شناسهٔ خبر: 38775450 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

هشدار رئیس دانشگاه علومپزشکی بیرجند به مردم:

احتمال انتقال درون استانی کرونا در خراسان جنوبی افزایش یافت / پرهیز از سفر، ترددهای درون شهری نیز باید به حداقل ممکن برسد

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تعداد کل مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی به ۵۱ نفر رسید و با افزایش تعداد مبتلایان، احتمال انتقال درون استانی افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه سه‌شنبه درباره آخرین وضعیت کرونا در خراسان جنوبی تا ساعت ۲۰ بیستم اسفند اظهار داشت: متاسفانه روال عادی زندگی و رفت و آمد در برخی مناطق شهر بیرجند و سایر شهرستان‌های استان در جریان است و علاوه بر پرهیز از سفر، ترددهای درون شهری نیز باید به حداقل ممکن برسد.

وی تصریح کرد: اگر این رویه ادامه پیدا کند، ممکن است جهش‌های نامطلوبی در افزایش تعداد مبتلایان داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند افزود: تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در استان تا دیروز ۳۷ نفر بود و همانطور که سخنگوی وزارت بهداشت امروز اعلام کرد، با اضافه شدن ۱۴ مورد مثبت دیگر، این تعداد به ۵۱ نفر رسید.

وی درباره تعداد مبتلایان به تفکیک شهرستان‌ها گفت: از مجموع ۵۱ مورد مثبت تاکنون در شهرستان بیرجند ۲۴ نفر، شهرستان قاینات ۱۰ نفر، شهرستان زیرکوه ۴ نفر، شهرستان فردوس ۴ نفر، شهرستان طبس ۸ نفر و شهرستان سرایان یک بیمار را داشتیم. 

دهقانی فیروزآبادی اظهار داشت: ۲۲ بیمار کرونایی تاکنون بهبود یافته و ترخیص شده‌اند که دوران نقاهت خود را می‌گذرانند و ۲۵ نفر هم در بیمارستان بستری هستند و دوره درمان خود را طی می‌کنند.

وی تصریح کرد: تعداد فوتی‌ها همان ۴ نفر است که سه نفر مربوط به بیرجند و یک مورد در طبس است و تاکنون افزایش نداشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که بیشتر موارد مثبت کرونا در خراسان جنوبی تاکنون از خارج استان وارد شده است اما نیاز به بررسی دقیق‌تر دارد.

وی تاکید کرد: رعایت بهداشت فردی و در خانه ماندن، بهترین راه برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال آن است.

 

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما