شناسهٔ خبر: 38690972 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

الکترونیکی شدن فرآیند‌های تامین اجتماعی در یزد

مدیرکل تامین اجتماعی یزد گفت: فرآیند‌های تامین اجتماعی این استان برای پیشگیری از کرونا الکترونیکی شده است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مجید درویشی گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، در برخی فرآیند‌های بیمه‌ای تامین اجتماعی تغییر ایجاد شده و امکان ارائه بسیاری از خدمات این سازمان از طریق فضای مجازی امکان پذیر شده است.

او افزود: برای کاهش مراجعات مردمی، سازمان تأمین اجتماعی تمامی دفترچه‌های درمانی دارای اعتبار تا پایان بهمن را تا پایان فروردین ۱۳۹۹ و بدون نیاز به مراجعه حضوری بیمه‌شدگان تمدید کرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی یزد تأکید کرد: کارگران ساختمانی که کارت مهارت فنی آن‌ها منقضی شده، مشاغلی که تداوم بیمه آنها نیاز به بازدید دارد همچون قالیبافی و رانندگان درون‌شهری و برون‌شهری که کارت هوشمند آنها منقضی شده است نیز تا پایان فروردین ۹۹ نیازی به مراجعه حضوری ندارند و بیمه آنها اعتبار دارد.

درویشی افزود: بیمه‌شدگانی که دفترچه‌های درمانی آنها پیش از موعد به پایان می‌رسد و باید پرونده آنها در شورای پزشکی مطرح شود نیز تا پایان فروردین ۹۹ نیاز به مراجعه حضوری ندارند و دفترچه آنها معتبر است.

او گفت: شرایطی فراهم شده است تا کارفرمایان و بیمه‌شدگان نیز برای ارائه لیست و پرداخت حق بیمه از طریق سایت و اینترنت اقدام کنند و نیاز به مراجعه حضوری نداشته باشند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد گفت: مستمری‌بگیران نیز می‌توانند گواهی‌های مورد نیاز ازجمله گواهی کسر اقساط و فیش حقوقی را از طریق سایت دریافت کنند و نیازی به مراجعه به شعب ندارند.

نظر شما