بیماری کرونا به تفکیک شهرستان‌ها نیز به ترتیب سقز با ۳۳، بانه ۱۷، سنندج ۱۱، کامیاران ۴، قروه ۹، مریوان ۲، دیواندره ۳، بیجار ۲، دهگلان ۲ و سروآباد یک نفر است.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

از ظهر سه شنبه ۲۰ تا چهارشنبه ۲۱ اسفند و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۹۵۸ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۹ هزار نفر افزایش یافت.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ نفر از مبتلایان جدید کرونا خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۳۵۴  مورد رسید.

نظر شما