شناسهٔ خبر: 38673465 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت در گیلان:

مردم گیلان شیوع کرونا را جدی بگیرند/ طرح ملی بسیج مبارزه با کرونا اجرا می شود

شادنوش بر لزوم جدی گرفتن ویروس کرونا توسط مردم تاکید کرد و گفت: طرح ملی بسیج مقابله با کرونا در گیلان اجرایی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،«مهدی شادنوش»امشب(پنج‌شنبه، ۱۵اسفند) در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: پیش بینی شده که در هفته جاری شرایط شیوع ویروس کرونا سخت‌تر شود.

 
نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با بیان اینکه از این بابت برنامه‌ریزی شده که با بسیج همه امکانات کشور خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم افزود: در این راستا نیروهای سپاه و بسیج در کنار نیروهای متخصص علوم پزشکی روشی را در پیش گرفته‌اند که در دنیا بی‌نظیر است.
 
وی با بیان اینکه در طرح ملی بسیج مقابله با کرونا به صورت فعال به ویروس حمله و شرایط را برای تسریع آن کم می‌کنیم گفت: کرونا دشمنی است که صلحی با آن وجود ندارد.
 
شادنوش با اشاره به اینکه متاسفانه مردم این ویروس را جدی نگرفته‌اند تصریح کرد: این ویروس بی‌رحم است و می‌خواهد کسانی را که در معرض قرار می‌گیرند با سرعت درو کند و جلو رود.
 
نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان خاطرنشان کرد: به دلیل تزریق آرامش به مردم، جو را آرام نگه داشته‌ایم اما متاسفانه مردم همچنان به‌صورت عادی در خیابان‌ها رفت و آمد می‌کنند و خیابان‌های رشت با ترافیک مواجه هستند و بازارهای روز پر از افراد مختلف است.
 
وی با اشاره به تجمع مردم در کنار همدیگر برای دریافت دارو اظهار کرد: باید سیستم توزیع دارو را بهتر کنیم و این نشان از نقص کار است اما در هر صورت این تجمع‌ها حیرت انگیز است. 
 
شادنوش با بیان اینکه در تجمعات ویروس کرونا توسعه می‌یابد افزود: ما می‌توانستیم به مردم قول دهیم که تا پایان فروردین این ویروس را مدیریت کنیم اما با این شرایط بسیار سخت است.
 
نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با تاکید به ماندگاری مردم در منزل گفت: ماندن چند روز پشت سر هم در خانه صبر افراد را لبریز می‌کند اما ما با دشمن مسلح مواجه هستیم.
 
وی تصریح کرد: در قرارگاه مشترک با فرمانده سپاه قدس گیلان، سردار عبدالله پور همه امکانات را در اختیار ما گذاشته و نیروهای خوب سپاه و بسیج به‌عنوان نیروهای خدماتی به ما یاری می‌رسانند و به همه فرماندهان زیر مجموعه دستور داده که هیچ برنامه دیگری جز مقابله با کرونا نداشته باشند.
 
 
شادنوش با اشاره به اجرای طرح محله‌های سلامت خاطرنشان کرد: برخی از بیماران به زیرساخت‌هایی که در بیمارستان است نیاز دارند و بستری می‌شوند.
 
نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با اشاره به برخی از بیماران که شرایط بهتری دارند و باید دوران نقاهت را طی کنند اظهار کرد: به کمک سپاه قدس دو مجموعه بزرگ برای نقاهت در رشت ایجاد شده تا از بار کار بیمارستان‌ها کاسته شود.
 
 
وی با بیان اینکه با این حجم ورودی بیمار به بیمارستان، نگران نیروهای متخصص پزشکی و پرستاری هستیم افزود: از برخی نیروهای پرستاری ترم هفت و هشت به عنوان نیرو دعوت به کار کرده‌ایم اما میزان کار خیلی بیشتر از این است.
 
شادنوش با بیان اینکه  پرستاران باید با فشار روانی و حجم بالای کار به بیماران رسیدگی کنند افزود: اگر مردم همکاری کنند حداقل تا پایان فروردین نیاز به وقت داریم تا بیماری ریشه کن شود. 
 
نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت در گیلان گفت: در حوزه بهداشت که شامل پیشگیری، آموزش و ضدعفونی کردن معابر عمومی و دعوت مردم به ضدعفونی کردن و .... است در همه این شرایط طبق نقشه استان قرار است به صورت خوشه ای عمل و بسیاری از این عملیات‌ها از طریق فضای مجازی انجام شود.
 
وی با بیان اینکه حدود یک میلیون نفر از جمعیت استان زیر نظر خوشه‌بندی بهورزان روستایی و مراکز سلامت شهری حمایت می‌شوند تصریح کرد: با توجه به ارتباطات خوبی که بهورزان در محلات دارند و با امکانات لجستیکی سپاه در ارتباط با یک عضو خانواده از طریق فضای مجازی، آموزش های لازم را ارائه می‌دهیم تا به خانواده خود آموزش دهد.
 
شادنوش با بیان اینکه در این شرایط بسیاری از افراد کم درآمد با مشکل مواجه می‌شوند خاطرنشان کرد: با کمک خیرین و کمیته امداد و... در حال برنامه‌ریزی هستیم که افراد نیازمند را تحت پوشش قرار دهیم تا شب عید دغدغه نداشته باشند.
 
نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت گیلان با بیان اینکه افرادی که از طرف علوم پزشکی به منازل می‌روند از قبل اطلاع‌رسانی می‌شود اظهار کرد: باید مراقب باشیم عده ای در این وضعیت از این موضوع سواستفاده نکنند.
 
 
وی تاکید کرد: هیچ نقطه‌ای از استان نباید آلوده باشد تا موفق به ریشه‌کنی کامل آن شویم.
 
 
شادنوش با بیان اینکه هر چهار ساعت این ویروس نوع خود را تغییر می‌دهد و کاملا نوظهور است گفت: کشور ما در ریشه‌کنی بیماری‌های مختلفی همچون مالاریا و فلج اطفال موفق شده و امیدواریم بر ویروس کرونا هم پیروز شویم.
 
 
نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان تصریح کرد: امکان اینکه در جامعه ما تعطیلی همه چیز اتفاق بیفتد، وجود ندارد و آن چیزی که باید اتفاق افتد افزایش آگاهی مردم است.
 
 
وی با بیان اینکه بسیاری گله می‌کنند چرا در همان ابتدا استان قرنطینه نشد، من نگران این هستم در هفته‌های آتی افسوس بخوریم کاش نشست اجباری در منزل را پیگیری می‌کردیم خاطرنشان کرد: امکان اینکه قرنطینه را اجباری کنیم وجود ندارد و خواهش ما این است این ویروس را جدی بگیرید و تا حد امکان در منزل بمانید حتی اگر چندین روز به طول بینجامد. 
 
 
 
 
 
پایان پیام/ 526

نظر شما